Elgigantens erbjudande på Pixel 9 (utbruten ur fynddiskussionstråden) [kampanjen nu avslutad]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Nä, inte alls. Det står fortfarande:

Du är välkommen till någon av våra butiker för att byta in din telefon och ta del av detta kampanjerbjudande. Gäller mellan 28/10-17/11 2024.

Ja men dealen är ändå död för nu kostar telefonen 600kr/månad istället för 150kr/månad (Pixel 9 Pro XL 128GB).

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk

Gjorde ett ordentligt klipp. Bytte in en välsliten iPhone 6 och plockade ut en Pixel 9 Pro 256 GB som var helt kostnadsfri på något vänster. Ingen startavgift på abonnemanget (Tre 20GB) och tre avgiftsfria månader. Allt som allt 21x249 = 5229 kr för abonnemang och telefon.

Inbytet av iPhone 6 tog lite längre tid eftersom det likt andra har beskrivit inte dök upp bland telefoner som de tar emot. Men efter lite undersökande så kom de fram till att de inte behövde ta hänsyn till det systemet utan kunde ta vilken telefon som helst egentligen. Skulle tro att den gick rätt ner i återvinningsbingen.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Prata med Elgiganten nu och dom bjuder på startavgiften iallafall nu.

Men 3 fria månader via Tre kunde dom inte ge och även när jag sa att alla andra fått det som köpt från Elgiganten & Phone House i övriga Sverige sa han att dom övriga måste ha någon egen kontaktperson eller special kampanj.

Sedan sa han att han tror inte vad övriga säger på ett forum så måste vara bullshit för dom kan säga vad som helst så detta kan man inte tro på och dom försöker inte lura kunderna.

Så det är 24 månader med 249:-/mån som gäller annars får jag kontakta 3 själv och se om dom kan lösa detta.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Men 3 fria månader via Tre kunde dom inte ge och även när jag sa att alla andra fått det som köpt från Elgiganten & Phone House i övriga Sverige sa han att dom övriga måste ha någon egen kontaktperson eller special kampanj.

Sedan sa han att han tror inte vad övriga säger på ett forum så måste vara bullshit för dom kan säga vad som helst så detta kan man inte tro på och dom försöker inte lura kunderna.

Så det är 24 månader med 249:-/mån som gäller annars får jag kontakta 3 själv och se om dom kan lösa detta.

Abonnemangsdealen gällde till 31/10.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Jag var nyss på plats, dealen är slut sedan igår. Ända som återstår är inbyteskampanjen.

Jag är så sjukt besviken på mig själv att jag var sen på bollen här, har letat efter en bra affär till sambon som behöver ny.
Vad tror ni, kan vi vänta oss något liknande vid Black Friday?

Googles inbyteskampanj slutar gälla 17/11 och hinner inte hela vägen till BF..

Mycket surt, grattis till er som lyckades!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Abonnemangsdealen gällde till 31/10.

Köpte telefon igår på Elgiganten Östersund

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badgez:

Jag var nyss på plats, dealen är slut sedan igår. Ända som återstår är inbyteskampanjen.

Jag är så sjukt besviken på mig själv att jag var sen på bollen här, har letat efter en bra affär till sambon som behöver ny.
Vad tror ni, kan vi vänta oss något liknande vid Black Friday?

Googles inbyteskampanj slutar gälla 17/11 och hinner inte hela vägen till BF..

Mycket surt, grattis till er som lyckades!

Jag har lite ångest över mitt köp. Tensor G4 ligger typ i paritet med Galaxy S21 som har några år på nacken. Knapparna nedtill på displayen är fel placerade så att bakåtknappen är på vänster sida snarare än höger som vanligt folk är vana vid. Det går inte att ändra utan att roota telefonen och enda alternativet är att använda gestures istället. Något jag som van samsunganvändare aldrig kommer vänja mig vid. Telefonens styrka ligger väl i telefotoobjektivet som vanligen bara finns på premiumtelefoner. Men i övrigt känns den som en mellanklassare med väldigt påtgaligt utstickande kamera. Ett annat bra köp skulle väl vara Galaxy S24 FE med smartklocka på köpet från comviq för 299:- i månaden. Snabbare cpu än tensor G4. Men sämre teleobjektiv.
Jag har en känsla att jag kommer byta lur så fort de här två årens bindningstid passerat och jag får möjlighet att köpa något roligare. Nästa snapdragon släpps inom kort och lär vara ett ordentligt lyft dessutom. Jag fick heller ingen jättebra deal på pixel 9 pro XL med 256GB. Vissa verkar ha fått den för 249:- plus 800:- Jag fick betala drygt 2000:- extra trots inbytesmobil, 3 fria månader etc. Sen gick skärmskyddet på typ 600:-, något som andra blivit bjudna på verkar det som. Ingen dålig deal, men kanske heller inte så bra som vissa vill få det till då Pixel 9-serien är kraftigt överprissatt sett till vad konkurrenterna erbjuder. Men den duger säkert i 2 år till och det går kanske att få igen pengarna när de här två åren är passerade.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag har lite ångest över mitt köp. Tensor G4 ligger typ i paritet med Galaxy S21 som har några år på nacken. Knapparna nedtill på displayen är fel placerade så att bakåtknappen är på vänster sida snarare än höger som vanligt folk är vana vid. Det går inte att ändra utan att roota telefonen och enda alternativet är att använda gestures istället. Något jag som van samsunganvändare aldrig kommer vänja mig vid. Telefonens styrka ligger väl i telefotoobjektivet som vanligen bara finns på premiumtelefoner. Men i övrigt känns den som en mellanklassare med väldigt påtgaligt utstickande kamera. Ett annat bra köp skulle väl vara Galaxy S24 FE med smartklocka på köpet från comviq för 299:- i månaden. Snabbare cpu än tensor G4. Men sämre teleobjektiv.
Jag har en känsla att jag kommer byta lur så fort de här två årens bindningstid passerat och jag får möjlighet att köpa något roligare. Nästa snapdragon släpps inom kort och lär vara ett ordentligt lyft dessutom. Jag fick heller ingen jättebra deal på pixel 9 pro XL med 256GB. Vissa verkar ha fått den för 249:- plus 800:- Jag fick betala drygt 2000:- extra trots inbytesmobil, 3 fria månader etc. Sen gick skärmskyddet på typ 600:-, något som andra blivit bjudna på verkar det som. Ingen dålig deal, men kanske heller inte så bra som vissa vill få det till då Pixel 9-serien är kraftigt överprissatt sett till vad konkurrenterna erbjuder. Men den duger säkert i 2 år till och det går kanske att få igen pengarna när de här två åren är passerade.

Den fantastiska dealen var på 128gb varianten med 3´s 20gb surf abonnemang. 256GB varianten var inte alls lika förmånligt prissatt..

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

Dealen är slut men har någon som aktiverat Gemini AI + 2TB någon uppfattning om hur det funkar med ett aktivt 2TB google one?
Konverteras det man redan betalt ner så man tvingas betala för Gemini och förlorar månader?

*edit*
Det jag hittar på nätet är att man förlorar månader vid uppgradering och att det nog inte finns något sätt att nedgradera innan tiden är ute,
vissa verkar ha problem att ens hitta motsvarande google one som de hade tidigare då de bara vill sälja AI och inte lagring.
https://www.reddit.com/r/google/comments/1ate68d/google_one_s...

dvs. ungefär vad man kan förvänta sig av ett företag som inte har någon kundtjänst att tala om .

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Har du loggat in på "mitt3" och sedan kollat de fasta avgifterna? Det är enda stället jag kan se att jag fått 3 månader på, står inget på kvitto från Elgiganten, inte heller på "mitt3" direkt efter inloggning (översikt), inget på abonnemanget, "abonnemangsinformation", etc; endast under "visa fasta månadskostnader"

Permalänk
Medlem
Skrivet av idomaghic:

Har du loggat in på "mitt3" och sedan kollat de fasta avgifterna? Det är enda stället jag kan se att jag fått 3 månader på, står inget på kvitto från Elgiganten, inte heller på "mitt3" direkt efter inloggning (översikt), inget på abonnemanget, "abonnemangsinformation", etc; endast under "visa fasta månadskostnader"

Kontakta 3 kundtjänst och frågade och dom har gett mig 3 fria månader och det stämmer att jag fått detta.

Men inget Elgiganten hade koll på i Östersund. Så följde säljarens råd om att kontakta dom och det löste sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklashog:

Den fantastiska dealen var på 128gb varianten med 3´s 20gb surf abonnemang. 256GB varianten var inte alls lika förmånligt prissatt..

256gb kostade 6000 (24*250) och 128gb 3600 (24*150), dvs en differens på 2400 kr och egentligen kostar den 1300 kr mer, så 256gb-dealen var bara 1100 kr mindre förmånlig och i allra högsta grad också en "fantastisk deal".

Stort tack till robocc för tipset, blev en till frugan som letade ny mobil och en till mig själv bara för att dealen var för bra att inte passa på.

Permalänk
Medlem

Lite märkligt att abonnemanget inte är aktiverat direkt, det har jag aldrig varit med om att det inte är vid köp i butik? Hur många dagar brukar det ta att få igång?

Permalänk
Medlem

Tror du kollar för mycket på benchmark siffror om du jämför en Pixel 9 Pro med S24 Ultra i vardagligt användning så kommer du princip inte märka någon skillnad eftersom att Pixel mobilerna är så pass bra optimerade.

https://www.youtube.com/watch?v=o1GdNUobIjE

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk

Inte för att vara så men det med bakåtknappen var lite roligt.. Det är ju till vänster den skall vara, att sen Samsung själva ändrar till andra sidan får stå för dom. Om du bläddrar bakåt i en bok så bläddrar du ju åt vänster, eller hur?:)

Sen är inte chipet något att hänga upp sig på. Det är hur optimerad mjukvaran är till chipet som är det väsentliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingcool88:

Inte för att vara så men det med bakåtknappen var lite roligt.. Det är ju till vänster den skall vara, att sen Samsung själva ändrar till andra sidan får stå för dom. Om du bläddrar bakåt i en bok så bläddrar du ju åt vänster, eller hur?:)

Sen är inte chipet något att hänga upp sig på. Det är hur optimerad mjukvaran är till chipet som är det väsentliga.

Jag som oxå kommer från Samsung saknar ett par saker jag trodde var androidspecifika:
1. Svep från höger = framåt
2. Istället för de tre "knapparna" längst ner så har Samsung 3st svepgester längst ner.

Aja, billig telefon och en uppgradering men jag går tillbaka till Samsung 2026 😆

Permalänk
Skrivet av dartan:

Jag som oxå kommer från Samsung saknar ett par saker jag trodde var androidspecifika:
1. Svep från höger = framåt
2. Istället för de tre "knapparna" längst ner så har Samsung 3st svepgester längst ner.

Aja, billig telefon och en uppgradering men jag går tillbaka till Samsung 2026 😆

Du kan ställa in bägge sakerna du vill även på Pixel telefonerna. Eller ja framåt förstår jag inte vad du menar. Men såhär ser det ut på min P8P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

2026 kommer du inte vilja ha en Samsung för då har du vant dig för mycket med Pixel😉

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, Sapphire Radeon RX 7900 XTX NITRO+ 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingcool88:

Du kan ställa in bägge sakerna du vill även på Pixel telefonerna. Eller ja framåt förstår jag inte vad du menar. Men såhär ser det ut på min P8P.
<Uppladdad bildlänk>

Jo, det är så jag använder den nu men det är för mig som gammal Samsungare en "nödlösning".
Med "framåt" menar jag att om du sveper från höger sida i in mot mitten så går du framåt, dvs tex websidan du var på nyss.
Med Pixel så ger svepningen från höger el vänster samma resultat, man går bakåt i historiken.

Permalänk
Medlem

Ladda ner "Navigation Bar" så löser du det. Men jag håller med dig, pil bakåt ska vara längst till höger. Den använder man ju hela tiden, för att backa hemsidor/gå tillbaka.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ladda ner "Navigation Bar" så löser du det. Men jag håller med dig, pil bakåt ska vara längst till höger. Den använder man ju hela tiden, för att backa hemsidor/gå tillbaka.

Jag gjorde det. Det vanliga är att raden där nere ska vara transperent så att man fortfarande kan nyttja hela bilden och att den ska ändra färg baserat på bakgrund. Dvs kunna ändra till svart eller vit vilket den för automatiskt. Med navigation bar måste du välja svart eller vid bakgrund på raden där nere. Så det var inget bra alternativ tyvärr. Har bara testat med farsans lur som köpte en likadan. Jag ville ha en vit lur som kommer först på onsdag. Men det är verkligen sjukt srörigt. Man håller ju luren med en hand och tummen är ju placerad på höger, inte vänster sida för oss högerhänta.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Så denna deal är alltså slut nu? Såg tråden för sent alltså

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Skrivet av dartan:

Jo, det är så jag använder den nu men det är för mig som gammal Samsungare en "nödlösning".
Med "framåt" menar jag att om du sveper från höger sida i in mot mitten så går du framåt, dvs tex websidan du var på nyss.
Med Pixel så ger svepningen från höger el vänster samma resultat, man går bakåt i historiken.

Skrivet av EyeNEye:

Jag gjorde det. Det vanliga är att raden där nere ska vara transperent så att man fortfarande kan nyttja hela bilden och att den ska ändra färg baserat på bakgrund. Dvs kunna ändra till svart eller vit vilket den för automatiskt. Med navigation bar måste du välja svart eller vid bakgrund på raden där nere. Så det var inget bra alternativ tyvärr. Har bara testat med farsans lur som köpte en likadan. Jag ville ha en vit lur som kommer först på onsdag. Men det är verkligen sjukt srörigt. Man håller ju luren med en hand och tummen är ju placerad på höger, inte vänster sida för oss högerhänta.

Nova launcher kan jag rekommendera.
Där kan du lägga in flertalet gester

Sen kör jag rootat sedan innan och där kan jag kan ändra knappen i Pixelxpert appen

Permalänk

Ni är ju för gulliga med knappar hit och dit. Lär er gester! Så himla bekvämt när det sitter. Gick också från Samsung, där jag också använde mig av gester. Knappar som tar upp plats på skärmen känns lite gammalt tycker jag.
Där fick ni min åsikt som ingen frågade efter.

Jag köpte 4 st pixel med abb. Har så jävla många pluspoäng hos mina barn och hos frugan just nu. Tack för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingcool88:

Nova launcher kan jag rekommendera.
Där kan du lägga in flertalet gester
<Uppladdad bildlänk>
Sen kör jag rootat sedan innan och där kan jag kan ändra knappen i Pixelxpert appen
<Uppladdad bildlänk>

Behövs Nova Launcher Prime för detta eller räcker vanliga Nova?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpalimpa:

Ni är ju för gulliga med knappar hit och dit. Lär er gester! Så himla bekvämt när det sitter. Gick också från Samsung, där jag också använde mig av gester. Knappar som tar upp plats på skärmen känns lite gammalt tycker jag.
Där fick ni min åsikt som ingen frågade efter.

Testade att stänga av knapparna och använda gester och det gav ingen mer plats alls på skärmen bara en tom yta.
Mitt problem är specifikt att tangentbordet börjar 100 pixlar upp utan anledning.

När det gäller design så är nog googles filosofi utseende före funktion,
googlade på problemet och hittade en del foruminlägg som klagade på det när softbuttons infördes för över 10 år sedan...

Permalänk
Skrivet av dartan:

Behövs Nova Launcher Prime för detta eller räcker vanliga Nova?

Låter det vara osagt, har kört Nova Prime i 5-6år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Så denna deal är alltså slut nu? Såg tråden för sent alltså

Nej

Du är välkommen till någon av våra butiker för att byta in din telefon och ta del av detta kampanjerbjudande. Gäller mellan 28/10-17/11 2024.

Citat från hemsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Nej

Citat från hemsidan

Dyrare, ja, eftersom du inte får 3-dealen längre.

Permalänk
Medlem

Ändra trådtiteln så att det står att erbjudandet är slut.
Sen verka det finnas folk som inte förstår att det är två olika erbjudanden som kombinerade...

Visa signatur

Wahoo