EA "security violation" trots att man inte fuskar?
Hej,
Köpte ganska nyligen en ny dator och installerade direkt BFV, efter någon minuts spelande stängdes spelet ned med ett felmeddelande "Security violation", efter massa googlande och massa testande så gav jag upp och installerade BF1 istället. När jag startade BF1 idag var det lite uppdateringar som skulle göras, det som uppdaterades var just anti cheat. Jag startade spelet och kunde spela i 2min sedan blev jag utslängd med detta meddelande
"Security violation: EA anticheat har upptäckt en konfiguration som inte stöd. Kontrollera att ingen fuskrelated eller spelmodifierande programvara körs och start om spelet. (115)"
Jag har googlat runt som en galning, dom vanliga sakerna som rekommenderas att testa är att installera om spelet och stäng ned program som körs i bakgrunden, ex. fps-mätare och liknande, även bloatware som man får med när man installerar drivrutiner till datorn verkar kunna vara ett problem. Jag har gått igenom alla program som är installerade på datorn och tagit bort sådant som jag inte vet vad det är (efter att ha googlat programmet för att se att det är ok att avinstallera), mycket ASUS-bloatware. När jag kollar i task-managern så finns det en väldig massa program i bakgrunden som jag inte har koll på men felmeddelandet specar ju inte direkt vad som är problemet så det är svårt att veta vad som ska stängas ned.
Inget av det jag testat har gjort någon skillnad och det verkar vara ett återkommande tema när man googlar, att ingen har någon lösning.
Har någon haft detta problem och lyckats lösa det eller iaf har några tankar på vad man börja testa?
MYCKET tacksam för hjälp då det är segt att ha ny dator men inte kunna spela det man vill spela...