PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Fick lite feeling att testa detta igen efter ett ca 4 års uppehåll. Finns det nån bra guide för fps och hur man konfar för att se fiender bäst ? När jag körde var det här reshade poppis men vet inte om det blev bannat sen eller hur det var.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Hej, är det fler som har problem med nedladdningen av den senaste uppdateringen. Det står stilla på 5%. Jag har kollat utrymmet på Hårddisk. Startade om routern också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max 777:

Hej, är det fler som har problem med nedladdningen av den senaste uppdateringen. Det står stilla på 5%. Jag har kollat utrymmet på Hårddisk. Startade om routern också.

Fungerar nu. Rensade chase på Steam. Finns under "kugghjulet"

Permalänk
Medlem

Spelet är ju verkligen skitkul än, men tråkigt med fps dipparna som blir och att dom ännu inte fått ordning så spelet flyter bättre. I mitt fall så vart spelet extra segt första kvällen och även när jag testade kväll två. Speciellt när jag skulle starta en Twitch stream, det blev tvärnit. Drog igång cpu-z för att kolla över vad saker och så klockade i. Det visade att jag bara hade 8gb ram och inte 16gb. Hade nån vecka tidigare lånat ut mina ramminnen till en kompis för felsökning och råkade tydligen återmontera det ena minnet i fel slot, så kan det bli PUBG verkar ju förbruka +10gb i ram så var väl inte så konstigt. Att bara köra på halva mängden ram var inget jag märkte då jag under dom veckorna bara surfat, kollat tuben och lirat lite Civ 6.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Har börjat spela en del PUBG med frun och har försökt hitta ordentliga benchmarks för PUBG för att se om det är lönt att uppgradera CPUn. Inte lyckats hitta någonting direkt, någon som har en ordentlig genomgång av olika CPU och GPU i PUBG?

Precis köpt en OLED 480 hz-skärm så vill ju kunna klämma ut så mycket FPS som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Har börjat spela en del PUBG med frun och har försökt hitta ordentliga benchmarks för PUBG för att se om det är lönt att uppgradera CPUn. Inte lyckats hitta någonting direkt, någon som har en ordentlig genomgång av olika CPU och GPU i PUBG?

Precis köpt en OLED 480 hz-skärm så vill ju kunna klämma ut så mycket FPS som möjligt.

Vad kör du för upplösning & inställningar i spelet? Hur mycket last är det på cpu:n?

Jag kör 1440p med allt på max förutom skuggor, har en PG27AQDP, 7800X3D med 32GB RAM 6000Mhz CL30 & RTX4080.

Ligger runt 280-300fps, med nya skärmen så känns flytet helt sjukt bra mot förut. Hade en ips 144hz innan.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Vad kör du för upplösning & inställningar i spelet? Hur mycket last är det på cpu:n?

Jag kör 1440p med allt på max förutom skuggor, har en PG27AQDP, 7800X3D med 32GB RAM 6000Mhz CL30 & RTX4080.

Ligger runt 280-300fps, med nya skärmen så känns flytet helt sjukt bra mot förut. Hade en ips 144hz innan.

Måste kika hur mycket last det blir på CPUn nästa gång jag spelar men får ut runt 150-180 fps på medium/high i 1440p med 5800x3d och 6950XT men ganska säker på att CPUn är begränsningen.

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera en community/discord för PUBG? Börjat igen och vill komma igång med lite rankat men 95% av matcherna har alla mutade mickar.

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk
Medlem

Att det fuskas i PUBG är ju helt klart. Framförallt teaming i singleplayer.

Jag undrar hur mycket som syns genom rök beroende på upplösning m.m.

Var på slutet och såg att en spelare lade ut rök. När jag försökte se var denne var så blev jag skjuten med ett skott tror jag.

När jag körde deathcam kunde man inte se mig alls. Kan det varit så att spelaren hade bättre upplösning eller var det fusk? Kan ju också varit otroligt tur men inte så troligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara lite om ranked?

Vad är fördelen? Ska det vara att man spelar med spelare som har ungefär samma rank?

Är det alltid team?

Har börjat spela men undra som sagt lite.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har börjat lira igen och kört ganska intensivt ett par dagar, har spelat det här spelet till och från sen release har just nu 2312 timmar spelade.

Men vad fan har hänt? Jag är ingen dålig spelare och jag brukade för bara ett år sedan vinna titt som tätt.

Nu är ju varenda jävel pro känns det som, hjälp jag blir frustrerad och känner mig riktigt usel på spelet helt plötsligt.

Permalänk
Medlem

Riktigt segt för mig nu ofta.

Hackar mycket och låser sig helt ibland.

Har relativt gammalt grafikkort, 1080 TI, kan det vara problemet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Riktigt segt för mig nu ofta.

Hackar mycket och låser sig helt ibland.

Har relativt gammalt grafikkort, 1080 TI, kan det vara problemet?

Nej, jag tror snarare att det kan vara din cpu som inte orkar. Pubg är ju väldigt cpu intensivt.

Visa signatur

Zalman i3 Neo (Asus TUF Gaming B650-E Wifi/R5 7600/32GB ram/Intel Arc B580 12gb/2TB M.2 SSD)
Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalmac:

Nej, jag tror snarare att det kan vara din cpu som inte orkar. Pubg är ju väldigt cpu intensivt.

Ok, tack! Har märkt det på senare tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Jag har börjat lira igen och kört ganska intensivt ett par dagar, har spelat det här spelet till och från sen release har just nu 2312 timmar spelade.

Men vad fan har hänt? Jag är ingen dålig spelare och jag brukade för bara ett år sedan vinna titt som tätt.

Nu är ju varenda jävel pro känns det som, hjälp jag blir frustrerad och känner mig riktigt usel på spelet helt plötsligt.

Join the club

Folk är enormt grymma i PUBG. Hör allt och ser/vet det mesta. Hjälper nog inte att man själv är 45 år ung och hör/ser lite skruttigt

Men, mitt gäng har ganska så kul ändå, fastän många deaths kan kännas rätt så skumma

mvh

Visa signatur

360hz Oled, Fractal Torrent, 7800X3D, Nitro 7900XTX.
Ifi Zen Dac v2, Ifi Zen Can 3, Sennheisser 620S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Någon som kan förklara lite om ranked?

Vad är fördelen? Ska det vara att man spelar med spelare som har ungefär samma rank?

Är det alltid team?

Har börjat spela men undra som sagt lite.

Fördelen med ranked är att du får rewards(nya skins etc) baserat på den högsta ranken du lyckas nå, inga andra skillnader, eftersom det är så många spelare per game så är spelarnas rank allt ifrån sämst till bäst precis som ett vanligt public game.

Skrivet av Dlin89:

Många fuskare i PUBG och väldigt många som slutat spela PUBG så alla som är kvar just nu är dem som har 3000+ timmar i spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldScrub:

Join the club

Folk är enormt grymma i PUBG. Hör allt och ser/vet det mesta. Hjälper nog inte att man själv är 45 år ung och hör/ser lite skruttigt

Men, mitt gäng har ganska så kul ändå, fastän många deaths kan kännas rätt så skumma

mvh

Jag spelar mest solo games brukade faktiskt vinna rätt ofta förut men numera är det väldigt sällsynt