Inferno Online kan leva vidare

Permalänk
Melding Plague

Inferno Online kan leva vidare

Counter-Strike-legendaren Tommy "Potti" Ingemarsson uppges ta över Inferno Online och hålla internetcafét vid liv.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fattar aldrig hur de lyckas överleva ekonomiskt. Men jag hoppas att de finns kvar! Vore otroligt tråkigt om ställena försvann.

Permalänk
Medlem

Jag hejar på Tommy. Men stället har tyvärr fått in fel sorts gäster. Ni som varit där de senaste åren, ni vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag hejar på Tommy. Men stället har tyvärr fått in fel sorts gäster. Ni som varit där de senaste åren, ni vet

Någon som inte bor i Sthlm och inte vet, vad för typ av gäster är det?
Hejar också på Tommy, rätt person att ta över iaf, en old school som varit med

Permalänk
Medlem
Skrivet av klutzy:

Någon som inte bor i Sthlm och inte vet, vad för typ av gäster är det?
Hejar också på Tommy, rätt person att ta över iaf, en old school som varit med

Jag personligen har bevittnat försäljing av droger ganska öppet mellan borden. Inferno online har blivit lite som en "safe space" för drogförsälning tyvärr där folk enbart går för att sälja/köpa droger

Permalänk
Medlem

Så jäkla synd att space behöver lägga ner, deras 23+ ställe gick ju i alla fall att spela i, besökte inferno online och ville fan spy efter en halvtimme. Red bull stället är godkänt iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Så jäkla synd att space behöver lägga ner, deras 23+ ställe gick ju i alla fall att spela i, besökte inferno online och ville fan spy efter en halvtimme. Red bull stället är godkänt iofs.

Ja efter att dom köpte upp konkurrensen slutade dom bry sig om hygienen i lokalen.

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Jag har aldrig förstått hur man går runt på denna typ av verksamhet. Många unga som fortfarande får månadspeng och studenter på begränsade medel? De som har råd sitter väl hemma. Vilka är det som är rätt målgrupp egentligen?

Visa signatur

// 5800X + 3070ti | 2st 5600 + 3070 | 4670K + 1650 (pensioneras snart) | 3x släpbara med Linux | Macbook pro M3 //

Permalänk
Medlem

De stora pengarna kommer in från samarbetspartners och inte primärt från kunderna som betalar per timma. När företag håller i sina pengar så blir det svårare för aktörer som f.d. Space och Inferno Online att få ekonomin att gå ihop, men jag hoppas verkligen att Inferno överlever nu med nya ägare och kan driva vidare framför allt Red Bull Gaming Sphere. Trots bättre burk och gig-lina hemma så går jag gärna dit för att få ett miljöombyte.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Ja efter att dom köpte upp konkurrensen slutade dom bry sig om hygienen i lokalen.

Senaste gången jag gick dit var både tangentbord och mus smord med fett och matrester, när jag påpekade detta hänvisades jag till en papper och tvål station....

Trodde dem seriöst att jag skulle göra rent åt dem och betala för tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ändlighet:

Jag har aldrig förstått hur man går runt på denna typ av verksamhet. Många unga som fortfarande får månadspeng och studenter på begränsade medel? De som har råd sitter väl hemma. Vilka är det som är rätt målgrupp egentligen?

I detta ekonomiska läge så är det svårt att motivera priset men när jag gick i gymnasiet var det jätte vanligt att spendera en fredag där med polarna om man inte ville eller hade råd att sprita.

ett nattgibb var väl 140-160 kr på den tiden tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ändlighet:

Ganska många som inte har råd med egen dator hemma idag.

Nästan alla jag känner som veckopendlar till Stockholm för jobb brukar smyga in på IOS för att spela lite ibland.
Och då menar jag hela arbetslag ibland. Köpstarka grabbar som betalar för både dator och mat i några timmar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ganska många som inte har råd med egen dator hemma idag.

Nästan alla jag känner som veckopendlar till Stockholm för jobb brukar smyga in på IOS för att spela lite ibland.
Och då menar jag hela arbetslag ibland. Köpstarka grabbar som betalar för både dator och mat i några timmar.

Jag resonerar som så, har man inte råd med en dator hemma har man nog inte råd att gå speciellt ofta på dessa ställen heller, inte heller tror jag intresset är så enormt stort då man aldrig fått möjligheten att odla det riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ar95:

Jag personligen har bevittnat försäljing av droger ganska öppet mellan borden. Inferno online har blivit lite som en "safe space" för drogförsälning tyvärr där folk enbart går för att sälja/köpa droger

Vilka droger och till vilka priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Jag resonerar som så, har man inte råd med en dator hemma har man nog inte råd att gå speciellt ofta på dessa ställen heller, inte heller tror jag intresset är så enormt stort då man aldrig fått möjligheten att odla det riktigt.

Det är ju dock mycket billigare att gå på IOS än att eventuellt få föräldrarna att lägga några miljoner på en större bostad i Stockholm så barnen får plats med egna datorer hemma. Och sen köpa speldatorer med utrustning på det.

Även att hyra större bostad betalar många helger på IOS

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.