Macro/keybinding program för windows.

Permalänk

Macro/keybinding program för windows.

Jag ska snart byta tangentbord och mus, från logitech G513 och G502 till Keychron K3 och MxMaster 3S.

MX musen har Logitech Options+ för att hantera eventuella macro/button binding profiler, men Keychron tangentbordet har inget.
Skulle vara rätt smidigt att ha ett program som kan hantera allt istället för eventuellt utspritt.
Tittade lite på Autohotkey, men inte säker att jag behöver så avancerat än, utan hittills har det mer varit att sätta simplare macros på musknappar för vissa spel etc.

Finns det en simplare alternativ av typ autohotkey?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

finns många program men beroende på hur advancerade funktioner du behöver så är det få som är så pass universala som autohotkey de flesta är typ bara en specifik funktion typ autoklicker eller liknande så autohotkey är väl det bästa enligt min mening om än lite omständigt att komma igång med men hänger ju mer på exakt vad du vill kunna göra vad du behöver.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

jag har använt G-hub just för profil hanteringen och kunna ha keybinds eller macros för olika spel, kommer gå över till för program också, varit smidigt med en lätthanterlig GUI för det, tror nog att Autohotkey skulle funka, förstår att den har så mycket möjligheter, men känns att vara tvungen att scripta för simplare saker som "när jag trycker musknapp 4, håll inne E tills jag trycker musknapp 4 igen".
kommer till att börja med vara simplare grejer som det, men ska dyka lite djupare i Autohotkey för en del grejer, se om jag får ihop det jag behöver.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |