Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Silent Hill 2 Patch 1.06
Fixed graphic glitches on PlayStation 5 Pro
https://www.konami.com/games/silenthill/2r/news/us/en/update_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Som vanligt så får man inte rabatten om man har en existerande prenumeration...

Ja, dessa PS+ reor är alltid stökiga. Verkar vara lite slumpmässigt vem som får det. Jag får 30% rabatt om jag förlänger (har premium aktivt till februari). Vid tidigare reor har jag testat att stänga av automatisk förnyelse, kollat om erbjudandet finns i appen och slutligen bara väntar några dagar och plötsligt dyker det upp.

Skrivet av LeVvE:

Fick nr 4544, nån som är granne?

https://i.imgur.com/1dFQCsS.jpeg

EDIT: Nån som fick 25k för sin, ouf: https://www.tradera.com/item/1000006/652404804/playstation-5-...

Sjukt snygg Du kan fortfarande sälja den enkelt om du ångrat dig men den är alldeles för fin för det

Permalänk
Medlem

2400kr för en PS portal.. nu blev jag med lite sugen.
Snabb fråga. Jag ska till Thailand nästa vecka. Innebär nya uppdateringen som kom i veckan att jag kan ta med denna och spela på den utan något annat än hotellets wifi? Nån som testat om det funkar dugligt med halvtaskigt wifi och spela nu?

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Gällande den sista chansen om en Pro 30th anniversary bundle, utlottningen från Komplett ska ha blivit klar igår sa dom i deras chatt till mig.
Så om dom som vart kontaktade köper sina Bundle så är den chansen borta också.
Grattis alla som fick den (och faktiskt använder den för spel och ej scalping)

Permalänk
Medlem

GOW: Ragnarök - 119 kr för PS4 versionen. Går att uppgradera till PS5 versionen om man sätter in skivan och trycker uppgradera. Tror det kostar ca 105 kr så blir ~75 kr billigare än att köpa PS5 versionen direkt.

Kan vara bra om man har PS Stars valuta att ta ut. Hade 50 kr i poäng så blev lite billigare.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/god-of-war-ragn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Fick nr 4544, nån som är granne?

https://i.imgur.com/1dFQCsS.jpeg

EDIT: Nån som fick 25k för sin, ouf: https://www.tradera.com/item/1000006/652404804/playstation-5-...

nr 3943 fick jag på min

Visa signatur

Vardagsrum📺: Samsung S90C 77" OLED | Samsung HW-Q995B | Playstation 5 Pro 30th Anniversary Limited Edition | PlayStation Portal | PSVR2 | T300RS GT | Playseat Challenge | Nintendo Switch | Nvidia Shield TV Pro |

Dator💻:| Meshify 2 RGB | RTX 3080 ROG Strix OC | Intel Core i7 12700K | 32GB DDR5 | 3 TB SSD | RM850 850W | ROG Strix Z690-F | iCUE H150i Elite LCD | MSI 27" Optix MAG274QRF-QD |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av megaman01:

2400kr för en PS portal.. nu blev jag med lite sugen.
Snabb fråga. Jag ska till Thailand nästa vecka. Innebär nya uppdateringen som kom i veckan att jag kan ta med denna och spela på den utan något annat än hotellets wifi? Nån som testat om det funkar dugligt med halvtaskigt wifi och spela nu?

Med uppdateringen som kom så har du två alternativ, antingen streama från din egna Ps5a och spela vilket spel du vill som du äger (ha alternativet igång på din konsol och ha den i Rest-Mode) eller streama från Sonys egna servers med ett Premium abonnemang. Fler spel kommer komma men just nu i Betan så är det bara dessa spel som gäller:

(hittade denna på Reddit men tydligen så kommer fler spel dag för dag så listan kanske inte stämmer 100%)

Angående hastigheter så är det detta som gäller:

• To establish a cloud streaming session: requires minimum 5Mbps of upload and download speeds.

• To stream at 720p: requires minimum 7 Mbps.

• To stream at 1080p: requires minimum 13 Mbps.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Vilka Sony spel står på tur att komma till PS+ det kommande året? Sitter och funderar på att förlänga med ett år till

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem att köpa ps plus? Det bara fastnar för mig i säker utcheckning

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Vilka Sony spel står på tur att komma till PS+ det kommande året? Sitter och funderar på att förlänga med ett år till

Ja den som visste det

Permalänk
Medlem

Någon som vågar gissa på om PS5 Slim Disc Edition kommer att komma ner till runt 5000 under Black Friday?

Annars känns ju ICA:s pris på gamla modellen helt ok. Storleken spelar ingen roll för mig.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergling:

Någon som vågar gissa på om PS5 Slim Disc Edition kommer att komma ner till runt 5000 under Black Friday?

Annars känns ju ICA:s pris på gamla modellen helt ok. Storleken spelar ingen roll för mig.

Amazon hade för 5005 kr på Disc slim när de öppnade BF rean. Tror inte någon annan kommer gå lägre än 6000 på slim tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Med uppdateringen som kom så har du två alternativ, antingen streama från din egna Ps5a och spela vilket spel du vill som du äger (ha alternativet igång på din konsol och ha den i Rest-Mode) eller streama från Sonys egna servers med ett Premium abonnemang. Fler spel kommer komma men just nu i Betan så är det bara dessa spel som gäller:

<Uppladdad bildlänk>(hittade denna på Reddit men tydligen så kommer fler spel dag för dag så listan kanske inte stämmer 100%)

Angående hastigheter så är det detta som gäller:

• To establish a cloud streaming session: requires minimum 5Mbps of upload and download speeds.

• To stream at 720p: requires minimum 7 Mbps.

• To stream at 1080p: requires minimum 13 Mbps.

Tack! Blir nog till att vänta. Misstänker denna kommer samla damm.. Dessutom lär wifit va kasst där borta.
Sålde min Steamdeck i somras av samma anledning och där hade jag ändå 350 spel. Men just när man reser är det trevligt med en handhållen.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem

Edge 30th anniversary edition är sexig.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Perfekt!
Köpte FF Rebirth, Stellar Blade, Spider-man 2 och Astrobot idag på rean. Blir lite spelande på Ps5an igen. Måste bara få hem discdriven! 😓

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Amazon hade för 5005 kr på Disc slim när de öppnade BF rean. Tror inte någon annan kommer gå lägre än 6000 på slim tyvärr.

Amazon hade 5000kr på Disc slim och ca 4500 för Digital slim + 2 handkontroller. De hade faktiskt väldigt bra rabatterade priser, jag trodde att dem svenska butikerna skullel följa efter, men icke Jag har dock inte behov av PS5, men 4500 var inte dåligt inte heller 5000.

Permalänk
Medlem

Handkontrollerna för PS5 är väldigt dyra fortfarande, känns inte ens som rea. Förra året gick dem ner till ca 450 eller 400kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Handkontrollerna för PS5 är väldigt dyra fortfarande, känns inte ens som rea. Förra året gick dem ner till ca 450 eller 400kr.

589:- nu och med tanke på inflation och kass krona tycker inte jag det är sämre i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

589:- nu och med tanke på inflation och kass krona tycker inte jag det är sämre i år.

499:- på Costco och som du skriver, med tanke på inflation och SEKs valutakurs så är det inte särskilt dåligt. ):

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Börjat köra DLCet som kom igår till SW Outlaws och jäklar vad jag fortfarande gillar spelet. Kul med nytt innehåll.
Har 96h just nu och med DLCet så kommer det öka. Bra valuta för pengarna. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

499:- på Costco och som du skriver, med tanke på inflation och SEKs valutakurs så är det inte särskilt dåligt. ):

Köpte medlemskap när Costco öppnade eftersom jag handlade mycket på Costco i USA, men besviken på svenska Costcos så jag förnyade inte.
Du kanske kan ”köpa ut” till oss andra. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Köpte medlemskap när Costco öppnade eftersom jag handlade mycket på Costco i USA, men besviken på svenska Costcos så jag förnyade inte.

OT: Men lite mycket UK utbud snarare än amerikanskt men tjänar absolut forfarande med råge in årsavgiften varje år så förlängt igen nu i höstas (medlem sedan öppnande). Köpte fyra par glasögon och linser till familjen i år för i princip halva priset mot synsam/synoptik (samma zeiss glas som de säljer). Blir sommardäck där i vår tror jag.

OnT: Det vore nåt, scalpa lite och ta 549:-/styck.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Det vore nåt, scalpa lite och ta 549:-/styck.

Du får 550:- av mig om leverans ingår. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Har du länk till det? hade svårt att hitta något, var på den USA costso hemsida, den svenska hemsidan såg inte riktig färdig ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Du får 550:- av mig om leverans ingår. 😂

Nej, ogillar scalpers. (och riktiga black friday tror jag nog någon annan också kommer ner till 499:-)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Har du länk till det? hade svårt att hitta något, var på den USA costso hemsida, den svenska hemsidan såg inte riktig färdig ut?

Min bild är ifrån veckans kund-utskick. Websidan är inte mycket att titta på.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Min bild är ifrån veckans kund-utskick. Websidan är inte mycket att titta på.

Måste man alltså besöka butiken för att handla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Måste man alltså besöka butiken för att handla?

Ja och man måste vara medlem.
Finns ute i Arninge (täby), de öppnar i Malmö till sommaren.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Empire Of The Ants (Limited Steelbook Edition) till PS5 på Ginza för 299kr.
Äventyr/realtidsstrategi med myror, ska ha lite Pikmin-inslag.
https://www.ginza.se/product/empire-of-the-ants-steelbook-ltd...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4