Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

På Webhallen står det "Tillfälligt fullbokad" medans Elgiganten tar emot beställningar. Det tyder på det att det kommer mer.

Det var länge sen elgiganten tog emot beställningar på 30th DualSense Edge, stått "Erbjudandet är slutsålt" sen dagen efter det gick att boka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

På Webhallen står det "Tillfälligt fullbokad" medans Elgiganten tar emot beställningar. Det tyder på det att det kommer mer.

Elgiganten tar emot för vanliga dual sense men inte för edge var jag kan se: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Men ja, förhoppningsvis kommer det några till.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det var länge sen elgiganten tog emot beställningar på 30th DualSense Edge, stått "Erbjudandet är slutsålt" sen dagen efter det gick att boka.

My bad, jag kollade på vanliga Dual Sense. Sorry.

Permalänk
Konsolgrävare

Diablo 4 PS5 Pro patch på ingång!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Kul att höra, men visar lite på problemet. Vaddå "happy" och "hardworking", jag ser det som en självklarhet att spel som släpps framöver får PS5 Pro support.

Förstår faktiskt knappt hur det kan vara ett problem. Det är TVÅ konfigurationer. Inte tvåhundra.

Permalänk
Medlem

Nån som fick tag i ett ps5 pro 30th anniversary från Power? Dem ska ha kontaktat vinnare idag om jag fattat rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Nån som fick tag i ett ps5 pro 30th anniversary från Power? Dem ska ha kontaktat vinnare idag om jag fattat rätt

Har inte blivit kontaktad.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Undrar lite som tidigare i tråden. Tror vi att det kommer fler 30th av andra saker än pro bundle? Det är just dual sense edge som jag är riktigt sugen på.

Kanske hålla koll på t.ex. NetOnNet den 21/11:
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Mitt absoluta favoritspel på PS2! Förbokat!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Nope, inte fått något meddelande från dom. :/

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Går det inte redan i 4k 60 på nuvarande?
Vad finns det att förbättra?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Går det inte redan i 4k 60 på nuvarande?
Vad finns det att förbättra?

Jag har inte spelet själv men från vad jag läser efter ha sökt är att spelet körs i ca 1260p med FSR2 som upskalar det till 2160p. Vet inte om detta ändrats sen spelet släpptes. Om Pro klarar native 4k borde ju det bli mer klar bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Nope, inte fått något meddelande från dom. :/

Vänta nu fick jag ett mail för 20 min sedan.

Såg ut som en supportticket mail, såg jag blev lite fundersam vad det gällde innan jag öppnade mailet.

[185245] Ny ticket skapad från Power.

Om denna bokning går igenom så ingen bokning av vanliga Pro.

edit: gällde visst slim utgåvan jag 'vann' att köpa .... damn it.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Fick precis mail nu också från Power att jag "vann" att få köpa Dualsense Edge 30:th Editition. Ville ha PS5 Pro så vet i sjutton om jag vill ha Dualsense Edge bara....

Konstigt att man inte fick välja vad man vill vara med på utlottning av. Lär ju vara många som jag som skrev upp sig för dom ville ha Pro paketet, men man kan inte välja och "får" nu en annan produkt och väljer då att avboka istället bara.

Permalänk
Medlem

Gick ju boka slim o kontrollen på b.la Elgiganten hela dagen o tror dagen efter också, när Pro bokningen öppnades. Om man var intresserad av dem så var det ju inte så svårt få tag på.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Var inte ledsna.
Ni fick något mycket mer värdefullt... ett medlemskap på Power

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Fick precis mail nu också från Power att jag "vann" att få köpa Dualsense Edge 30:th Editition. Ville ha PS5 Pro så vet i sjutton om jag vill ha Dualsense Edge bara....

Konstigt att man inte fick välja vad man vill vara med på utlottning av. Lär ju vara många som jag som skrev upp sig för dom ville ha Pro paketet, men man kan inte välja och "får" nu en annan produkt och väljer då att avboka istället bara.

Verkar som att mailen gått ut nu, själv fick man inget alls tråkigt nog, men men sånt är livet

Permalänk
Medlem

Får hoppas på Webhallen get utdelning på Pro 30th utgåvan.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Får hoppas på Webhallen get utdelning på Pro 30th utgåvan.

Och deras vinnare utses inte förrän november. Det har sin "raffle" öppen till 30/10.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Och deras vinnare utses inte förrän november. Det har sin "raffle" öppen till 30/10.

Undrar hur många de har och hur många som skriver upp sig, kanske 20 konsoler och 15000 anmälda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Undrar hur många de har och hur många som skriver upp sig, kanske 20 konsoler och 15000 anmälda?

Är nog färre än 20 konsoller om det var 12.300 globalt. Sverige är litet och Webhallen är ännu mindre och kan man ebay:a den för stora pengar så lär fler än 15.000 ha signat upp sig. Men någon kommer ha tur.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

jiggles physics

Permalänk
Medlem

Detta är en bra anledning till att spela detta spelet igen.
Tyckte det var jobbigt att inte saker rörde sig naturligt, som kläder i vinden och liknande..

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Är nog färre än 20 konsoller om det var 12.300 globalt. Sverige är litet och Webhallen är ännu mindre och kan man ebay:a den för stora pengar så lär fler än 15.000 ha signat upp sig. Men någon kommer ha tur.

Man måste ju dock vara gold på webhallen för att kunna gå med i rafflen

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Fyfan vad sjukt, jag kollade min skräppost för jag såg att jag hade vunnit något men tänkte att det bara var skräp/phishing.

Jag hade inte vunnit från Power, däremot vann jag från Logitech, ett par A50X som tydligen är värda 4 700kr.

Tack för att ni fick mig att kolla en extra gång! 🥳❤️

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Slår man ut dem på alla PSN länder så blir det ca 170st per land.
Jag vet dock inte om de var tillgängliga i alla länder.
Går man tex in på Southeast Asia, verkar bara Singapore haft dem.
Misstänker att USA, UK och Japan tilldelas störst volymer.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har följt denna tråd vid releasedagen och sen inte så jättemycket mer.

Fick ett samtal kl 17:02 som jag inte svarade på men kollade snabbt upp. Då var det från Powers kundservice. Kollade sedan min skräppost och där står det i ett mail av dom att jag har vunnit utlottningen av PS5 Pro 30th LE, skapade det här kontot bara för att skriva detta 😆🤣🤣🤣 vilken härlig fredag det blev!

Ha en trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiwus:

Hej!

Har följt denna tråd vid releasedagen och sen inte så jättemycket mer.

Fick ett samtal kl 17:02 som jag inte svarade på men kollade snabbt upp. Då var det från Powers kundservice. Kollade sedan min skräppost och där står det i ett mail av dom att jag har vunnit utlottningen av PS5 Pro 30th LE, skapade det här kontot bara för att skriva detta 😆🤣🤣🤣 vilken härlig fredag det blev!

Ha en trevlig helg!

Grattis! Inte alls avis.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4