Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Enligt denna video är PSSR i GT7 inte bra heller
https://www.youtube.com/watch?v=K9u9uGYlW4I&t=103s

Permalänk
Medlem

Är PSSR kasst eller bara det att utvecklare har svårt att implementera det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Jag gissar att utvecklare har stressat fram uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Då AI inlärning kräver en stor databas för att förstå hur allt skall projiceras så gissar jag att PSSR inte är i närheten av korrekt inställd. Det är inte utvecklarna som implementerar förbättrade versioner utan det gör de som tillhandahåller PSSRs dll fil.

Precis som på pc så kan man uppdatera den manuellt för nyare version och bättre prestanda

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Lottade komplett ut några eller vad hände?
Inte sett en enda skriva att de fått en därifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Sony Group Corp. is in the early stages of developing a portable console that would play its PlayStation 5 games on the move.

The product is aimed at expanding Sony’s reach and contending with Nintendo Co. for the portable gaming market, according to people familiar with its development. It would also counter any potential mobile hardware from Xbox maker Microsoft Corp., which is working on prototypes in the category as well. Sony’s portable device is likely years away from launch and the company could still decide against bringing it to market, the people said, asking not to be named discussing private plans.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-11-25/sony-worki...

Tror inte de har en chans där faktiskt. Varför skulle man välja en handheld idag från Sony?
De verkar ju också tappat intresset för att subventionera hårdvara så jag tror inte heller att vi får se någon prispressad produkt som skulle kunna vara billigare och bättre än nästa Steam Deck.

Bättre MS och Sony skippar detta och satsar på andras plattformar istället eller i värsta fall egen butik på andras plattformar.
Menar då att släppa mjukvaran på någon Steam Deck version eller hos annan portabel tillverkare.
Det skulle vara det bästa för konsumenterna.
Fokuserar de då på specifik hårdvara så skulle det vara precis lika smidigt för användaren som på deras egna potentiella plattform.

Redan idag så kan du även använda bland annat Steam deck som ett komplement till PS5 och streama spel på samma sätt som man kan med Portal. Samtidigt då som man får tillgång till nästan hela PC biblioteket lokalt på enheten.

Sony och Microsoft har väl nästan ingen mjukvara som kan konkurrera med Nintendo, så jag upplever att egen hårdvara för att konkurrera med Nintendo är ganska långsökt. Det är ingen som köper Nintendos konsoler för 3rd party/multiplatform.

Skrivet av Swedishchef_90:

Då AI inlärning kräver en stor databas för att förstå hur allt skall projiceras så gissar jag att PSSR inte är i närheten av korrekt inställd. Det är inte utvecklarna som implementerar förbättrade versioner utan det gör de som tillhandahåller PSSRs dll fil.

Precis som på pc så kan man uppdatera den manuellt för nyare version och bättre prestanda

Jag tror också att det är en tidsfråga. Fortsätter de att uppdatera PSSR så kommer det förmodligen bli väldigt bra framöver.
Det finns ju redan exempel på där det fungerar riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som testat att spela PS5 PRO versionen av "Ratchet & Clank - Rift Apart"? Jag upplever att fläkten får jobba ganska mycket (lir ganska högljudd), speciellt i det här spelet. I början är den tyst men efter att man har spelat ett tag så går den igång ganska rejält.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Någon som testat att spela PS5 PRO versionen av "Ratchet & Clank - Rift Apart"? Jag upplever att fläkten får jobba ganska mycket (lir ganska högljudd), speciellt i det här spelet.

Provade precis några minuter men märker ingen skillnad mot t.ex. Diablo IV eller GT7.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Provade precis några minuter men märker ingen skillnad mot t.ex. Diablo IV eller GT7.

Ok. Jag upplever i och för sig att fläkten är väldigt tyst när man börjar spela R&C -Rift Apart men att den snurrar igång ganska rejält när man låt säga spelat runt 30-min.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ok. Jag upplever i och för sig att fläkten är väldigt tyst när man börjar spela R&C -Rift Apart men att den snurrar igång ganska rejält när man låt säga spelat runt 30-min.

Kan ha spelet igång lite längre för att dubbelkolla. Är det någon speciell bana där det märks mer?

Edit: Ingen större skillnad i ljudnivå efter en knapp timme.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Banan med alla dinosaurier t.ex (tror den heter ”Sargasso”). Jag kör med ”Performance PRO läget” förresten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ohh såg precis att Webhallen hade skickat min beställning på PS5 Disc Drive.
Beställde i början på November och trodde jag skulle få vänta längre då alla butikerna beräknade att få in fler i December och Januari så blev en trevlig överraskning att dom hade skickat den.

Kanske någon annan som också har fått den skickad? Jag har inte fått ett mail från Webhallen, men fick en notis från Instabox appen att dom hade fått information om den och den står som skickad när jag loggar in på Webhallen och kollar.

Tänkte bara om någon annan har väntat som jag efter att köpt en Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

DualSense Edge, Pulse Elite and Pulse Explore soon in black color
https://www.dealabs.com/magazine/ces-accessoires-ps5-sortiron...

Permalänk
Medlem

Alltså jag tror Pro 30th Anniversary var i lager där också i typ 1 min
Dom måste fått in en rest-order eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av KB69:

Alltså jag tror 30th Anniversary var i lager där också i typ 1 min

Skulle inte förvåna mig om det är min, den är fortfarande under "leverans" trots att de inte har någon koll på var den är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KB69:

Alltså jag tror 30th Anniversary var i lager där också i typ 1 min

Tror många skippat det när Pron lanserats i mängder. Jag tänkte likadant och bokade en Slim 30th då Pron (vanliga) var fullbokad, och sedan kom de i mängder - och Slim är nu onödig för min del.

Sedan kostar 30th 7k (Digital Only) - medan en Slim + skivläsare går på 6k. Begriper mig inte på Sony.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Ohh såg precis att Webhallen hade skickat min beställning på PS5 Disc Drive.
Beställde i början på November och trodde jag skulle få vänta längre då alla butikerna beräknade att få in fler i December och Januari så blev en trevlig överraskning att dom hade skickat den.

Kanske någon annan som också har fått den skickad? Jag har inte fått ett mail från Webhallen, men fick en notis från Instabox appen att dom hade fått information om den och den står som skickad när jag loggar in på Webhallen och kollar.

Tänkte bara om någon annan har väntat som jag efter att köpt en Pro

Åh börjar dom komma in

Beställt från Dustin. Dock 14/11..

Permalänk
Medlem

PlayStation Portal Remote Player (30th Anniversary Limited Edition)
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

5+ i lager

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

För er som inte orkar vänta på butiker men ”rätt” pris finns disc drive på Spel & Sånt (15st just nu).

Permalänk
Medlem

Jag fick drift på kontrollen till PS5 Pro och kontaktade webhallen. Det här svaret fick jag:

”Hej,

Vi skickar en fraktsedel som du kan skriva ut och fästa på postpaketet för kostnadsfritt in skick till vår returavdelning.
Bifogar även en reklamationsblankett i mailet som du behöver skriva ut och fylla i för ärendet, observera att ärendet inte kan påbörjas utan att en underskriven reklamationsblankett bifogats.

Fraktsedeln kommer från Postnord i form med en utskriftslänk över mail, kolla gärna eventuell skräppost
eller spam-mapp om den inte skulle dyka upp i din vanliga inkorg. Be alltid om ett inlämningskvitto vid retur av företagspaket via ombud.

Det går förstås även bra att lämna in produkten till en utav våra fysiska butiker, så startar de ett ärende på plats.”

Hur ska det tolkas? Jag kan väl inte behöva skicka in hela konsolen? Varför kan de inte vara tydligare?

Permalänk
Medlem

@EdvinR När jag fick problem med joy-con behövde jag bara skicka in den högra som felade och inte hela Nintendo Switch.

Men det är bättre att du ställer frågan tydligt till Webhallen så det inte blir några missförstånd om du skall skicka allt eller bara kontrollen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

För er som inte orkar vänta på butiker men ”rätt” pris finns disc drive på Spel & Sånt (15st just nu).

1779kr och 79kr frakt fuck that, scalping deluxe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

1779kr och 79kr frakt fuck that, scalping deluxe.

Sinnessjukt.

Bojkott framöver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@EdvinR När jag fick problem med joy-con behövde jag bara skicka in den högra som felade och inte hela Nintendo Switch.

Men det är bättre att du ställer frågan tydligt till Webhallen så det inte blir några missförstånd om du skall skicka allt eller bara kontrollen.

Ja. Jag skrev till webhallen att deras svar kan tolkas som att allt ska skickas in, men jag vill bara byta kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag fick drift på kontrollen till PS5 Pro och kontaktade webhallen. Det här svaret fick jag:

”Hej,

Vi skickar en fraktsedel som du kan skriva ut och fästa på postpaketet för kostnadsfritt in skick till vår returavdelning.
Bifogar även en reklamationsblankett i mailet som du behöver skriva ut och fylla i för ärendet, observera att ärendet inte kan påbörjas utan att en underskriven reklamationsblankett bifogats.

Fraktsedeln kommer från Postnord i form med en utskriftslänk över mail, kolla gärna eventuell skräppost
eller spam-mapp om den inte skulle dyka upp i din vanliga inkorg. Be alltid om ett inlämningskvitto vid retur av företagspaket via ombud.

Det går förstås även bra att lämna in produkten till en utav våra fysiska butiker, så startar de ett ärende på plats.”

Hur ska det tolkas? Jag kan väl inte behöva skicka in hela konsolen? Varför kan de inte vara tydligare?

Det där är deras standardsvar. Jag fick ett 100% likadant för ett grafikkort.

Du fyller i reklamationsblanketten och beskriver felet med stick drift. Stoppa ner kontrollen och skicka iväg. Du behöver förstås inte skicka tillbaka hela konsolen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Sinnessjukt.

Bojkott framöver!

Antar att du bojkottar Elgiganten i samma veva?
Elis tar 3159:- för DualSense Edge. Flertalet andra har 2549:- som ordinarie pris.
Att vissa butiker har några hundra över andra är inte ovanligt. Men ropa scalpers och bojkott känns lite överdrivet när det inte är mer skillnad än 200-300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Antar att du bojkottar Elgiganten i samma veva?
Elis tar 3159:- för DualSense Edge. Flertalet andra har 2549:- som ordinarie pris.
Att vissa butiker har några hundra över andra är inte ovanligt. Men ropa scalpers och bojkott känns lite överdrivet när det inte är mer skillnad än 200-300.

DualSense Edge är inte en produkt som är slutsåld överallt med hög åtgång, de kommer inte sälja någon när det finns billigare i andra butiker.

Skrivet av Öltorp:

Sinnessjukt.

Bojkott framöver!

Om jag ska vara ärlig har jag aldrig handlat från den butiken och förstår inte hur de fortfarande går runt, de är så otroligt dyra på allt, vem handlar där?