Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Ja det var inte mycket att hänga i granen för min del, men har gissat på att Dead Space skulle komma på ps+ någon gång så det skall iaf bli kul att spela om sen originalet

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Ja det var inte mycket att hänga i granen för min del, men har gissat på att Dead Space skulle komma på ps+ någon gång så det skall iaf bli kul att spela om sen originalet

Det var kul! Har tänkt köpa det länge.

Permalänk
Medlem

Ghost Of Yotei såg intressant ut

Men annars var det ingenting och hänga i granen.

Permalänk
Medlem

Hell is Us såg ju riktigt bra ut!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av CusmaR:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Lunar remaster! Vi får alltså både Suikoden remaster och Lunar remaster till våren. Underbart.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

En lista över nattens utannonseringar för den som missade showen: https://blog.playstation.com/2024/09/24/everything-revealed-i...

Största överraskningen var väl att Palworld släpptes till PS5 inatt men överlag en rätt svag SOP.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

”Priset på den svenska marknaden blir officiellt närmre release. Förhandsbokning startar den 26 september!”

En dag kvar och vi vet varken pris eller var/om vi kan köpa 30th.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Jag tror inte enheterna kommer ta slut. Inte med det priset.

Eh, jag snackar om 30th edition PS5 Pro bundle. Den vanliga kan Sony glömma jag köper till det priset, kommer invänta prisfall på den.

Permalänk
Medlem

Har någon hört om 30th från Webhallen? Inet hade ingen info.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX

Permalänk
Konsolgrävare

Mindre än 24h kvar till förhandsbokningen och vi vet fortfarande ingen information, detta kunde Sony gjort bättre imo!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Mindre än 24h kvar till förhandsbokningen och vi vet fortfarande ingen information, detta kunde Sony gjort bättre imo!

Ja tråkigt det blir så här. Vet inte om det är Sony som inte bryr sig om norden, eller om det är Nordic Film som hanterar det väldigt dåligt, men tråkigt för oss är det i alla fall.

Att man fortfarande inte har en aning var och när man kan beställa 30-års jubileumsutgåvan är väldigt tråkigt då den kommer vara jäkligt svår att få tag på

Permalänk
Medlem

Kan det bero på att Sony är rädda för att bottar ska suga upp varenda exemplar för att sedan scalpa det på tradera? Att ge ut info om var, när och hur många exemplar av 30th finns ger väl en stor fördel för dessa scalpers.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 5800X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Kan det bero på att Sony är rädda för att bottar ska suga upp varenda exemplar för att sedan scalpa det på tradera? Att ge ut info om var, när och hur många exemplar av 30th finns ger väl en stor fördel för dessa scalpers.

Mjo men dom kan ju iaf droppa priser. Ska dom ha 20k för 30th ed så lägger jag ner direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Ja tråkigt det blir så här. Vet inte om det är Sony som inte bryr sig om norden, eller om det är Nordic Film som hanterar det väldigt dåligt, men tråkigt för oss är det i alla fall.

Att man fortfarande inte har en aning var och när man kan beställa 30-års jubileumsutgåvan är väldigt tråkigt då den kommer vara jäkligt svår att få tag på

Det är Nordisk Film som hanterar det dåligt. Jag fattar inte att Sony fortsätter låta dem vara distributörer i norden i alla dessa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Mjo men dom kan ju iaf droppa priser. Ska dom ha 20k för 30th ed så lägger jag ner direkt

Ja det är sant. Om snubben som påstod att det är 50USD extra är det inte så farligt, blir väl en tusing här. När Sony dock inte släpper något officiellt pris blir man ju lite orolig.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 5800X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Det är inte så ens 24 timmar kvar. Och vi vet inte priset. Och vi vet inte varifrån vi kan beställa.

Sony jobbar hårt med att framstå som oseriösa.

Permalänk
Medlem

Vi har väl inte ens en tidsslott heller? Nu har jag inte varit med sedan tidigare och inväntat en release såhär men brukar bokningar öppna direkt vid midnatt eller närsomhelst under kommande dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Vi har väl inte ens en tidsslott heller? Nu har jag inte varit med sedan tidigare och inväntat en release såhär men brukar bokningar öppna direkt vid midnatt eller närsomhelst under kommande dag?

Enligt Webhallen kl10:
https://www.webhallen.com/se/campaign/10317-Nya-PS5-Pro

Antar att de gäller de övriga oxå.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Enligt Webhallen kl10:
https://www.webhallen.com/se/campaign/10317-Nya-PS5-Pro

Antar att de gäller de övriga oxå.

Verkar stämma, Sony själva kör kl 10.00 också i andra regioner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det både ps5 limited edition och pro som släpps imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Är det både ps5 limited edition och pro som släpps imorgon?

Inget släpps imorgon.
Däremot öppnar bokningar för allt utom 30th slim (10 oktober).

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, kommer trycket vara högt eller kommer man ganska lugnt kunna förboka en PS5 PRO om man sitter laddad och klar kl.10:00 imorgon?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Vad tror ni, kommer trycket vara högt eller kommer man ganska lugnt kunna förboka en PS5 PRO om man sitter laddad och klar kl.10:00 imorgon?

Sitt lugnt i båten. Den kommer inte vara billig.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

En vanlig Pro?
Det skulle jag säga inte kommer vara några problem, tror till och med att det är en 50% chans till att du kan gå in i affären och köpa den fysiskt på release i november utan att förhandsboka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Dyr, om något så scalpers som överköper sig själva och gör sina misstag. Sony har inga first party spel pågång iår och kommer inte annonsera några förens nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

En vanlig Pro?
Det skulle jag säga inte kommer vara några problem, tror till och med att det är en 50% chans till att du kan gå in i affären och köpa den fysiskt på release i november utan att förhandsboka.

Ja, efter närmare eftertanke så känns det så, priset är nog en stor orsak till det. Jag kommer inte chansa dock utan sitta redo imorgon.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Alla kommer logga in, se Pro kosta 12000kr och 30th 15000kr... och säga nah.

Permalänk
Medlem

https://x.com/assassinscreed/status/1838971189722562906