Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Uppenbarligen inte Albon har sagt att det inte var korrekt iallfall under hans teams i Red Bull. Tror inte att det är så nu heller. Låter otroligt dumt att designa en bil efter en förare när vinst pengarna ligger i konstruktörs titeln och inte förare vm.

Med tanke på vad dem betalar Verstappen så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Med tanke på vad dem betalar Verstappen så.

Ja Verstappen måste ha en bil som är skräddarsydd för honom, det räcker inte att han kör den snabbaste bilen.
Finns många fina klipp att söka upp som förklarar på ett pedagogiskt sett vad som gör honom snabb. Skräddarsydd bil är inte ett av dem.

Den största skillnaden mellan Ver och hans stallkamrater om man väljer att tro på deras svar i intervjuer är att Ver har en otrolig förmåga att köra med en ostabilare bakdel. Alla förare vill ha en responsiv (pointy) framdel på bilen för att kunna ta kurvor aggressivt. För att ställa in det på bilen måste man offra stabilitet i bakdelen. Perez, Albon osv lyckas inte köra med en lika pointy framdel som Ver pga bakdelen. Det har ingenting att göra med hur man byggt bilen. Det här gäller alla F1-bilar.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem

McLaren kastade bort vinsten med ett för sent och för långsamt däckbyte. Suck…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk

Bästa racet på ett bra tag 😅😅

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Leclerc säsong är inte toppen direkt ..

Permalänk
Medlem

Äntligen vinst för Hamilton. Otroligt att det var 2021 han senast lyckades med det.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Mamma mia. Bättre väderförhållanden för ett spännande race har det väl knappast någonsin varit?

Man unnar väl ändå Lewis vinsten, oavsett var man har sina sympatier.

Leclerc och Piastri kastade under bussen i vanlig ordning tillsammans med Perez. Hur Leclerc orkar att gå upp på morgonen förstår jag inte.

Hulkenberg P6!

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Mamma mia. Bättre väderförhållanden för ett spännande race har det väl knappast någonsin varit?

Man unnar väl ändå Lewis vinsten, oavsett var man har sina sympatier.

Leclerc och Piastri kastade under bussen i vanlig ordning tillsammans med Perez. Hur Leclerc orkar att gå upp på morgonen förstår jag inte.

Hulkenberg P6!

Håller med. Tillägger att Verstappen körde ett synnerligen klokt race. Helt uppenbart är RBR inte snabbare än varken Merc eller Mclaren på denna bana och knappast snabbaste bil öht längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Håller med. Tillägger att Verstappen körde ett synnerligen klokt race. Helt uppenbart är RBR inte snabbare än varken Merc eller Mclaren på denna bana och knappast snabbaste bil öht längre.

"knappast snabbare bil" Nä, därför han har legat 10+s före alla andra efter 5 varv majoriteten av åren;)

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

"knappast snabbare bil" Nä, därför han har legat 10+s före alla andra efter 5 varv majoriteten av åren;)

Han sa Längre...

Vilket är helt rätt McLaren har varit snabbast sedan Imola och nu verka Mercedes också ha gått om Red Bull.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem

Jag hade både McLaren, Mercedes, Lando och x2 på Russell i F1Fantasy. Fick typ 90 poäng när det var klart för x2 ger tydligen även x2 på minuspoäng.

Haha, fan va fuckat F1 officiella fantasyspel är.

Nåja, magkänslan var iaf rätt att Merc faktiskt var snabba. Jävlar vilken comeback dom har gjort sista månaden! Vem skulle sagt att Mercedes skulle vinna två lopp i rad för en månad sen?

Tycker dock synd om Lando, men gissar att det var hans call när han skulle komma in. Han är dock en jävel på att köra bil!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Äntligen vinst för Hamilton. Otroligt att det var 2021 han senast lyckades med det.

Varken Ham eller Merc är bättre än så, visas av att Russel lyckas bättre. Hur Ferrari vill plocka upp en avdankad gnällspik är utanför min begreppsvälrd. Dock unnar jag honom denna seger, framförallt att Schumi nu förpassas ner i historieboken, den nissen var scheissestiefel eins!

Permalänk

Riktigt kul lopp. Tråkigt med McLarens strategi. Aston visade lite fart igen.

Leclerc och Perez hade det tufft men fick också en bedrövlig strategi att köra efter.

Första gången jag sett Hamilton vinna! 😃

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

McLaren verkar ha hittat rätt med sin bil, Mercedes är på väg men saknar nog lite pace för att vinna på egna meriter.

Perez strategi blev helt fucked av de tidiga Interbyter, dock får han nog skylla sig själv som fuckar upp kval efter kval efter kval.

Stroll har börjat växa lite i mina ögon som racerförare. Som individ är nog fortfarande en spoiled brat men han börjar ju faktiskt visa lite Pace i AMR.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

McLaren verkar ha hittat rätt med sin bil, Mercedes är på väg men saknar nog lite pace för att vinna på egna meriter.

Perez strategi blev helt fucked av de tidiga Interbyter, dock får han nog skylla sig själv som fuckar upp kval efter kval efter kval.

Stroll har börjat växa lite i mina ögon som racerförare. Som individ är nog fortfarande en spoiled brat men han börjar ju faktiskt visa lite Pace i AMR.

McLarens är snabbast i överlag och har varit sedan Imola.

Mercedes är snabba när kallt och blöt ute detta har vi nu sätt i Kanada och Silverstone.

Red Bull fungerar bara bra på vissa däck denna gången var det hårda däcken verkar var lite oklart beror på bana verkar det som men näst snabbast i överlag skulle jag säga.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Han har ju visat pace i flera år vs dugliga förare som Vettel och alonso och tabbar sig sällan och kör alltid moget. Men folk har såna fördomar mot farsans pengar de lyckas inte se det

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Red Bull boss Christian Horner has acknowledged that it is “unsustainable” for Sergio Perez to not be scoring points following another disappointing weekend for the Mexican at the British Grand Prix, in which he exited qualifying in Q1 before ending Sunday’s race down in P17.

https://www.formula1.com/en/latest/article/horner-admits-pere...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Folk verkar helt glömma att Stroll var jämn bra med Vettel

Dock tycker jag Vettel en väldiigt överskattad förare.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Trots vissa framsteg har McLaren inte konsekvent levererat toppresultat. Deras prestation varierar mycket beroende på bana och förhållanden, vilket indikerar att de fortfarande har områden att förbättra. Mercedes har visat betydande framsteg under säsongen. Deras strategiska beslut har förbättrat deras konkurrenskraft, vilket tyder på att de är nära att kunna utmana om segrar på egna meriter. Kvalet är extremt konkurrenskraftigt och små marginaler kan avgöra positioner. Perez har ibland drabbats av otur och incidenter utanför hans kontroll, vilket påverkat hans kvalresultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Folk verkar helt glömma att Stroll var jämn bra med Vettel

Dock tycker jag Vettel en väldiigt överskattad förare.

<Uppladdad bildlänk>

såg du han i hans glansdagar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

såg du han i hans glansdagar?

Ja och även under hans bästa period F1 så kunde han knappast slå Alonso som körde en betydligt sämre bil...

2014 kom Riccardo in Red Bull och slog honom direkt säger ju en del.

2017-2018 slog Hamilton honom även fast Ferrari var jämn bra om inte till och med bättre.

Sen blev han även slagen av Leclerc under 2019-2020.

Därefter gick han till Aston Martin och var jämn bra med Stroll...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem

av dom du listade är ju bara 1 bättre

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den där IT-buggen visar ingen nåd:

Permalänk
Medlem

Perez vilken hjälte

Permalänk
Medlem

Fler gjorde samma tabbe men någon gång lyckas herrn väl fånga en sladd.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fler gjorde samma tabbe men någon gång lyckas herrn väl fånga en sladd.

Vad är dina tankar kring Perez prestation idag?

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vad är dina tankar kring Perez prestation idag?

Svårt Att säga. Han kraschade ut i kval två och tog sig inte till kval 3

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Svårt Att säga. Han kraschade ut i kval två och tog sig inte till kval 3

Nej, man kan väl inte peka på det här som hans bästa prestation även om det knappast sett bra ut de senaste helgerna. Var tippar du vår mexikan imorgon?

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Nej, man kan väl inte peka på det här som hans bästa prestation även om det knappast sett bra ut de senaste helgerna. Var tippar du vår mexikan imorgon?

Tror ingen sagt att det är det bästa kvalet herrn gjort. Han tog dock inte kurvan på något vidare udda sätt en aning mycket kerbd kurvan innan vilket gav för mycket väta på bakdäcken men han lyckades inte rädda upp det som Russell gjorde. Så det var inte någon gigantisk miss bara brutalt mycket trasigt på bilen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntad start. Får vi se om max kommer undan vilket är möjligt

Haha nu är max bitter för att förare inte får köra som Max

Visa signatur

Corsair A850W