Hur hittar man vettig systemadministratör?

Permalänk
Medlem

Hur hittar man vettig systemadministratör?

Hej!

Vi behöver hjälp med att hitta ett bolag som kan administrera vår fysiska server, våra 20 VM, AD, samt certifikat. Vi är inte intresserade av att flytta från vår fysiska server pga sekretesskrav.

Initialt behövs hjälp med att sätta upp vår nya fysiska server, konfigurera AD med tillhörande certifikat och sätta upp nya VMs.

Finns det någon här på SweClockers som kan peka oss i rätt riktning?

MVH Andreas

Rubrik
Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Några stora aktörer i stockholm är väl bla; Avoki? Gibon? Jag skulle ringt upp dom och satt ett individuellt möte om förutsättningarna.
Nu vet jag inte storlek eller vad för drift ni har men beroende på hur mycket drift som du får konsulta så kan det väl vara billigare att anställa någon för intern support.

Permalänk

Ett par saker som jag direkt kommer att tänka på:

Är det endast initial config eller förväntas löpande support?
Behöver det vara onsite eller kan det lösas remote (via exempelvis IPMI)
Om det är onsite, vart ligger själva företaget?

Det finns massa administratörer. Beroende på era behov kan ni ta in en enstaka person (vi är många enthusiaster som kan det här), eller ett företag för mer kontinuitet.

Ska det bara sättas upp som en setup-and-forget så behövs ju inget externt bolag.

Det är en det att förtydliga.

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1