Focusrite Scarlet Solo Gen3 Problem med ljud.

Permalänk
Medlem

Focusrite Scarlet Solo Gen3 Problem med ljud.

Hej Clockers! Jag har ett märkligt problem med mitt nya Focusrite Scarlett Solo (3
generationen) ljudkort. Jag använder Audio-Technica M50x-hörlurar, och här är vad som händer:

För att få ljud måste jag först koppla in mina hörlurar i mikrofon-/gitarringången, dra ut dem och sedan koppla in dem i hörlursuttaget igen. När jag gör detta första gången fick jag ljud i typ 1 timme sen la det av igen. Testade igen men då höll det bara i cirka 30 sekunder innan det slutade helt.

Nu funkar inte det heller längre och Ljudkortet lyser upp och allting men jag får inget ljud. Har testat alla drivrutiner på nätet jag kunnat komma åt ingenting fungerar. Jag har uppgraderat Windows till Windows 11. Uppdaterat Bios på datorn, Detta fungerade inte heller.
Blir lite galen när man väntat en vecka på att kunna göra bättre musik och så får man hem grejerna men Ljudkortet fungerar inte.
Behöver jag reklamera ljudkortet är det kanske hårdvaru fel?

Jag skulle vara jättetacksam om det finns någon här i forumet som har stött på ett liknande problem förut med samma ljudkort och hur man då löste det.
Tänkte jag skriver här först.

Tack på förhand 🙏🙏🙏

Permalänk
Medlem

Har inte samma ljudkort men har du kollat så ditt Scarlet Solo är valt för ljud in och ut i windows? Det kanske hoppat över till ditt interna ljudkort på moderkortet. Sätt disable på ditt interna ljudkort ifall det krockar.