Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

🤷🏻‍♂️ är väl nån designer-grej, gissar jag

Du betalar för märket (tyvärr), designen och att den är tillverkad i Danmark. Men ja, det är dyra lampor - t.ex. deras taklampor kan ligga på 100k+.
Lyckligtvis behövde jag inte betala något för den, plockade ut både lampan och hyllan på presentkort jag fått från jobbet.

Permalänk
Skrivet av Bael:

I ett svagt ögonblick så lovade jag min son en 21:9 skärm om han slutade röka & det gjorde han naturligtvis, men jag var tvungen att testa den först!
<Uppladdad bildlänk>
https://www.msi.com/Monitor/Optix-MAG342CQR

Hoppas du satte ett krav på att han ska vara rökfri i x antal år också! Lätt att trilla dit igen

Permalänk
Snusfri

PSU och CPU-kylare från Inets senaste stream.
Blir till att återuppliva min gamla 8700K burk med PSU'n och kylaren får ersätta stock-kylaren i servern.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

För oss som gillar skivläsare i våra konsoller är det kul med någon film då o då😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Hoppas du satte ett krav på att han ska vara rökfri i x antal år också! Lätt att trilla dit igen

Absolut, lovade honom att om han börjar röka igen så ska jag bli extremt gnällig.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Efter att ha velat länge så beställde vi ny bil för några veckor sedan och igår blev det leverans. Finns en del förmåner så det blir knappt dyrare än att åka 5 år gammal Passat även om man fick killgissa ang. värdeminskningen. Flyttar vi tillbaka till Sverige blir det nog mer eller mindre ingen värdeminskning öht då den var i princip momsfri och betydligt billigare än i Sverige (552k vs 750k).

Permalänk
Medlem

Köpte en ny garageuppfart

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

<Uppladdad bildlänk>

Härligt att se att det finns folk som väljer asfalt istället för stenläggning eller (blä!) grus!

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av naikon:

<Uppladdad bildlänk>

Har det en gång varit en normal garageport där för nu ser det allt väldigt smalt ut, MC garage ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

Har det en gång varit en normal garageport där för nu ser det allt väldigt smalt ut, MC garage ?

Bilar var väldigt mycket mindre när huset byggdes kan jag tänka mig. Moderna bilar har blivit groteskt stora.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Härligt att se att det finns folk som väljer asfalt istället för stenläggning eller (blä!) grus!

Ja var det enda rimliga alternativet sett till pris och funktion

Skrivet av mrqaffe:

Tror mobilkameran skevat till det lite, ja garageporten ser onekligen väldigt liten ut haha. Det går precis in en vanlig bil men inte mycket mer

Permalänk
Medlem

Idag och igår har jag hämtat en massa paket!

Ett par 1990 PRO, Schiit Stack, TC Helicon GoXLR, NT1-A till min nya setup som ska byggas vid 5090 release. Samtliga grejer är köpta på blocket.

Musmattan är från megaklick och blodtrycksmätarna från Amazon. Köpte på mig 10st för de var så billiga och tänkte sälja dom på blocket tjäna en slant lite passivt, lite diversifiering helt enkelt haha.

Provspelade lurarna och vilken skillnad det är jämfört med Arctis Nova Pro samt Audeeze Mobius som jag kört med tidigare. Är riktigt spänd på att få spela lite tarkov och squad med dessa! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Efter att ha velat länge så beställde vi ny bil för några veckor sedan och igår blev det leverans. Finns en del förmåner så det blir knappt dyrare än att åka 5 år gammal Passat även om man fick killgissa ang. värdeminskningen. Flyttar vi tillbaka till Sverige blir det nog mer eller mindre ingen värdeminskning öht då den var i princip momsfri och betydligt billigare än i Sverige (552k vs 750k).<Uppladdad bildlänk>

Ser fin ut, är det elbil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

<Uppladdad bildlänk>

Idag och igår har jag hämtat en massa paket!

Ett par 1990 PRO, Schiit Stack, TC Helicon GoXLR, NT1-A till min nya setup som ska byggas vid 5090 release. Samtliga grejer är köpta på blocket.

Musmattan är från megaklick och blodtrycksmätarna från Amazon. Köpte på mig 10st för de var så billiga och tänkte sälja dom på blocket tjäna en slant lite passivt, lite diversifiering helt enkelt haha.

Provspelade lurarna och vilken skillnad det är jämfört med Arctis Nova Pro samt Audeeze Mobius som jag kört med tidigare. Är riktigt spänd på att få spela lite tarkov och squad med dessa! 😊

Vad fick du betala för en mätare?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Kan det vara denna?

Skrivet av Entash:

Produkt: Omrom X3 Comfort blodtrycksmätare
Länk: https://amzn.eu/d/8PkWcVK
Pris: 153 kr (78% blixterbjudande)
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5311994

Edit: Verkar vara slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Ca 150:-

Permalänk
Musikälskare

Kiwi Ears KE4 + TRI Clarion tips + Linsoul TIN förvaring + Apple 3.5mm adapter

Mer än nöjd kan jag säga

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Kiwi Ears KE4 + TRI Clarion tips + Linsoul TIN förvaring + Apple 3.5mm adapter

Mer än nöjd kan jag säga

https://i.imgur.com/wBnagEw.jpeg

Häftigt! Har varit så intresserad av ett par IEMs sedan jag såg LANDMARK använda såna när han streamar på twitch.

I vilket syfte har du köpt dom? Är det för gaming eller för att du vill kunna njuta av musik?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av modular:

Häftigt! Har varit så intresserad av ett par IEMs sedan jag såg LANDMARK använda såna när han streamar på twitch.

I vilket syfte har du köpt dom? Är det för gaming eller för att du vill kunna njuta av musik?

Jag var bara intresserad i allmänhet, har ett par HD650 hörlurar sedan tidigare så jag var intresserad hur IEM's låter och började göra undersökningar och kom fram till att dessa var mest prisvärda

Kan vara bra att ha på resor då jag åker mycket till Japan med tjejen som är därifrån då dom inte är så skrymmande, men ska jag vara ärlig så är det mera ett nörd-köp

Men, det dom är verkligen värda sina pengar (runt 2k är sweet spot som jag förstår det) och jag betvivlar om man lägger 1-2k mer att det kommer att låta "bättre". Dom låter fantastiskt bra, underbar bas och bra separation och renhet i ljudet

Om man är nybörjare som jag är kommer man inte att bli besviken (Allt är köpt på Amazon)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Det är väl ganska tydligt en Tesla, vad jag vet gör de bara elbilar

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det är väl ganska tydligt en Tesla, vad jag vet gör de bara elbilar

För mig va det inte tydligt, men ja när man klickar nu o förstorar bilden så ser man det står "testla" på regskylten, men "tydligt" va det inte när man bara kollade på bilden. Man såg helheten, såg bra ut tyckte jag utan att veta bilmärke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

För mig va det inte tydligt, men ja när man klickar nu o förstorar bilden så ser man det står "testla" på regskylten, men "tydligt" va det inte när man bara kollade på bilden. Man såg helheten, såg bra ut tyckte jag utan att veta bilmärke.

Okej, förstår egentligen att det inte är tydligt för alla, men missade det här. Inte min mening med en tråkig ton mot dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Okej, förstår egentligen att det inte är tydligt för alla, men missade det här. Inte min mening med en tråkig ton mot dig

Lungt ingen fara, tog inte illa upp. Jag varken är bilägare eller insatt i bilmärken så jag känner inte igen utan att läsa om det står på bilen. Men Elon Musk och tesla känner jag igen ja

Permalänk
Medlem

En liten Bluetoothhögtalare att ha med mig när jag fiskar. Hittade denna på Amazon.se för 425. Är blå även om kameran inte ville det. Låter helt ok för sin storlek. Dock skulle jag inte rekommendera den om den inte var nedsatt. Ordinarie pris är 790. För de pengarna finns betydligt bättre högtalare.

https://www.amazon.se/dp/B0CCYH512T?ref=ppx_pop_dt_b_product_...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Precis, det stämmer. Alla elbilar är momsfria upp till 600k här i Norge så den är väldigt mycket billigare än i Sverige och vi skulle kunna ta med den som flyttgods om vi flyttar hemåt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem

hatar glaspanel, så jag köpte dekorplast i vitt och i trä som accent

Visa signatur

|Chassi Deepcool CH160 |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Bilar var väldigt mycket mindre när huset byggdes kan jag tänka mig. Moderna bilar har blivit groteskt stora.

Stora bilar har funnits länge. Brorsans gamla jänkare får moderna "stora" bilar att se små ut och de är från 50-60 tal. Gamla volvos var även de rätt stora.
Undrar om inte äldre "garage" var mer förvaringsbodar då de funns en del där jag bor där man på sin höjd får in en hundkoja där man sedan får klättra ut genom bakluckan.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Hittade ett Yamaha KX-150 kassettdäck för mäktiga 10 kr. Räkneverket står stilla och den har lite svårt att starta banden. Men med nya remmar och lite puts och fej kan det bli riktigt fint.

Permalänk
Medlem

Blev lite lördagsgodis:

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11