NVR programvara med stöd för google home

Permalänk
Medlem

NVR programvara med stöd för google home

Finns det något bra Nvr program som intergreras med google home?
Har hittat scrypted, men de ta bra betalt om man vill ha deras nvr plugin (40$/år eller 15 $/kvartal ).
Scrypted verkar kunna ta klippen från andra kamera lösningar, så finns det kanske en omväg man kan ta genom installera en nvr som den kan ansluta till?

Nu kr jag en en gratis version av Blue iris i en vm, Men hade varit trevligt om man kunde köra i en lxc i proxmox eller en docker istället.

Permalänk
Medlem

zoneminder eller frigate kanske går att koppla samman med google home via home assistant?

Jag har inte testat själv men google gav några sådana förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

zoneminder eller frigate kanske går att koppla samman med google home via home assistant?

Jag har inte testat själv men google gav några sådana förslag.

Ja jag får väll googla lite till om detta, hade velat få till någon koppling med google för att få notifiktioner. Blue iris är supersmidigt och enkelt, men man får ju inga notifikationer, de har endast webbapp.

Skulle vilja ha något som går som en docker eller lxc för att slippa köra windows vm.
Så installera shinobi som lxc nu och skall testa sätta upp de.
Får se hur deras app är.
Men Scrypted verkar ju bäst, men jag är lite anti att betala prenumereration på någon jag driver helt själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jope84:

Ja jag får väll googla lite till om detta, hade velat få till någon koppling med google för att få notifiktioner. Blue iris är supersmidigt och enkelt, men man får ju inga notifikationer, de har endast webbapp.

Skulle vilja ha något som går som en docker eller lxc för att slippa köra windows vm.
Så installera shinobi som lxc nu och skall testa sätta upp de.
Får se hur deras app är.
Men Scrypted verkar ju bäst, men jag är lite anti att betala prenumereration på någon jag driver helt själv.

Jag kör frigate plugin/addon till homeassistant och får notifikationer via homeassistant appen.
Zoneminder kan du annars köra. Finns app som ger notifikationer osv

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)