Permalänk

Uppgradering 2st 24".

Tjena.
Jag har tröttnat på mina skärmar. Sitter på 2 stycken jobbskärmar från Dell. 24 tums ips skärmar med 60 Hz. Funkar klockrent att jobba på men är trista att spela på.

Jag spelar blandade spel men oftast cs, battlefield eller liknande.

I och med att jag har en docka för laptop dagtid till jobb och en speldator på fritiden (4070, och 5600x) så har upplägget fungerat.

Jag undrar hur det är att spela på en widescreen som t ex motsvarar 2 st 24or. Blir det konstigt? Ska jag satsa på en widescreen som funkar för jobb och spel eller 2 stycken 27or?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sydsvensken:

Tjena.
Jag har tröttnat på mina skärmar. Sitter på 2 stycken jobbskärmar från Dell. 24 tums ips skärmar med 60 Hz. Funkar klockrent att jobba på men är trista att spela på.

Jag spelar blandade spel men oftast cs, battlefield eller liknande.

I och med att jag har en docka för laptop dagtid för jobb och en speldator på fritiden (4070, and 5600x) så har upplägget fungerat.

Jag undrar hur det är att spela på en widescreen som t ex motsvarar 2 st 24or. Blir det konstigt? Ska jag satsa på en widescreen som funkar för jobb och spel eller 2 stycken 27or?

Beror helt på, om du syftar på 32:9 skärmar så är det en smaksak beroende på spel, racing spel och vissa typ plattformsspel fungerar skit bra, men just fps så är det värdelöst (enligt mig iallafall)

Hade själv kört på två separata skärmar, speciellt då du bara behöver byta ut en av dom i framtiden om man vill uppgradera.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag gick från 2 st 24" 1080 till 2 st 32" 1440 skärmar.
Samma pixel densitet men mer arbetsyta.
Vill gärna köra Windows med 100% skalning och då blir 27" för smått för mig.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk

Jag förstår. Tack för tipsen.
En annan aspekt är att slippa kablar osv men i och med att jag spelar mest fps är det nog bättre med 2 skärmar.

Bra input angående densiteten.

Permalänk
Medlem

Nu har jag endast en 32:9 skärm på jobbet så har inte spelat på den, men jag föredrar ju verkligen det framför 2 separata skärmar av alla möjliga anledningar. Baksidan är ju troligtvis priset och att det finns ett mindre urval för att hitta något man gillar.

När du väl spelar kan du ju välja att spela spelet i fråga i 16:9-upplösning och ha "black bars" på sidorna på dom spel som inte riktigt funkar i 32:9 (typ CS). Rent tekniskt (om skärmen stödjer PBP vilket alla borde göra tycker jag) kan du ju dra två stycken kabalar till datorn och köra som "två skärmar" om du vill typ ha spelet på ena sidan i full screen och nåt annat synligt

Visa signatur

Fractal Define 7 C ~ ASUS Z790-F ~ Intel 13700K ~ Noctua NH-D15 ~ NVIDIA 5080 FE ~ ASUS PG32UCDP
Fractal Meshify 2 C ~ Gigabyte B550 G X V2 ~ AMD 5700X3D ~ Thermalright PA 120 SE ~ MSI RX 6800 ~ Dell AW3425DWM