Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

https://store.steampowered.com/app/2647680/ICBM_Escalation/

ICBM Escalation, släpptes i förrgår. Spännande och lite läskigt spel på ett tyvärr allt för aktuellt tema. Lagom nivå, djupare än gamla Defcon, men inget Hearts of Iron IV direkt. Fokus ligger mer på snabba matcher, en normal omgång tar nån timme men det går göra väldigt många olika inställningar för att påverka. Vill man inte köra med de stora bomberna och istället skapa harmoni på jorden med tanks kan man enkelt stänga av valda bitar i teknologiträdet för den matchen.

Verkar oerhört CPU-krävande när datorspelarna har fullt upp, i synnerhet om man drar igång "Exhibition" där 10 datorstyrda spelare världen över går bokstavligt talat ballistic (pun intended). Riggen i signatur har det kämpigt när det är mycket stök och vilken upplösning man kör verkar inte påverka nämnvärt.

Kanske är en titel med en last där X3D inte skiner. Men som sagt ganska trevligt litet spel för skrivbordsgeneralen!

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Enshrouded, bra redan nu, potential att bli ännu bättre.

Har de fixat så man kan köra mer än 60FPS på riktigt nu? Man kunde ju få högre förut, men det gick i verkligheten i 60FPS vilket var rätt störande. Annars var det trevligt! Har tänkt köra det igen.

För min del är det Stalker 2 för fulla muggar och antingen så är den vokala minoriteten igång igen, eller så har jag tur för det flyter på jävligt fint för mig. Ligger på 160fps+ AVG med 120 som absolut min i städer i 3440x1440P allt maxat förutom motion blur med FSR quality och frame gen. Slår jag på AFMF ligger jag på 260FPS avg, men det får sådant input lag ibland att det inte är värt det, även om det funkar bra för det mesta. Inga stutters heller förutom något kort hack när man kommer nära en by/stad och allt laddas in. Men det kan man ju leva med.

Peppar, peppar ta i trä som de säger så har jag inte stött på en enda krasch på 22 timmar. Men det frös till i 5 sekunder en gång så då trodde jag att det var dags att bli av med oskulden.

Finns givetvis problem med spelet, men det är verkligen S.T.A.L.K.E.R 2.0 och det kommer bli fantastiskt över tid med mods, absolut underbart. De har gjort ett superjobb trots alla motgångar och förmodligen hetsiga krav från investerare, vilket förmodligen är orsaken till att de släppt spelet utan fullt fungerande A-life.

Som en uppföljare med alla motgångar är det i mitt subjektiva tycke en 9/10. Men för en som kör genren för första gången och med allt krusidull 7/10 om de har en potent burk. Det verkar inte roligt för de som sitter på lägre high-end/mid-end så det är väl där allt gnäll kommer ifrån då majoriteten av alla människor sitter på low/mid-end.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Livsnjutare 😎

Satisfactory
Far cry 5, med Toobi 5

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Alltså för böfvelen missa inte Helldivers 2. Efter lite uppdateringar nu är det fasen ännu roligare. Spelat sedan i april är min enda motivator att uppgradera PC:n igen. Vackert och våldsamt.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Satisfactory och Heroes Of The Storm..söker spelare för CO-OP

Permalänk
Medlem

Har plöjt Resident Evil-spelen senaste året.
RE 1 - PS1
RE 2 - PS1
RE 3 - PS1
Code Veronica - Dreamcast
RE 0 - GameCube
RE 4 - Wii

RE 2 var nog bäst av dem äldsta med pseudo 3D grafik.
RE 4 är totalt bäst hitills.

Har 5, 6, 7 och 8 som väntar i hyllan. Sen är de bara börja om på remakes'en på 0-4. Men innan man kommit dit så har väl remake på 8'an släppts till PS7 .

Ska dra igång RE 5 till PS3 nu.

Permalänk
Medlem

Star Wars Outlaws och Stellaris. Det senare har just fått en trevlig expansion.

Permalänk
Medlem

STALKER 2 Heart of Chornobyl och Cyberpunk 2077 Phantom Liberty.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Alltså för böfvelen missa inte Helldivers 2. Efter lite uppdateringar nu är det fasen ännu roligare. Spelat sedan i april är min enda motivator att uppgradera PC:n igen. Vackert och våldsamt.

Spelet var eller är nog skitroligt men det kommer så mycket i vägen att man hinner för tusan inte med allt.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem

BattleField 4 och Empire Deluxe. Nu då och senaste 10 åren (BF3 innan)

Permalänk
Medlem

Fick precis hem en PS5a, så jag har många spel att spela igenom. Men först ut är rachet & clank: a drift apart. Älskar vad jag har hunnit spela hittils.

Visa signatur

Programmerar och spelar (inte samtidigt)

Permalänk
Medlem

Mixar mellan Stalker 2 och Enshrouded

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk

Kör lite Command & Conquer 3: Tiberium Wars idag🙂

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Star wars outlaws och Black Ops 6 Multiplayer. Under jul och nyår semestern blir det Stalker 2.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win11 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätokraten:

Star wars outlaws och Black Ops 6 Multiplayer. Under jul och nyår semestern blir det Stalker 2.

Nice, vad tycker du om Star Wars, har de patchat bort de värsta buggarna nu?

Permalänk
Medlem

Ace Attorney Investigations Collection på Steam Deck. Charmigt och avslappnande. Snart klar med första spelet.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Stalker 2, 8 timmar in....
Börjar känna att det vore nice med en del patchning nu.
Världen och känslan är grym, love it, men det börjar skava lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nice, vad tycker du om Star Wars, har de patchat bort de värsta buggarna nu?

Jag gillar spelet och tycker att det är bättre sedan de värsta buggarna patchades bort. Med facit i hand borde jag ha väntat med att börja spela spelet denna månad istället för när det släpptes i slutet av Augusti.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win11 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem
Skrivet av upaflsh:

Stalker 2, 8 timmar in....
Börjar känna att det vore nice med en del patchning nu.
Världen och känslan är grym, love it, men det börjar skava lite.

Hoppas att de värsta buggarna är fixade till julhelgen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Titanfall 2 och Dayz PVE så klart...

Permalänk
Medlem

Robocop : Rogue City

Skitsnyggt spel med den rätta känslan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kan inte avsluta dagen utan lite The Finals (från svenska Embark).

Kaotist lagspel i dynamiska arenor med en skön vibe. Fastnade för musiken, ett smooth movement system och att spelet aldrig är över förens klockan slår noll (har många gånger vänt från förlust till vinst i sista sekunden). Har spelat lite olika multiplayer fps spel över åren (bl.a. Apex Legends, Valorant, Battlebit) och tycker The Finals har lyckats sy ihop en härlig kombo och skapat något nytt.

En turneringsstruktur med 8st tremannalag, där hälften går vidare i varje runda. Alla lag har ett mål, att tjäna mest pengar i omgången genom arenans terminaler - en utmaning som blandar härre på täppan, capture the flag och domination. Denna magiska kombination ger spelet många olika strategiska aspekter. Detta förstärks med tre olika karaktärs-klasserna - light, medium och heavy - som erbjuder olika för- och nackdelar (som många andra spel). De olika klasserna har ett unikt utbud av vapen, specialkrafter och utrustning (med lite överlappning). Spelet har några andra roliga spellägen, men det är detta unika och huvudsakliga spelläget som fångade mig. 😁

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Medlem

Det enda spelet som jag hinner spela lite grann när möjligheten finns och som min studielaptop klarar av just nu är World of Warcraft. Men efter att ha kört retail ett tag nu så ska jag från och med imorgon satsa på classic fresh efter alla år av frustration över den osociala andan som råder i spelet. Döda huvudstäder som Orgrimmar gör ont att se, då alla hänger i Dronogal.
Ett plus är att laptopen inte behöver jobba ihjäl sig när jag ska börja om med classic fresh 😁

Permalänk
Medlem

Dayz pve, egen server. Lite satisfactory mellanåt, blir factorio space age snart 🥳🍻

Permalänk

Half Life 2. Ett av de bästa spelen någonsin.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Du bara måste ta dig vidare i storyn. Det är värt det. Jag fick kriga mig igenom början, men är glad att jag gjorde det.

Själv spelar jag Kingdom Come: Devilerance för första gången på 6 år. Förra gången startade jag om typ 6 gånger efter första staden, innan jag gjorde ett LÅNGT uppehåll, utan någon speciell anledning. Men nu är jag tillbaka! VARFÖR spelade jag inte vidare förra gången? Jag bara älskar det nu.

WOW vilka quests. ett main quest är att i sakta mak föra slite stulna får till auction yard. WTF. I alla andra spel skulle NP'cn fixat det där. Allt är så segt och grafiken är ju typ sämre än crysis som är mer än tio år yngre.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Efter man nå clemens point blir det lite roligare dock. Så det är inte 790kr kastade i sjön.

Visa signatur

----
----

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Har plöjt Resident Evil-spelen senaste året.
RE 1 - PS1
RE 2 - PS1
RE 3 - PS1
Code Veronica - Dreamcast
RE 0 - GameCube
RE 4 - Wii

RE 2 var nog bäst av dem äldsta med pseudo 3D grafik.
RE 4 är totalt bäst hitills.

Har 5, 6, 7 och 8 som väntar i hyllan. Sen är de bara börja om på remakes'en på 0-4. Men innan man kommit dit så har väl remake på 8'an släppts till PS7 .

Ska dra igång RE 5 till PS3 nu.

Vilket spel skulle du rekommendera att spela första gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

WOW vilka quests. ett main quest är att i sakta mak föra slite stulna får till auction yard. WTF. I alla andra spel skulle NP'cn fixat det där. Allt är så segt och grafiken är ju typ sämre än crysis som är mer än tio år yngre.

Har du spelat det?

Visa signatur

CPU: 9800X3D GPU: RTX 4080 Super Moderkort: ASUS Rog Strix B650E-F
RAM:
G.Skill 32GB DDR5 CL30 @6000Mhz Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: Corsair RM1000x SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB
Skärm:
AOC Agon AG271QG 27" G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Har du spelat det?

Japp nu gav jag upp permanent. Urk vilket segt och tråkigt spel. Man tänker ju att det ska vara waesome när man gillar westerns och voice actingen. Näpp. Skitspel.

Visa signatur

----
----