Nytt grafikkort för Diablo IV

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort för Diablo IV

Sitter idag på ett grafikkort som har 3,5 Gb ram. (970)
Min skärm är en ultrawide 3440x1440.

Så nu sitter jag och spelar i windowed mode på 1920x1080 xD

Jag sitter på en gammal 4790k och ett 650w psu från Fractal, så det är väl bronze kan jag tänka mig.

Jag har funderat på 7700xt eller 7800xt men osäker på om nätagget pallar trycket.

Att cpun är en flaskhals vet jag redan, men tänker att den kanske får det lättare när man går upp i upplösning.

Oh I use a arch btw.
Inte riktigt sant dock, men kör Ubuntu.

Vad tycker du som läser?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget? Att bara uppgradera grafikkort kommer hjälpa lite men vore bättre med billigare grafikkort och en budget bygge system för att få fart på hela datorn.

Jag hade inte köpt något av dom korten om jag inte skulle uppgradera resten ganska snart.
Vad har du för övriga komponenter? Vad kör du med för diskar, hur gammalt är nätaggregat?

Mvh Thomas

Billig uppgradering.

Budget Amd

Ett till förslag.
Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Man:

Vad har du för budget? Att bara uppgradera grafikkort kommer hjälpa lite men vore bättre med billigare grafikkort och en budget bygge system för att få fart på hela datorn.

Jag hade inte köpt något av dom korten om jag inte skulle uppgradera resten ganska snart.
Vad har du för övriga komponenter? Vad kör du med för diskar, hur gammalt är nätaggregat?

Mvh Thomas

Billig uppgradering.

https://komponentkoll.se/bild/xRShN.png

Budget Amd

https://komponentkoll.se/bild/ulKNf.png

Nätagget köptes 2018. Jag har 2 ssd diskar á 250Gb och 3 fläktar i chassit.
Min budget ligger runt 7k

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Här är ett förslag på bygge, du behåller psu , diskar och chassi.

Bäst är att köpa begagnat då du får en riktigt bra dator för dom pengarna.

Eller här är ett förslag på nytt.
Uppgradera till nvme disk och nyare psu i framtiden.

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)