Permalänk
Medlem

Fractal Pi chassi

Någon annan som moddar in sin Pi i Fractal lådan

Jag är klar med mina trädetaljer, inväntar inserts så jag kan skruva ihop allt.

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk

Huga... Lika fult som orginalet enligt mig...

Förstår mig inte på varför man vill ha en sängribbotten i fronten på chassit.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Kanske finns olika sätt att uttrycka den åsikten på när någon försöker göra något projekt hemma de trycker är roligt.

Jag tycker trä ger värme till en maskin, oavsett om det är en Morgan eller en gammal förstärkare. Ser ut som en bra print dessutom. Vitt kanske inte är just min favoritfärg men verkar vara ett riktigt trevligt litet projekt att mysa med hemma, särkert något som kan intressera många under denna årstiden. Posta gärna bilder på hur det fungerar med inserts osv rickie!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Smaken är som baken, jag tycker det är ett ganska snyggt litet chassi för min Pi

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilleMang:

Kanske finns olika sätt att uttrycka den åsikten på när någon försöker göra något projekt hemma de trycker är roligt.

Jag tycker trä ger värme till en maskin, oavsett om det är en Morgan eller en gammal förstärkare. Ser ut som en bra print dessutom. Vitt kanske inte är just min favoritfärg men verkar vara ett riktigt trevligt litet projekt att mysa med hemma, särkert något som kan intressera många under denna årstiden. Posta gärna bilder på hur det fungerar med inserts osv rickie!

Här kommer ett gäng bilder. Jag använde mig av en lödkolv som jag värmde upp inserten med så smälte den fint ned i sin håla

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kul!
Jag ville ha lite fler träribbor i fronten så jag modellerade mig en ny innerdel.

Dock glömde jag fixa hålet för mässings-inserten så den hamnade aldrig i chassit. Ska ta tag i det någon dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Kul!
Jag ville ha lite fler träribbor i fronten så jag modellerade mig en ny innerdel.
<Uppladdad bildlänk>

Dock glömde jag fixa hålet för mässings-inserten så den hamnade aldrig i chassit. Ska ta tag i det någon dag.

Snyggt!

Det som är lite synd med designen är att imitt fall så står där st kablar rakt ut från toppen, en ethernet och en USB, så den blir ju visuellt inte lika snyggt som utan, eller i ett liggande stålchassi tex.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

Snyggt!

Det som är lite synd med designen är att imitt fall så står där st kablar rakt ut från toppen, en ethernet och en USB, så den blir ju visuellt inte lika snyggt som utan, eller i ett liggande stålchassi tex.

Definitivt. Man kan ju alltid köra mus och tangentbord via Bluetooth och nätverk via wifi om man har möjlighet. Då kan man täcka toppen.

Har lekt lite med tanken på att modellera om chassit från grunden och anpassa det till en sådan här extender:
https://amzn.eu/d/32pMCXP