Rykte: Microsoft vill köpa upp Valve

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasidro:

Fast på serversidan är Linux redan betydligt mycket större.

Kan ju fortfarande sno stor del av Microsoft marknad så förstår inte svaret riktigt.

Permalänk
Medlem

Snälla snälla, låt inte detta ske...

Det enda hyfsat vettiga företaget kvar på marknaden...

Permalänk

Säga vad man vill om.Tim Sweeney, men här han slagit huvudet på spiken.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LowViolet:

Säga vad man vill om.Tim Sweeney, men här han slagit huvudet på spiken.
<Uppladdad bildlänk>

Har en poäng men ja också lite "Takes one to know one" över det där tycker jag nog.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Microsoft är väldigt stora fan av Linux och hela open source-världen. Så att dom skulle köpa något för att "döda Linux", är taget helt ur din egna instängda luft.

Se till att ta rätt dag i dosetten i fortsättningen och ge fan i farfars Cocillana.

Visa signatur

AMD…the way it was meant to be

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Bara att hålla tummarna!

Tror själv det kan vara en bra grej, Valve sitter på väldigt många ip's som dom inte gör ett skit med, liksom 20 år och fortfarande inte ett knyst om HL3.

Sen angående steam så kan dom nog må riktigt bra av lite uppdateringar, skala ner skiten och ta bort allt onödigt krimskrams!

Varje half life har släppts med ny galen sak inom spel världen(typ att du kan slänga runt på allt du kan se typ). Dem släppte Alyx för att vr kan pusha spel upplevelsen och för att se hur mycket dem kan göra med vr. Så tror närmsta en trea är Alyx. :/
Gaben verkar även bara gilla Dota och steam deck. haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowViolet:

Säga vad man vill om.Tim Sweeney, men här han slagit huvudet på spiken.
<Uppladdad bildlänk>

Min första tanke var att MS Store aldrig riktigt lyckas fånga användarnas gunst. Det stora värde ligger i kunddatabasen men det finns helt klart värde i själva Steam-appen.

Ren spekulation sedan men MS egna appar lär väl vara 95% av användandet av Store. Ingen går till Store för att installera VLC tex.
Med ett uppköp är det inte helt omöjligt att de ser över möjligheten att ersätta MS store med Steam inom de närmaste 5-10 åren.

Från ett historiskt perspektiv skulle det då inte vara helt omöjligt att de går och mikromanagerar Steam med namnbyten, nytt gränssnitt med mera. Men de lär väl vara väldigt försiktiga med dom delarna med tanke på kunddatabasen som de inte gärna vill förlora mot konkurenterna.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampeuss:

Varje half life har släppts med ny galen sak inom spel världen(typ att du kan slänga runt på allt du kan se typ). Dem släppte Alyx för att vr kan pusha spel upplevelsen och för att se hur mycket dem kan göra med vr. Så tror närmsta en trea är Alyx. :/
Gaben verkar även bara gilla Dota och steam deck. haha

Yes men grejen är att valve på typ 10når har släppt ett spel, och det är just alyx.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Har en poäng men ja också lite "Takes one to know one" över det där tycker jag nog.

Sant! 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Yes men grejen är att valve på typ 10når har släppt ett spel, och det är just alyx.

Haha ja true true. Gaben är för upptagen med steamdeck och Dota haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampeuss:

Haha ja true true. Gaben är för upptagen med steamdeck och Dota haha

Snarare att han är upptagen med att konstant torka sig i änden med alla pengar har hovar in från spelutvecklarna på steam...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Hualigen, vore en katastrof för pc spelbranschen om det sker.

Varför det? Se på Minecraft, var samma typ av snack när det såldes.
Samtidigt tycker jag Xbox Game pass är en av de bästa alternativen i spelbranschen. Knappt man köper spel utanför längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrazster:

Se till att ta rätt dag i dosetten i fortsättningen och ge fan i farfars Cocillana.

Hehe, okej. Trodde nivån var här var högre än så på diskussioner men antar vi är i sandlådan. gl hf.

Skrivet av Rixxz:

Jo men tjena

Tjaba!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Hehe, okej. Trodde nivån var här var högre än så på diskussioner men antar vi är i sandlådan. gl hf.

Otrevliga kommentarer är överlag rätt onödigt, men det gäller för dig också. Om du i ett inlägg beskriver någons inlägg som bajs och börjar prata om någon annans instängda luft blir det lite märkligt när du i nästa inlägg börjar prata om sandlåda för att du får svar på nivån du lade diskussionen på

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Hehe, okej. Trodde nivån var här var högre än så på diskussioner men antar vi är i sandlådan. gl hf.

Tjaba!

Om du vill kliva ur sandlådan så får du nog börja med att se över dina egna kommentarer.

Skrivet av car2ns:

Microsoft är väldigt stora fan av Linux och hela open source-världen.

Din kommentar är både löjeväckande och skrattretande.

Jag har gärna en vuxen och saklig konversation, men då får du nog kliva ur din drömvärld och öppna ögonen först.

Visa signatur

AMD…the way it was meant to be

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men är inte detta motbevisat från flera håll?

https://metro.co.uk/2024/05/23/microsoft-not-buying-valve-cou...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Hien Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Är försiktigt positiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Otrevliga kommentarer är överlag rätt onödigt, men det gäller för dig också. Om du i ett inlägg beskriver någons inlägg som bajs och börjar prata om någon annans instängda luft blir det lite märkligt när du i nästa inlägg börjar prata om sandlåda för att du får svar på nivån du lade diskussionen på

Att skriva bestämt varför ett företag köpt något, är taget ur sin egen hjärna (sin egna värld etc). Det som jag menade med min benämningen "instängda luft" för att fördomsfulla människor är överlag otroligt instängda i sina tankar och har svårt att lyssna på omvärlden om den går emot deras åsikter. Microsoft har inte själva sagt detta eller ens antytt det som han skrev. En extrem överdriven version som inte ens är taget från verkligheten = det är bajs (skitsnack) i min värld, att skriva saker som sanningar, som inte alls är sanning överhuvudtaget. Om det tolkas som sandlådenivå, att skriva ordet bajs, om saker som är bokstavligt talat är skitsnack eller "bull shit" om man ska använda ett engelskt utrycks om inte har ordet bajs eller skit i sig, så du förstår varför jag använde ordet bajs.
Jag tycker det inte är sandlådenivå, det är däremot antagande om den andras person. Som den personen gjorde som jag besvarade, som du sen citerade och som jag nu besvarar.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrazster:

Om du vill kliva ur sandlådan så får du nog börja med att se över dina egna kommentarer.

Din kommentar är både löjeväckande och skrattretande.

Jag har gärna en vuxen och saklig konversation, men då får du nog kliva ur din drömvärld och öppna ögonen först.

Att skriva bestämt varför ett företag köpt något, är taget ur sin egen hjärna. Det jag menade med min benämning "instängda luft", för Microsoft har inte själva sagt detta eller ens antytt det.
Jag tycker det inte är sandlådenivå, det är däremot antagande om den andras person. Som den personen gjorde som jag besvarade, som du sen citerade ... Att skriva fördomsfulla antaganden som är felaktiga som sanningar, är och kommer vara lika med bajs = noll värde.

Varför är min kommentar löjeväckande och skrattretande? Microsoft är tydliga med att dom omfamnar open source-världen när det kommer på tal. Dom äger dessutom Github.

"Since 2017, Microsoft is one of the biggest open source contributors in the world, measured by the number of employees actively contributing to open source projects on GitHub, the largest host of source code in the world."
-Wikipedia (källorna till ovan finns angivet där).

Det är inte min drömvärld och mina ögon (och öron) är öppna. Vad är det du vet som gör att ovan inte stämmer?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB