Använda högre DPI på musen men vill ha samma Sensitive i spelet

Permalänk

Använda högre DPI på musen men vill ha samma Sensitive i spelet

Jag lirar en hel del Battlefield 4.
Jag har märkt på senare tid att jag vill ha en högre DPI för att det inte skall "hoppa" när jag skjuter på mål långt ifrån där bara ett huvud sticker upp. Och öka DPI:n skulle väl lösa detta. Men jag behöver då ställa ner sensitiviteten i spelet så att jag hamnar på rätt sensitivitet igen.
Finns det något verktyg där jag kan utgå ifrån för att det skall kännas som det gjorde innan fast exaktheten.
Hoppas att ni förstår mig rätt.

Jag har en Razer Naga Trinity mus och kör just nu med 1800 DPI.
Högsta DPI:n jag kan köra med är 16000.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Att sätta hög DPI på mus + låg känslighet ökar upplösningen men inte storleken, det är snarare så att du har problem att röra musen så smått och behöver en DPI switch.

Men du bör kunna gå in i settings filen för Sensitivity värdet och räkna * DPI för att få det samma.
Dvs
1800 * Sensitivity = y
16000 * x = y

Permalänk
Medlem

det är extremt svårt att få till en bra sensitivity med hög DPI, det är precis som att man glömt bort eller skitit totalt i att hänga med i utvecklingen av möss/DPI, i dem flesta spel är det INGEN som använder över 2 i sens, men den går ända upp till 10, istället för att ha en inställning där dem flesta ligger på 7-8 av 10, och vill man höja DPI till över 4000 eller över 8000 så kan man gå ner till typ 4 och fortfarande ha GOTT om utrymme för att sänka den ytterligare, jag menar vad var meningen med att uppfinna 20.000 DPI på möss när INGEN kan använda över 3000 utan att muspekaren FLYGER av kartan och landar i ett helt annat spel...
det gör mig förbannad.

Permalänk
Medlem

Jag kör själv 11600 DPI fast med 8000Hz och det flyter på bra med precision.

Jag vet inte hur jag lyckas med denna DPI men jag har vant mig så jag slipper flytta musen så långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Jag kör själv 11600 DPI fast med 8000Hz och det flyter på bra med precision.

? hur får du ner sens i spel så mycket att musen inte flyger av skärmen i uberfart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

? hur får du ner sens i spel så mycket att musen inte flyger av skärmen i uberfart?

Sens står på default.
Men 8000Hz belastar cpun mycket.

Från vänster till höger kant på skärmen behöver jag inte röra musen mer än 3cm, varför ska jag köra typ 1000DPI så jag måste flytta musen över halva bordet?

Det är en vanesak och flytta så snabbt men till bekostnad av att jag måste sikta 2 gånger dvs först flyttas siktet mot spelaren och sedan någon mer millimeter så får jag fullträff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Sens står på default.
Men 8000Hz belastar cpun mycket.

Från vänster till höger kant på skärmen behöver jag inte röra musen mer än 3cm, varför ska jag köra typ 1000DPI så jag måste flytta musen över halva bordet?

Det är en vanesak och flytta så snabbt men till bekostnad av att jag måste sikta 2 gånger dvs först flyttas siktet mot spelaren och sedan någon mer millimeter så får jag fullträff.

det låter juh sinnessjukt isåfall lär juh inte gå speciellt bra i multiplayer FPS