HP lanserar skrivare som prenumerationstjänst

Permalänk
Melding Plague

HP lanserar skrivare som prenumerationstjänst

För motsvarande cirka 90 kronor i månaden kan kunder prenumerera på en HP Envy-skrivare och 20 utskrifter i månaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen i hela världen borde köpa detta

Större kostnader att bryta tjänsten än att köpa en skrivare själv

90x24 ≈ 2200kr för 20 utskrifter per månad? En laserskrivare för 500kr räcker ju fint och är en engångskostnad…

Dö HP, hoppas detta skickar erat hela bolag i graven!

Permalänk
Medlem

Thorn ringde och ville ha sin uthyrda dumburk tillbaka...

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ingen konstig utveckling, jag sjalv betala mandadsavgift for att kunna anvanda svenska tangenter pa min laptop, om jag en manad valjer att inte betala sa far jag skriva utan dessa svenska tecken. Och jag far upp en ruta om jag klickar pa en svensk tangent, dar jag far valja månadsavgift eller kopa till 20st svenska tecken for 20kr.

Permalänk
Medlem

Okej, fine men priset var ju helt off. Varför betala mer för detta än vad skrivaren kostar? Var är mervärdet för kunden?
Som att lesa en Skoda i två år för 25k i månaden.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Sötast

Köpte en skrivare på clas ohlsson senast jag behövde en.

tror den gick på 320kr, när patronen sedan var slut så hade jag inga fler behov att skriva ut och då skickades den till avfall.
Där snackar vi prenumerationsmodell. Billigare än HP's egna också.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Något av det dummaste jag hört på länge med tanke på vad en ny skrivare kostar idag

Permalänk
Medlem

Smidigt och klimatsmart. Brukar dock använda mig av skrivautonline de få gångerna jag behöver skriva ut något.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

HP fortsätter skjuta sig i foten.
Nästan hundra kronor för en skrivare med 20 sidor i månaden? Köp en Brother-skrivare i så fall. Även det är ett klokare beslut.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Smidigt och klimatsmart.

Smidigt? Nej.
Klimatsmart? Definitivt nej. Så fort folk säger upp den prenumerationen så lär HP bara slänga skrivaren ändå.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

HP har man bojkottat för länge sedan.
Deras sjuka låsta patroner som de började med för några år sedan blä.

Permalänk
Medlem

Jag använder idag HPs prenumerationstjänst HP instant ink på min befintliga HP-skrivare. Innan årsskiftet kostade det 12kr/mån för 10 utskrifter, men nu kostar det 18kr/mån vilken är en rätt stor procentuell ökning.
Funkar hur bra som helst. Lite då och då kommer en ny patron på posten som jag antingen sätter i direkt eller väntar till den befintliga börjar ta slut eller ger dåliga utskrifter. Senast kom endast en svart, dessförinnan både svart och färg. Den förbrukade patronen skickas tillbaka till HP.
Tidigare var mitt största irritationsmoment att skrivaren "alltid" skrev ut dåligt. Antingen var färgen slut eller så hade något klibbat igen. De senaste tre åren har jag inte haft det problemet. Även om det nu kostar drygt två hundra per år för relativt få utskrifter tycker jag det är värt det

Permalänk
99:e percentilen

Låter iallafall avsevärt billigare per utskrift än den HP OfficeJet Pro 9014 jag köpte för typ 2000 kr. En handfull utskrifter blev det väl innan den påstod att magenta var slut. Spenderade säkert 350 kr på en ny magentapatron – då var blå slut istället. La ytterligare en dylik summa på en ny blå patron bara för att istället mötas av "supply system problem" varje gång jag försöker skriva ut. Sedan dess har den bara stått hemma som en del av inredningen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Har en Canon. Kostade typ 500kr för en 6 år sedan eller så. Köper färg för en liten peng typ vartannat år eller mindre. Skulle aldrig betala månadskostnad för skrivare.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Blir väl kul när man startar upp den första gången och skrivaren drar ut sin 8 sidor långa statusrapport och introduktion. Värde för pengarna!

Nej fyfan, vet att företag har blivit blåsta på sådana tjänster ett bra tag. Ett företag jag var på skrev ut kanske 4-500 papper i månaden och pröjsade över 10K i månaden för sitt skrivarabbonemang. Och när skrivare väl krånglade tog det veckor att få ut tekniker.

Permalänk
Medlem

Jag kör deras patron prenumeration för 12kr i månaden men skulle aldrig kört hela skrivaren.

Blev less på att skrivaren aldrig funkade med de billiga patronerna från butikerna så nu får man "kvalitet" patroner hemskickade nån gång om året.

Funkat bra!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en hp mfp m477fdw för nästintill exakt 6 år sedan. Har inte behövt köpa ny toner än och slår man ut kostnaden på dessa år så är det cirka 60:-/mån (+ några kronor för billigt papper). Och den rullar på fint fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Okej, fine men priset var ju helt off. Varför betala mer för detta än vad skrivaren kostar? Var är mervärdet för kunden?
Som att lesa en Skoda i två år för 25k i månaden.

Ja, hade det varit 2kr per utskrift eller 10kr i månaden så kanske… nu har du ju råd att köpa en kass skrivare varje halvår…

Permalänk
Medlem

Låter ungefär lika smart att köpa en skrivare på 36 månader avbetalning.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ingen i hela världen borde köpa detta

Större kostnader att bryta tjänsten än att köpa en skrivare själv

90x24 ≈ 2200kr för 20 utskrifter per månad? En laserskrivare för 500kr räcker ju fint och är en engångskostnad…

Dö HP, hoppas detta skickar erat hela bolag i graven!

Trodde laserskrivare inte fanns för 500kr?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Trodde laserskrivare inte fanns för 500kr?

Letade lite nu och du har uppenbarligen helt rätt, 1000kr verkar det tydligen vara nu för tiden

Min Samsung svartlaster köpte jag dock för 599kr för inte så många år sedan

Oavsett är det fortfarande mindre än hälften av bindningstiden på den här tjänsten

Permalänk
Medlem

Det har aldrig varit bättre att vara retroentusiast. Dagens "produkter" och "tjänster" känns mer och mer som nyspråk.

Personligen har jag avskaffat prenumerationer i alla former och det är ett beslut som inte kommer att ändras.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

20 sidor/månad på en HP Envy-skrivare...baserat på min erfarenhet av HP Envy-skrivare betyder det 1-2 godtagbara sidor och 18-19 randiga, smetiga, kladdiga sidor som måste kasseras.

Under ett mycket kort tag hade jag en HP Envy 6234. Den genomsnittliga kostnaden per läsbar sida torde hamnat någonstans norr om 15kr, skrivarens inköpskostnad ej inkluderad. Majoriteten av bläcket i varje patron försvann i.o.m. de rengöringar som behövdes för att, med en stor portion tur, få ut en läsbar sida per tio utskrivna.

Värsta sk*ten jag varit med om...HP får ju Dollarstore-grejar att framstå som högkvalitativa.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Skrivare som tjänst är rätt smidigt, vi har det på jobbet, tror vi betalar ca 350kr/månad för en "liten MFP" med färg. Men då är det obegränsat med utskrifter, inkl. print/scan-to-me osv... Så ja, helt okej tjänst men antalet utskrifter eller priset är ordentligt skevt.

Typo
Permalänk
Medlem

Jag betalar nog hellre 3Kr per utskrivet papper på biblioteket.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ingen i hela världen borde köpa detta

Större kostnader att bryta tjänsten än att köpa en skrivare själv

90x24 ≈ 2200kr för 20 utskrifter per månad? En laserskrivare för 500kr räcker ju fint och är en engångskostnad…

Dö HP, hoppas detta skickar erat hela bolag i graven!

Konsumenter är naturligtvis inte den tilltänkta kunden. För många småföretag är detta väldigt prisvärt. Lönekostnaden för att drifta en skrivare är minst en hundring i månaden med den nattservice som ingår. Dessutom har man inga kostnader för bläck, inköp, skrotning m m.
Jag skulle säga att den här typen av avtal är mycket vanliga för större företag, fast de köper skrivartjänsten som en del av en komplett IT-tjänst.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio | Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patriksan:

Konsumenter är naturligtvis inte den tilltänkta kunden. För många småföretag är detta väldigt prisvärt. Lönekostnaden för att drifta en skrivare är minst en hundring i månaden med den nattservice som ingår. Dessutom har man inga kostnader för bläck, inköp, skrotning m m.
Jag skulle säga att den här typen av avtal är mycket vanliga för större företag, fast de köper skrivartjänsten som en del av en komplett IT-tjänst.

Men den typen av tjänster har ju funnits länge, det nya här är att den är tänkt för vanliga människor

Permalänk
Medlem

Jag hade nog köpt en skrivare med tanke på att det är ett tvåårigt kontrakt, skriver man ut 20 sidor i månaden är inte risken särskild stor att bläcket tar slut under tiden...