Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av n0kturnal:

Aldrig nånsin varit med om. Låter mer som ett problem med antingen din hårddisk eller uppkoppling.

Kan vara minnena också. Definitivt något som är trasigt i den datorn.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Aldrig nånsin varit med om. Låter mer som ett problem med antingen din hårddisk eller uppkoppling.

Samma problem på 2 olika datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Har i stort sett aldrig hänt mig heller. För det allra mesta så funkar det felfritt. Tänkte också först på hårddisk/SSD eller möjligen uppkopplingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Samma problem på 2 olika datorer.

Det är inte en grej som händer i allmänhet så felet ligger nånstans hos dig.

Permalänk
Medlem

Här hackar vi inte på steam. Steam är gud.

Har väl hänt någon gång man behövt verifiera spelfiler men då oftast pga mods. Är det bara för en mjukvara det händer?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Det är inte en grej som händer i allmänhet så felet ligger nånstans hos dig.

På 2 datorer, på 2 olika orter med typ 40 mil mellan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

På 2 datorer, på 2 olika orter med typ 40 mil mellan?

Har du byggt datorerna själv? Vilka program har du installerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Helt appropå trafik och olämpligt beteende..

Volvo är en förkortning för Vi Orsakar Landets Värsta Olyckor. Och det är nåt de gör allt de kan för att leva upp till också.

<Uppladdad bildlänk>
Mil efter mil efter mil kör de såhär. Helst mindre än 2 meter bakom, även på 100-väg! De kör sällan om heller, kanske har de inte motorstyrka till det eller vet inte hur man gör? De bara fortsätter såhär.

Mer än 90% av alla jag ser som kör såhär dåligt, de kör volvo v70 eller nyare. Sedan ett fåtal varubilar och utländska lastbilar. Enstaka hetsare i alla möjliga modeller kör nära också, men de susar ganska snart förbi, de som verkligen har den här körstilen kör volvo. Varför? Är det tillverkningsfel på alla volvo fr.o.m v70 kom, eller på förarna, eller både och?

Jag har försökt olika sätt att få dom att antingen öka avståndet eller köra om. Tända bromsljuset, sakta reducera farten till 20-40 under skyltat, hålla maximalt till höger, blinka höger, slå på varningsblinkersen, inget hjälper. Ringa polisen? Provat det också, men finns ju knappt några här, och de kör f.ö själva lika dåligt med sina firmabilar. Avståndet skulle öka om det var dragstång mellan bilarna.

Finns många fler märken som kör likadant. Tror ett av problemen är att folk kör med adaptiv farthållare och litar blint på det. Tar du tex Tesla är maxavståndet med farthållare typ 5 billängder vilket är på tok för lite när du kör i 120.

Permalänk
Medlem

Kontanter..
Människor som använder kontanter... Banker som inte tar emot kontanter...

Pga födelsedag så sitter jag med kontanter.
Min bank (Skandia) tar inte emot kontanter.
Insättningsautomater fungerar inte med Skandia.
Kassagirot är nerlagt.

Nu behöver jag hitta någon som kan tvätta pengar åt mig, någon som kan via insättningsautomat sätta in pengarna på sitt konto för att sedan föra över till mig...

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Kontanter..

Kassagirot är nerlagt.

Nu behöver jag hitta någon som kan tvätta pengar åt mig, någon som kan via insättningsautomat sätta in pengarna på sitt konto för att sedan föra över till mig...

Brukar "tvätta mina" på Coop. Barnen fick typ 2000kr var i småpengar ett år så det blev lite projekt av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Kontanter..

Kassagirot är nerlagt.

Själv funderar jag på att sälja av lite grejsimojser hemma, och funderar på hur jag ska få allt betalt i kontanter, vi snackar om tusenlappar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Har du byggt datorerna själv? Vilka program har du installerat?

Byggt ena själv, andra byggd av inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Brukar "tvätta mina" på Coop. Barnen fick typ 2000kr var i småpengar ett år så det blev lite projekt av det.

Skrivet av VinterSolen:

Själv funderar jag på att sälja av lite grejsimojser hemma, och funderar på hur jag ska få allt betalt i kontanter, vi snackar om tusenlappar

jag har 80st femhundringar... känns jobbigt att tvätta i mataffär..
fan, jag har ju inga tusenlappar, bara femhundringar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Med dagens priser är det väl bara 2 besök till coop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Higgs:

Förare som nästintill stannar helt innan de kör in i en tom rondell.
Vad håller de på med? Är de så pass närsynta eller vad är problemet?
KÖR IN BARA FÖR FAEN.

Och är det 90km/h på motorvägen och väglaget är bra så ska du ligga i 90 INNAN du lämnar påfarten, inte 250m efter.
Väldigt svårt detta för en stor skala bilförare i Sverige.

Har nog en värre.

Personer som ligger i högerfilen på motorvägen vid påfarter och vägrar att flytta sig...
Har hänt flera gånger.
Har behövt bromsa hårt för att komma in på motorvägen...

Permalänk
Skrivet av kalle_1:

Har nog en värre.

Personer som ligger i högerfilen på motorvägen vid påfarter och vägrar att flytta sig...
Har hänt flera gånger.

Kan du utveckla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle_1:

Har nog en värre.

Har hänt flera gånger.

Det är inte speciellt svårt att anpassa sin fart, antingen accelererar du eller sänker farten så att du kan gå ut bakom. Jag skulle däremot gnälla på det omvända, folk som kommer från påfart och prompt skall lägga sig bredvid (trots att man inte kan byta fil) och hålla samma fart och tro att de på något magiskt sätt kan/ska bli insläppta.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av NDanielN:

Med dagens priser är det väl bara 2 besök till coop?

njae, vet inte hur stor familj du har, men jag gör då inte av med 20 000 på ett coop besök

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Det är inte speciellt svårt att anpassa sin fart, antingen accelererar du eller sänker farten så att du kan gå ut bakom. Jag skulle däremot gnälla på det omvända, folk som kommer från påfart och prompt skall lägga sig bredvid (trots att man inte kan byta fil) och hålla samma fart och tro att de på något magiskt sätt kan/ska bli insläppta.

På just denna påfart så har man inte så mycket "byta fil" sträcka (CA 175 meter) . Det är alltid fullt med trafik som kommer från påfarten samt att det är en 3 fils motorväg man ska in på.
De gånger man bromsat in så gör även bilen bredvid det.

Skrivet av Kasaduras:

Kan du utveckla?

Se ovan

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Hade tänkt sälja min tv, Sonos-prylar. Projektor med fullhd trådlöst. Och 3d-skrivaren. Men vill inte att det syns på konton av en anledning eller två.
Men blir nog svårt att få folk att ta ut kontanter för att köpa pryttlarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle_1:

Har nog en värre.

Har hänt flera gånger.

Det är du som ska byta fil. Ibland kan man ligga i högerfältet på motorväg med omkörning till vänster. Då finns ju liksom ingenstans att ta vägen. Kommer det då en obstinat bilist som ska ut från accelerationsfältet så ska ju den bilen maka in sig. Och ofta kommer denna obstinata bilist i 70-80 km/h, och ska ut bland oss andra som rullar i 100-120 km/h. Klart det blir problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Det är för låga krav på körkort och för få trafikpoliser ute i flödet idag.

Körde själv mc i förrgår och hade en idiot tre meter bakom mig när jag körde 75 på en rätt kurvig 70-väg med passagerar bakom runt klockan 21 på kvällen i mörkret. Hur kan man vara så jävla dum, om jag behöver bromsa av någon anledning blir jag och min passagerar överkörda av bilen.

Helt bedrövigt. På den tiden jag körde förgasarbil med choke brukade jag dra ut den och släppa ett rökmoln bakåt, men det kan man ju tyvärr inte göra längre.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Bara tillåtet max 80km/h på en bra motorväg, det är dåligt. Medan många kör som galningar i städerna, där är det sällan polisen agerar, folk åker ut mitt framför så man får panikbromsa för att inte krocka.

§ 1.7 - MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Helt bedrövigt. På den tiden jag körde förgasarbil med choke brukade jag dra ut den och släppa ett rökmoln bakåt, men det kan man ju tyvärr inte göra längre.

Du har väl spolarvätska att spruta ut på din skitiga ruta?

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Du får mig att minnas min gamla Fiat 1400B med choke och handgas. Köpte den i bedrövligt skick för 800:-, reparerade den så gott det gick - gick inge vidare eftersom alla skruvar, bultar och muttrar hade utdaterade italienska gängor som inte ens italienare längre hade i sina bilar. Men rökmolnet bakåt på alla som hade en åsikt om mig eller bilen, det funkade. Det var en kul bil, allting rasade successivt och reparerades så gott det gick och det som inte kunde repareras fick vara som det var. Den höll i drygt ett år och tog slut inne i Norrköping när jag blev påkörd bakifrån av en gammal farbror som fick en rejäl chock då mina egehändigt reparerade karossupphängningar i form av ståltråd och Plastic Padding brast och karossen ställde sig direkt på gatan. Bilen blev på ett ögonblick 40 cm lägre, polisen tröstade gubben och jag fick inte röra bilen. Den blev hämtad av en bärgare och transporterad direkt till skroten och jag fick lifta hem (jag fick ta mina personliga tillhörigheter).

Permalänk
Medlem

serafims berättelse påminner om när jag i min 1950 års VW åkte in på en mack. Där var en hel skock med polisaspiranter som övade på att kolla bilar. Tre poliser under bilen och en hel skock runt omkring. Det vart mycket jobb efter det besöket. Jag skulle ju bara tanka.

Permalänk
Medlem

ska gubbgnälla på byråkrati och vanliga människors (mig inkluderad) oförmåga att läsa byrokratisk skit...

har skickat in bouppteckningen efter mors bortgång.
skickade in originalet samt ena arvingens arvsavsägande i original.

men att få allt i original duger inte.. utan båda handlingarna skulle tydligen kopieras, sen ska någon mupp skriva under att den inskickade kopian stämmer överens med originalet...

alltså, vafan, vad i helvete... VAFAN!!!!!!!
om dom nu har originalet och förrättningsmännen har intygat att förättningen gått rätt till... varför i helvete behövs då en kopia av allt och ännu ett bestyrkande?
VAD I HELVETE

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

ska gubbgnälla på byråkrati och vanliga människors (mig inkluderad) oförmåga att läsa byrokratisk skit...

har skickat in bouppteckningen efter mors bortgång.
skickade in originalet samt ena arvingens arvsavsägande i original.

men att få allt i original duger inte.. utan båda handlingarna skulle tydligen kopieras, sen ska någon mupp skriva under att den inskickade kopian stämmer överens med originalet...

alltså, vafan, vad i helvete... VAFAN!!!!!!!
om dom nu har originalet och förrättningsmännen har intygat att förättningen gått rätt till... varför i helvete behövs då en kopia av allt och ännu ett bestyrkande?
VAD I HELVETE

Det är både dyrt och krångligt att dö i sverige.
Skatteverket vill ha fysikt papper underskrivet för att ta fram min mammas deklaration, för något. Som ska skrivas under av mig och 2 systrar, alla bort i olika delar av landet. Dödsintyg o.dyl. räcker inte t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Det är både dyrt och krångligt att dö i sverige.
Skatteverket vill ha fysikt papper underskrivet för att ta fram min mammas deklaration, för något. Som ska skrivas under av mig och 2 systrar, alla bort i olika delar av landet. Dödsintyg o.dyl. räcker inte t.ex.

Har ni testat att skicka in en anmälan om att bli deklarationsombud för dösboet?
Vem som helst av er kan göra denna anmälan (måste göras på en fysisk blankett) för alla tre syskonen utan att de övriga är närvarande. Anmälan måste dock undertecknas av två oberoende vittnen som varken är dödsbodelägare eller efterarvingar.
Det tar två veckor och sedan kan ni använda era Bank-id:n för att hantera dödsboets deklarationer.
https://www.skatteverket.se/privat/etjansterochblanketter/bla...

Permalänk
Medlem

Fattar mig inte på hur dårarna på Sveriges Radio tänker...

Väljer att spela ett avsnitt av "Sommar i P1" UTAN MUSIK, men ändå tas avsnittets tid upp av flera minuter musik....

Jag vill lyssna på personen som talar, inte nån jävla jukebox.