*Uppdatering*
Blev i början på veckan uppringd när jag var på väg hem från jobbet från en som sa sig vara från polisen. Satt mitt i köerna och hade inte mycket tid att prata men polisen sa att det finns en anmälan inkommen. Upprinnelsen till att han ring r det är att jag via polisens hemsida begärt ut alla allmänna handlingar som eventuellt rör min bils personnummer hos polisen för i år. Det var enda sättet för att få veta om det finns en anmälan. Dock kunde han inte lämna ut specifika uppgifter om motpart eller om mej på grund av sekretess sa han.
Han talar om att det är en Tesla som har filmat på en parkering och att på filmen syns en äldre man med ett yngre och ett äldre barn. Mannen lastar in saker i bagaget och den yngre öppnar framdörren på passagerar sidan och sätter sig men dörren tar emot den parkerade bilen, något ingen annan ser enligt filmen, säger polisen. Så han lade ner anmälan pga den som orsakat skadan är minderårig. (Under 15)
Det går på min trafikförsäkring, men jag tycker ändå på något sätt att det där ska försäkringsbolaget presentera för mig. Hade ju inte vart bekymmer om dom sagt det här i första samtalet men har inte hört från dom sen sist heller så intresset verkar ju inte så stort.
Men som sagt, jag ville med tråden veta om någon bara betalat utan att få bevis presenterade