Kan vara i fel forum, men gäller ändå angeånde liknade fast google...
Så jag kollade igenom mina filer och jag märkte att det var något som hette "Marea Alta" dum nog som man är så tryckte jag på den.. DOCK så laddades inte någonting hem utan det var en promt att öppna i webbläsare... Naturligtvis gjorde jag inte det inte.. Utan jag skanna länken via virustotal som märkte att den var "clean" så jag kopierade in länken och körde den i google maps.. Naturligtvis fick jag panik och ändrade lösenordet på google och gjorde en malwarebytes körning på min android telefon (som inte hitta något)
Först verkade den vara från 2023, men när jag sorterade via ålder var den nog från 2014 om jag minns rätt, raderade allt på en gång
Så kan något ändå ha hänt som har försatt mitt google konto i fara (har 2fa sen tidigare)
Det är alltså bland dina egna filer? Det är ju lite svårare att bekräfta vad det var nu när du raderat det men det låter rätt harmlöst. Virustotal bekräftade ju dessutom att det inte var någon skadlig programvara.
Det är alltså bland dina egna filer? Det är ju lite svårare att bekräfta vad det var nu när du raderat det men det låter rätt harmlöst. Virustotal bekräftade ju dessutom att det inte var någon skadlig programvara.
Ja, var "under" delat om jag minns rätt, och det verkade vara någon "spam" gmail address (minns inte exakt, men det var 4 bokstäver iallafall)
Jag tänker också att jag öppnade ju INTE länken via google drive, utan skannade den först i virus total och då såg jag att det var google maps, så jag kopierade in länken i incongnito mode och då fick jag fick fram platsen (som ev. verkar vara en resturang i mexico?)