Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Konsolgrävare

https://www.elgiganten.se/gaming/spelkonsoler-tillbehor/plays...

” Förbeställningen av efterlängtade PlayStation 5 Pro startar torsdag den 26 september klockan 10:00”

Lär vara samma tid för alla butiker och alla olika utgåvor?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

” Förbeställningen av efterlängtade PlayStation 5 Pro startar torsdag den 26 september klockan 10:00”

Intressant, du tänker så... ja vem vet, det kanske är så hårt centralt styrt från Sony. Lite både och, skönt att slippa sitta uppe 00:00, men det blir nog betydligt mer konkurrens vid ett 10:00 släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Intressant, du tänker så... ja vem vet, det kanske är så hårt centralt styrt från Sony. Lite både och, skönt att slippa sitta uppe 00:00, men det blir nog betydligt mer konkurrens vid ett 10:00 släpp.

Jag tror inte enheterna kommer ta slut. Inte med det priset.

Permalänk
Medlem

Problemet är inte standardenheterna som finns utan 30-års utgåvan. Det är den som kommer ryka direkt. Ingen info än om vilka i Sverige som får in den? Om den ens kommer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Skrivet av BasseBaba:

Jag minns att det var samma tid för PS5-släppen i alla fall.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golvspaden:

Problemet är inte standardenheterna som finns utan 30-års utgåvan. Det är den som kommer ryka direkt. Ingen info än om vilka i Sverige som får in den? Om den ens kommer hit.

Haha, de släpper 12000 30th edition totalt. Kanske 100 kommer till Sverige, det kommer bli mycket svårt att få tag på en. Lika bra att ge upp såna tankar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

30th Slim kommer kosta $50 extra och 30th DualSense samma alla andra limited.
https://www.dealabs.com/magazine/on-vous-devoile-les-prix-de-...

Ska vi räkna med dessa priser?

30th Anniversary Edition DualSense: 999:-

30th Anniversary Edition PS5 Slim Digital: 6490:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Ska vi räkna med dessa priser?

Absolut inte.
Priserna är inte jämförbara pga valuta, moms och tull/import.
Slim kostar idag 7000 SEK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Haha, de släpper 12000 30th edition totalt. Kanske 100 kommer till Sverige, det kommer bli mycket svårt att få tag på en. Lika bra att ge upp såna tankar.

Hade bara velat se vilka återförsäljare och vilket pris. Det börjar närma sig och ingen verkar veta var man ens får tag på den (Det enda är Direct men vi har det inte i Sverige).

Klart jag kommer försöka iaf. Kan inte låta scalpers få allt. Jag lyckades för övrigt köpa ett nVidia 3080 från Nvidias sida när det släpptes. Satt random kl 07 på morgonen och testade uppdatera sidan så gick det hem. Ibland har man tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Absolut inte.
Priserna är inte jämförbara pga valuta, moms och tull/import.
Slim kostar idag 7000 SEK.

Jag hoppas verkligen inte det blir så dyrt, då skippar jag även om det svider

PS5 Slim Digital Edition ligger på $449 idag. I Sverige kostar den typ 5899:- hos stora återförsäljare. Om Limited Edition Digital ökar med $50: Var hamnar vi rimligtvis då i Sverige efter alla avgifter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Jag hoppas verkligen inte det blir så dyrt, då skippar jag även om det svider

PS5 Slim Digital Edition ligger på $449 idag. I Sverige kostar den typ 5899:- hos stora återförsäljare. Om Limited Edition Digital ökar med $50: Var hamnar vi rimligtvis då i Sverige efter alla avgifter?

Svårt att svara på.
Sverige har alltid varit dyrt i förhållande till andra EU-länder.
1000-1500kr extra?
Pro-modellen tror jag man får räkna med runt 15000kr.
Vi får bara se på torsdag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Svårt att svara på.
Sverige har alltid varit dyrt i förhållande till andra EU-länder.
1000-1500kr extra?
Pro-modellen tror jag man får räkna med runt 15000kr.
Vi får bara se på torsdag...

Fyfan om det blir 1500:- mer. Börjar bli svårt att rättfärdiga köpet då jag redan har en PS5. Min gräns är 7000:- för den digitala versionen. Annars får det bara bli en handkontroll eller två som tröst

Permalänk
Medlem

PlayStation 5 Slim Digital Edition, 4 795kr.

PlayStation 5 Slim Standard Edition, 5 759kr

https://www.dustin.se/group/hardvara/ljud-bild/konsoler-spel/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aLx:

PlayStation 5 Slim Digital Edition, 4 795kr.

PlayStation 5 Slim Standard Edition, 5 759kr

https://www.dustin.se/group/hardvara/ljud-bild/konsoler-spel/...

exkl moms.

(Men även om det var inkl moms så hade jag 4år efter release tyckt att det var sjukt dyrt. )

Permalänk
Medlem

vad wierd de blir att baka ihop alla ps-trådar till en och fronta på sidan.
nu är de reklam för state of play men de mesta som diskuteras i tråden är vad pro/limited edition kommer kosta?
aja hoppas kvällen bjuder på några oväntade releaser

Permalänk
Medlem
Skrivet av patsyh:

nu är de reklam för state of play men de mesta som diskuteras i tråden är vad pro/limited edition kommer kosta?

Bloodborne 2! Med en Bloodborne remaster som lirar i 120 fps på PS5 Pro som förrätt.

Permalänk
Medlem

Blir det 10 indiespel, 5 remasters och sen lite superhjältespel ikväll?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av patsyh:

Tråden har funnits i 4 år typ, och handlar om allt som rör PS5

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Tråden har funnits i 4 år typ, och handlar om allt som rör PS5

En nyhet på förstasidan länkar till denna tråd för diskussion istället för det vanliga - att diskutera varje nyhet i egen tråd. Det var det personen syftade på.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Var tydligen ett gäng spel listade på PSN, under State of Play-rubriken, och om detta stämmer kommer det bli en mycket tråkig State of play. https://insider-gaming.com/the-playstation-state-of-play-game...

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

En kontroversiell åsikt: En generation bedöms för mycket av exklusiva spel. Den som gör den här bedömningen har oftast xbox, playstation pc och nintendo. Därför blir det rimligt att bedöma konsolen utifrån de exklusiva titlarna. Missförstå mig inte, jag älskar playstations titlar. MEN hela generationen står inte och faller med dem eftersom Playstation är min primära spelenhet. Men har man PS bara för de exklusiva titlarna förstår jag att man tycker att den här generationen suger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Var tydligen ett gäng spel listade på PSN, under State of Play-rubriken, och om detta stämmer kommer det bli en mycket tråkig State of play. https://insider-gaming.com/the-playstation-state-of-play-game...

Det är inte en fullständig lista. Det tror inte jag i alla fall. Men det känns ju tråkigt att hälften av de där spelen är spel man redan känner till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det är inte en fullständig lista. Det tror inte jag i alla fall. Men det känns ju tråkigt att hälften av de där spelen är spel man redan känner till.

Hoppas bara för mycket fokus inte ligger på PS5 Pro-patchar, men misstänker att en hel del gör det, annars hade TLOU och AW2, mfl, inte varit med. Instämmer i att det inte kan vara en fullständig lista, speciellt med tanke på att de lovade 20 spel och där är 15. Så det finns utrymme för 5 riktigt bra överraskningar, vi får se snart.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Hoppas bara för mycket fokus inte ligger på PS5 Pro-patchar, men misstänker att en hel del gör det, annars hade TLOU och AW2, mfl, inte varit med. Instämmer i att det inte kan vara en fullständig lista, speciellt med tanke på att de lovade 20 spel och där är 15. Så det finns utrymme för 5 riktigt bra överraskningar, vi får se snart.

Tycker att det blev för lite...

Permalänk
Medlem

Fy fan vad dålig state of play.

Permalänk
Medlem

Var det allt? Lol.

Permalänk
Medlem

Ett par intressanta/flummiga titlar i inledningen + Ghost of Yōtei. Annars var det inte mycket som intresserade mig…

Men gillade att Sucker Punch valde att lämna Tsushima bakom sig! Den berättelsen var färdig, och en direkt uppföljare hade därav omöjligen kunnat leva upp till det första spelets berättelse.

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem

Fasen va bra det va, 28 Feb Monster Hunter Wilds aaaaah yeah

Permalänk
Medlem

jag tycker att ghost 2 räddade upp showen på slutet. det får godkänt trots allt glöm inte att det var en State of play.

Permalänk
Medlem

Ghost of Yotei såg helt fantasiskt ut!!!!!

Även Metro Awakening till PSVR2 såg grymt ut (release 7 Nov 2024)