Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Mitt pro levereras imorgon av Power, ska bli skoj att äntligen köra genom ff7 rebirth, stod inte ut med hur förjävligt det såg ut på 60fps versionen på og PS5. 30fps kommer inte på fråga ens.

Visa signatur

----------------------------------------------------------------------------------------
i7 8086k @ 5.1
16Gb G.Skill 4000Mhz Cl 17
Asus Rog Strix RTX 2080 ti (OC)

Permalänk
Medlem

Har möjligheten att köpa ps5 digital edition 30th anniversary. Är det värt att köpa? Mest ett villhöver objekt men… alltid velat ha ett ps5 nån gång.

Permalänk
Medlem

https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-can-ps5-pro-run...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord93:

Har möjligheten att köpa ps5 digital edition 30th anniversary. Är det värt att köpa? Mest ett villhöver objekt men… alltid velat ha ett ps5 nån gång.

Har du råd så köp!

Permalänk
Medlem

Det här tycker jag är imponerande. PS5 Pro-versionen av Alan Wake 2 i QM ligger ganska nära pc-versionen. Det är inte så stor skillnad. Skillnaden är större mellan PS5 och pc/PS5 pro. Låt det vara att det är 30 fps. För oss som kan spela 30 fps på oled är det super!

https://www.youtube.com/watch?v=_p389l3GmPk

Permalänk
Konsolgrävare

Sålde mitt PS5 till en kollega idag för 4500kr. Nu är man redo för morgondagen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Sålde mitt PS5 till en kollega idag för 4500kr. Nu är man redo för morgondagen!

Bra betalt. Själv fick jag 4000 kr för min. Nöjd med det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord93:

Från scalper, nej.
Annars, ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Från scalper, nej.
Annars, ja.

Vann en dragning på Webhallen, skulle aldrig köpa från scalpers

Permalänk
Medlem

Jag vann en dragning på Webhallen att få köpa PS5 Pro 30th Anniversary😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moonglow:

Jag vann en dragning på Webhallen att få köpa PS5 Pro 30th Anniversary😀

Ouch inget på mailen/SMS här :/ Antar att det är där man får beskedet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ouch inget på mailen/SMS här :/ Antar att det är där man får beskedet?

Ja, jag fick ett mail.

Permalänk
Medlem

Jag tycker recensionerna är lovande.

Permalänk
Medlem

Beställde PS5 Pro ikväll kl. 18 -ish från Elgiganten med expressfrakt, fick nyss att den är skickad och anländer på Fredag. 👌

Permalänk
Medlem

Vad är det med RE-engine som gör att open world inte funkar?😳

Permalänk
Medlem

Kanske lite konstig fråga men vet ni om Elgiganten skickar sina konsolen i en yttre kartong? Har en 30th anniversary DE beställd där. Minns att jag betällde lite datordelar på Amazon förra sommaren och då kom dessa utan någon kartong runt. Vill verkligen inte hämta ut denna på det sättet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Kanske lite konstig fråga men vet ni om Elgiganten skickar sina konsolen i en yttre kartong? Har en 30th anniversary DE beställd där. Minns att jag betällde lite datordelar på Amazon förra sommaren och då kom dessa utan någon kartong runt. Vill verkligen inte hämta ut denna på det sättet

För 4 år sedan när PS5 släpptes så fick jag min konsoll i en yttre kartong, så tror och hoppas att dom fortfarande kör på samma koncept.

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara något större tryck på PRO. Massor med konsoler i lager hos alla återförsäljare. Synd att snål-Sony inte inkluderade någon skivläsare, då hade jag köpt en.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Konsolgrävare

Today is the day! 🥳

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moonglow:

Ja, jag fick ett mail.

Grattis. Slå in den i plast och spara den oöppnad i 30 år. Sen kan du sälja den för 1 miljon USD.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Verkar inte vara något större tryck på PRO. Massor med konsoler i lager hos alla återförsäljare.

Ja, inga problem för de som vill ha en att plocka upp en i butik idag.

Webhallen t.ex.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zephix:

Mitt pro levereras imorgon av Power, ska bli skoj att äntligen köra genom ff7 rebirth, stod inte ut med hur förjävligt det såg ut på 60fps versionen på og PS5. 30fps kommer inte på fråga ens.

Jag har bara spelat demot men tyckte att 60fps såg okej ut där, någon som vet är det mkt värre i fulla spelet eller är det min 1080p TV som döljer alla fel?

Permalänk
Medlem

Inte alls imponerad. Dom flesta spelen håller inte 60 FPS, man är tvungen att välja mellan Fidelity eller Performance-läge, minimala skillnader i grafiken och framförallt alldeles för få exklusiva spel som lockar.

12 400 kr med ställ och diskläsare? Glad att jag köpte en PC istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag har bara spelat demot men tyckte att 60fps såg okej ut där, någon som vet är det mkt värre i fulla spelet eller är det min 1080p TV som döljer alla fel?

Jag misstänker att det kanske är tvn. Jag tyckte Rebirth såg förjävligt ut på min oled-4k-tv. Jag ångrar bittert att jag inte väntade med det spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Inte alls imponerad. Dom flesta spelen håller inte 60 FPS, man är tvungen att välja mellan Fidelity eller Performance-läge, minimala skillnader i grafiken och framförallt alldeles för få exklusiva spel som lockar.

12 400 kr med ställ och diskläsare? Glad att jag köpte en PC istället.

Nu fick du det sagt. Jag misstänker att du aldrig hade tänkt köpa en Pro. Att ditt inlägg är lite tramsigt.

Personligen går jag mer på var DF faktiskt säger i recensionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Nu fick du det sagt. Jag misstänker att du aldrig hade tänkt köpa en Pro. Att ditt inlägg är lite tramsigt.

Personligen går jag mer på var DF faktiskt säger i recensionen.

Det är min personliga åsikt och uppfattning. Jag hoppas du blir nöjd med ditt köp!