Valve ryktas jobba på nytt Half-Life-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Ärligt talat, jag har aldrig förstått hypen kring Half Life, det är ett mediokert spel som bäst.

nostalgi...
när det inte fanns mycket bättre.

Permalänk

Half Life 3 = Life 3/2 = Life 1.5

Permalänk
Medlem

HL3 till Swirch 2 😁

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av fieskmask:

Ärligt talat, jag har aldrig förstått hypen kring Half Life, det är ett mediokert spel som bäst.

Det är OK att ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

HL var bland de första FPS med någon form av story.

HL2 var bland de första med fysik och jag minns hur otroligt det kändes på den tiden. Grafiken var snygg, det var en väldig atmosfär och fysiken var helt otrolig för sin tid med saker som gick sönder och ramlade och pussel baserade på fysik och gravity gun som är ikoniskt.

Kanske det inte känns så speciellt idag men det var otroligt när det kom. Jag kollade på den långa gameplay trialen på någon skiva som följde med någon speltidning innan spelet kom och visade mina kompisar och vi kollade om och om igen hur de kastade en granat under en container och sprängde träpallarna och containern ramlade ner. Minns inte när man senaste blev så imponerad av ett spel.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Kul om det händer, men tror på det när jag ser det..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Dömer du dem utifrån dagens perspektiv eller det år de släpptes? För när både hl1 och hl2 släpptes var de banbrytande... Även hl alyx var banbrytande. Finns inget som tyder på att hl3 inte kommer vara det om det nångång släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas!

Jublar så klart!
Vem vill spela ett half life med mus och tangentbord idag efter att spela alla half life i VR , Inte jag iaf.

Om Valve gör ett HL till ”vanlig PC” lär det ändå bli något utöver det vanliga men jag kan verkligen skriva under på att HL: Alyx är en unik spelupplevelse som inte liknar något man kan få på plattskärm. Så gärna mer HL i VR (också) tack.

Permalänk
Medlem

Jag måste. 'Dataminering' ?

Permalänk
Medlem

Då Valve med Steam inte nödvändigtvis behöver släppa på fjättrade konsoler så kan nog nästa HL bli banbrytande på riktigt ännu en gång. Spännande!

Permalänk
Medlem
Citat:

Stor ryktessnurra har dragit igång kring Valve som pekar på att ett nytt Half-Life är på ingång.

Om Valve pekar på att ett nytt Half-Life är på igång, är det väl inget rykte? Eller?

/s

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Kommer inte tro det ens när jag spelar det.

Permalänk
Medlem

Suuuure.... suuuuuure.

Valve har sedan länge visat de inte kan räkna till tre, så om de släpper nåt så är det som typ Alyx eller nåt, nåt minimalt sido-spårsspel där de absolut totalvägrar röra huvudspelen på något sätt.

Sorry, I believe it when I see it in my hands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Suuuure.... suuuuuure.

Valve har sedan länge visat de inte kan räkna till tre, så om de släpper nåt så är det som typ Alyx eller nåt, nåt minimalt sido-spårsspel där de absolut totalvägrar röra huvudspelen på något sätt.

Sorry, I believe it when I see it in my hands.

Dom rörde ju huvudspelet dom sista 5 minuterna typ.
Skrev om slutet

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

HL3 hade varit det i mina ögon största någonsin inom film/undehållning/event... Etc.
HL var så otroligt sjukt bra när det släpptes och HL2 höll för hypen.

Så ett HL3, ja.... Det måste bara fram.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett meddelande om ett jobb om ett VR headset som skulle utvecklas tillsammans med valve, tillsammans med någon app.

Så jag tippar på VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Tror mer på nån form av antingen uppföljare på Alyx eller prequel mellan 1 och 2an som inte är VR.

Hehe ja du ser verkligen ut och längta.

Vet inte hur länge jag haft denna avataren nu...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas!

Jublar så klart!
Vem vill spela ett half life med mus och tangentbord idag efter att spela alla half life i VR , Inte jag iaf.

jag, jag kan inte spela vr på grund av min syn. 80% av min syn kommer från höger öga.

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Inaktiv

Och jag som skickade tillbaka mitt msi 4080 super suprim x på öppet köp jag fick för 11k

Permalänk
Medlem

Hittills har de inväntat någon form av ny teknik inför varje uppföljare, som de bygger spelet kring. Fysiken i HL2, och VR i Alyx. Undrar om de hittat någon ny specialare för nästa del? Just nu känns det som nån kommer bli först med AI integrerat i spelet på ett bra sätt, men det känns inte passande för ett linjärt spel som HL.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

jag, jag kan inte spela vr på grund av min syn. 80% av min syn kommer från höger öga.

Ok synd. Går det inte alls för att "bilden" blir fel?
Jag menar man kan ju köra med 1 öga om man stänger ena ögat
Det finns en Youtuber som callar sig paradise decay.
Äldre herre som tidigare hade synfel som fick opereras men körde endå VR.
Han sa han var typ blind på ena ögat innan operation.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

Förstår inte. VR fungerar som i verkligheten. Så har du ett väldigt dominant högeröga då bör lämpligtvis djupseendet bli lika lidande i VR som det är i verkligheten. Min svärfar provade VR som är så gott som helblind på höger öga. och för honom var det ingen skillnad mer än det minskade synfältet som tyvärr är ett problem med tekniken, även om man har två välfungerande ögon.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på ett nytt VR-spel och att Valve släpper "Deckard" (deras nya VR-headset) i samband med detta. Gärna ett som har full support genom SteamOS/Linux så att man slipper Windows. Jag är VÄLDIGT bränd på Microsoft efter att de fick för sig att sluta supporta Windows Mixed Reality i Windows 11 24h2 och uppåt. Här sitter jag med en HP Reverb G2 som inhandlades för 7500kr som enbart fungerar med Windows 10 idag, ett OS som snart också slaktas av Microsoft.

Half Life Alyx var utan tvekan en av de häftigaste spelupplevelserna jag någonsin varit med om. Och då har jag ändå spelat spel aktivt sedan 1986. Jag ser gärna att Valve fortsätter att pushar gränserna för spelmediumet. Likt hur de gjorde med HL: Alyx.

UpIsNotJump gjorde en fantastisk video om varför så är fallet.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

VR i all ära (har en Quest 3 själv), men inga fler VR-spel tack. Gör ett riktigt Half-Life nu som räcker i 10+ år. Inte nåt glorifierat tech-demo som 15 pers på planeten kommer spela.

Permalänk

Jag hoppas på en HL3 som man får välja själv om man ska spela med vr eller inte. Det finns folk som kanske inte har råd med ett vr men gärna vill spela HL3 eller HLX som den kallas i artikeln tycker dem borde ha gjort en vr fri version av HL-Alyx efter 2år tycker jag. Och till er som säger att det kommer ett spel mellan 1 och 2an så har det redan kommit alyx var mellan 1 och 2an. Så jag visst kör på vr men gör en version till dem som inte har vr och inte har råd eller som inte kan spela vr som blir åksjuka utav vr. Tycker man borde göra spel som är anpassad till alla sorters områden till pc. Så min önskan är att dem gör HLX till oss vanliga med en patch för dem med vr som payday2 har där kan man välja med eller utan vr.

Permalänk
Medlem

Half-Life Alyx: Episode 1

Något annat är inte rimligt att anta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok synd. Går det inte alls för att "bilden" blir fel?
Jag menar man kan ju köra med 1 öga om man stänger ena ögat
Det finns en Youtuber som callar sig paradise decay.
Äldre herre som tidigare hade synfel som fick opereras men körde endå VR.
Han sa han var typ blind på ena ögat innan operation.

Skrivet av _genki:

Förstår inte. VR fungerar som i verkligheten. Så har du ett väldigt dominant högeröga då bör lämpligtvis djupseendet bli lika lidande i VR som det är i verkligheten. Min svärfar provade VR som är så gott som helblind på höger öga. och för honom var det ingen skillnad mer än det minskade synfältet som tyvärr är ett problem med tekniken, även om man har två välfungerande ögon.

Coolt, jag testade min polares oculus quest 2 tror jag det va och htc vive pro och jag ser typ linserna inuti och bilden blir helt fel tack vare att mitt högra öga är så dominant och jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Jag fick dock testa på det där demot där man är någon och får möta Darth Vader.

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Half-Life Immortal, "you guys not have phones" ?

Permalänk
Medlem

Min gissning går på att det bara blir något i HL världen specialanpassat för Steam Deck 1, eftersom den har mikrofon kanske att man kan prata med karaktärerna (ai), nått "nyskapande" kommer det ju vara iaf.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av holo:

Jag måste. 'Dataminering' ?

När datat minst anar det så trampar det på minan och sprängs!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601