Veckans fråga: Vilken mobiloperatör har du?

Permalänk
Medlem

Kör Chilimobil 3Mbit fri surf använder även som bredband hemma 1790:- för helt år helt okej. Går som nämnts i Tres master men kör datatrafiken via Gotanet (Götalandsnätet) så trafiken går inte samma väg som ett renodlad Tre eller Hallon abonnemang.
Jag märker av på vissa platser att Tre har ett sämre nät kommer tidigare från Fello (Telia) och ja Telias nät är bättre men just nu funkar Chili för mitt syfte som både telefoni och bredband för ca 149:- per månad då jag förbetalt 1år.

Permalänk
Medlem

Chili är bäst tycker jag, dock använder jag 3mbit/s för 179kr i månaden "obundet" med obegränsat surf o tele inom Sverige och det klarar jag mig på.

Man kan betala ett helt år i förskott också om man skaffar 100mbit/s blir det 290kr i månaden dvs totalt (3480kr) året, istället för vanliga priset 349kr obundet varje månad så Chili sticker ut verkligen.

Visa signatur

🖥 ᴀᴍᴅ ʀʏᴢᴇɴ 3600 | ᴍꜱɪ ʙ350ɪ | ɴᴠɪᴅɪᴀ ʀᴛx 2070 | ᴋɪɴɢꜱᴛᴏɴ 16ɢʙ | 🖴 ᴄᴏʀꜱɪᴀʀ ᴍ2 512ɢʙ | 🖴 ᴡᴅ1ᴛʙ 2x ʀᴀɪᴅ |🔌ꜱᴇᴀꜱᴏɴɪᴄ 750ᴡ | 👾 ᴡɪɴᴅᴏᴡꜱ 11 ᴘʀᴏ |
🖥️ ᴀᴏᴄ 32" 2ᴋ 75ʜᴢ | ⌨️ ʀᴀᴢᴇʀ ᴏʀɴᴀᴛᴀ ᴠ3 x | 🖱️ ʀᴀᴢᴇʀ ᴅᴇᴀᴛʜᴀᴅᴅᴇʀ | 🔊 ᴇᴅɪꜰɪᴇʀ ʀ1000ᴛ4 |
📱 ɢᴏᴏɢʟᴇ ᴘɪxᴇʟ 7ᴀ | 🎧ᴀᴘᴘʟᴇ ᴇᴀʀᴘᴏᴅ | 🎮 ᴘᴄ-xʙᴏx 360 | 🕹️ ᴛʜʀᴜꜱᴛᴍᴀꜱᴛᴇʀ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 615O:

Telia är premium & kvalité, finns billigare om det inte passar.
T.ex Fello, Telia fast avskalat.

I undersökningar för kundnöjdhet så ligger inte Telia alls bra till, utöver det så kommer det inte igenom champagne genom fiberjacket.
Tex Fello har samma mast som Telia, stödjer 5g, obegränsad surfhastighet och bättre kundservice. Vad är bättre kvalité enligt dig?

Visa signatur

Stationär: RTX 5090 Astral OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Billigaste vimla. 110-: 4GB.
Räcker

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Telia genom jobbet utan begränsningar.
Använder det även maximalt för privata ändamål.
Egna abonnemanget på gamla luren är också Telia (kontantkort enkel) men den är bara till för att hålla privata numret vid liv för diverse myndighetskontakter och dylikt.

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem
Skrivet av XUR8X:

Chili är bäst tycker jag, dock använder jag 3mbit/s för 179kr i månaden "obundet" med obegränsat surf o tele inom Sverige och det klarar jag mig på.

Man kan betala ett helt år i förskott också om man skaffar 100mbit/s blir det 290kr i månaden dvs totalt (3480kr) året, istället för vanliga priset 349kr obundet varje månad så Chili sticker ut verkligen.

Väldigt tråkigt att höra att deras "obegränsad" är begränsad till 999GB i månaden vilken bluff.

Visa signatur

🖥 ᴀᴍᴅ ʀʏᴢᴇɴ 3600 | ᴍꜱɪ ʙ350ɪ | ɴᴠɪᴅɪᴀ ʀᴛx 2070 | ᴋɪɴɢꜱᴛᴏɴ 16ɢʙ | 🖴 ᴄᴏʀꜱɪᴀʀ ᴍ2 512ɢʙ | 🖴 ᴡᴅ1ᴛʙ 2x ʀᴀɪᴅ |🔌ꜱᴇᴀꜱᴏɴɪᴄ 750ᴡ | 👾 ᴡɪɴᴅᴏᴡꜱ 11 ᴘʀᴏ |
🖥️ ᴀᴏᴄ 32" 2ᴋ 75ʜᴢ | ⌨️ ʀᴀᴢᴇʀ ᴏʀɴᴀᴛᴀ ᴠ3 x | 🖱️ ʀᴀᴢᴇʀ ᴅᴇᴀᴛʜᴀᴅᴅᴇʀ | 🔊 ᴇᴅɪꜰɪᴇʀ ʀ1000ᴛ4 |
📱 ɢᴏᴏɢʟᴇ ᴘɪxᴇʟ 7ᴀ | 🎧ᴀᴘᴘʟᴇ ᴇᴀʀᴘᴏᴅ | 🎮 ᴘᴄ-xʙᴏx 360 | 🕹️ ᴛʜʀᴜꜱᴛᴍᴀꜱᴛᴇʀ |

Permalänk
Skrivet av robbe60:

kör med Wifog sen 2012, har 450.000 poäng som jag kan köpa surf,samtal,sms för
poängen får man från enkäter

Jag kör också med Wifog sen några år tillbaka. Utöver att man kan kolla på reklam, göra enkäter och värva folk för att få poäng så får man även 100 poäng varje månad när man betalar för abonnemanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspaze:

Jag kör också med Wifog sen några år tillbaka. Utöver att man kan kolla på reklam, göra enkäter och värva folk för att få poäng så får man även 100 poäng varje månad när man betalar för abonnemanget.

Det tråkiga sen ca1,5 år tillbaka krävdes att man minst måste skaffa sig ett small abonnemang 40 kr/m (1GB surf, 50 min samtal 100 sms) tidigare var det helat gratis, men man kan fylla på med sina poäng om så behövs

Wifog's slogan lät 2013 "Gratis i minst 100 år"