Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Skrivet av bluetrain:

riktigt bra black friday erbjudande hos Ring larm, t ex ett startpaket med både kamera, två rörelsesensorer, två magnetsensorer för 2099kr

https://se-en.ring.com/products/alarm-security-7-piece-kit-ge...

Någon som vet hur bra Ring går att integrera i HomeAssistant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Finns både och, har hittat endast 4K men oftast brukar det vara combos. 150 kr är dock inte mycket, men det beror också på att det är international version.

Bra att du påminde mig mellan raderna ska lägga till att det är INT.

Har du faktiskt köpt en UHD som endast innehåller en UHD-skiva, menar du? Har nästan svårt att tro det.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Telia har halva priset på alla bredband inkl 1000/1000 för 449:-

www.telia.se

Och som vanligt gäller det inte befintliga kunder...

Skrivet av delta76:

du har åtminstone alternativ på din adress. Jag kan bara använda Telia

Jag sitter i samma sits

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag sitter i samma sits

Testa skriv det på din sambo

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlockBuilder:

Det ska gå antingen via MQTT liksom z-wave-dongle. Hur bra vet jag inte ännu men jag ska ha det i min HA men det finns ju rätt många som kör det redan så tror inte det ska vara några probs om man har koll på HA i övrigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

MOTORSÅG SCHEPPACH CSP41 35CM 41CC
https://www.bauhaus.se/motorsag-scheppach-csp41-35cm-41cc
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4752055
795 kr + 59 kr i frakt om man inte köper för över 4000 kr.

Lägsta någonsin enligt prisjakt och med marginal i synnerhet senaste åren.
Är denna modell något att ha? Säljs även av jula, visst är det ett budgetmärke men 800 kr för en oanvänd motorsåg med 5 års garanti är inte dumt jämfört med ett begagnat serviceobjekt för samma peng.

5 års maskingaranti
https://www.bauhaus.se/garantier/maskingaranti

Du kan ju ta en titt på jula och se vad de tycker

https://www.jula.se/catalog/tradgard/motorsagar-och-vedklyvni...

Brukar vara tveksamt att få tag på reservdelar till såna maskiner men ska du bara köra lite trädgårn kanske det duger.
Första 5 åren får du ju den utbytt iaf

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Du kan ju ta en titt på jula och se vad de tycker

https://www.jula.se/catalog/tradgard/motorsagar-och-vedklyvni...

Brukar vara tveksamt att få tag på reservdelar till såna maskiner men ska du bara köra lite trädgårn kanske det duger.
Första 5 åren får du ju den utbytt iaf

Kikat lite på julas sida nu och det är inte helt ovanligt med måndagsexemplar vilket inte är oväntat i prisklassen :). Dock inte katastrof men reservdelar är som vanligt spännande för icke-märkesgrejer.

Kortsiktigt är det bara en "bra att ha" pryl till just trädgården och annat byggrelaterat som ska fulkapas. Ska jag köra mycket lär det bli en investering i husqvarna eller stiga.

Snabb koll på prisjakt så såg jag att ryobi, stiga, makita m.f. har 230vac drivna sågar kring 1000-1500 kr klassen vilket är snäppet dyrare och med sina tydliga begränsningar men troligtvis ett ok alternativ för mig så slipper jag söla med en bensinmotor tills det blir behov av en riktig kvalitetsmaskin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

Kikat lite på julas sida nu och det är inte helt ovanligt med måndagsexemplar vilket inte är oväntat i prisklassen :). Dock inte katastrof men reservdelar är som vanligt spännande för icke-märkesgrejer.

Kortsiktigt är det bara en "bra att ha" pryl till just trädgården och annat byggrelaterat som ska fulkapas. Ska jag köra mycket lär det bli en investering i husqvarna eller stiga.

Snabb koll på prisjakt så såg jag att ryobi, stiga, makita m.f. har 230vac drivna sågar kring 1000-1500 kr klassen vilket är snäppet dyrare och med sina tydliga begränsningar men troligtvis ett ok alternativ för mig så slipper jag söla med en bensinmotor tills det blir behov av en riktig kvalitetsmaskin...

Kolla Husqvarna, de kör bra deals ibland.
Jag gav typ 3000 för en av deras mindre batterisågar med dubbla batterier. Och den kan fälla rätt stora träd, man får ha lite mer tålamod bara
Rätt mycket mer pengar än den där Jula sågen, men för det du beskriver skulle jag inte vilja stöka med riktig motor.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Kolla Husqvarna, de kör bra deals ibland.
Jag gav typ 3000 för en av deras mindre batterisågar med dubbla batterier. Och den kan fälla rätt stora träd, man får ha lite mer tålamod bara
Rätt mycket mer pengar än den där Jula sågen, men för det du beskriver skulle jag inte vilja stöka med riktig motor.

Tack för tipset! Ska hålla lite koll på såna också. Annars är jag spontant mest sugen på 230 drift för att slippa batterier som åldras och ändå ha gott om effekt samt mindre strul än bensin.
Räcker bra på tomten och blir det något är det antingen husrelaterat för att få in stort byggskräp i bilen eller kapa till ved om jag skulle få ett träd av någon... Har inga själv att ta ned.
Skulle det krisa kommer man lång på envishet och fogsvans/yxa

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag sitter i samma sits

Tyvärr har de blivit väldigt hårda med dedär kring endast "nya" kunder på BF erbjudanden, så det enda sättet att säkra det hela är ju att hoppa mellan olika operatörer en gång om året. Säga upp befintligt och skriva det på sambon borde dock gå som någon nämnde, man får bara tänka på uppsägningstiden. Vet inte hur långt fram man får sätta inkopplingsdatumet för att erbjudandet ska gälla.
Det närmsta man annars kan göra är att ringa eller chatta och säga att man säger upp och därmed se vad de kan erbjuda för save-deskerbjudande osv. Jag fick ~100kr högre avgift för 500/500 förra året genom detta, så fortf. billigare än ordinarie, men ändå 1200kr dyrare per år än BF-erbjudandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Tyvärr har de blivit väldigt hårda med dedär kring endast "nya" kunder på BF erbjudanden, så det enda sättet att säkra det hela är ju att hoppa mellan olika operatörer en gång om året. Säga upp befintligt och skriva det på sambon borde dock gå som någon nämnde, man får bara tänka på uppsägningstiden. Vet inte hur långt fram man får sätta inkopplingsdatumet för att erbjudandet ska gälla.
Det närmsta man annars kan göra är att ringa eller chatta och säga att man säger upp och därmed se vad de kan erbjuda för save-deskerbjudande osv. Jag fick ~100kr högre avgift för 500/500 förra året genom detta, så fortf. billigare än ordinarie, men ändå 1200kr dyrare per år än BF-erbjudandet.

Jag ringde bara kundtjänst och vill säga upp mitt avtal då gav dem mig BF priset utan diskussion.
Varit kund hos dem ett antal år och det har fungerat varje år.

Permalänk
Skrivet av BlockBuilder:

Åtminstone ringklockan går bra att integrera via Ring MQTT. Dock kommer man inte undan abonnemanget om man vill se videon.

Permalänk
Skrivet av Nisse10000:

Åtminstone ringklockan går bra att integrera via Ring MQTT. Dock kommer man inte undan abonnemanget om man vill se videon.

Tack för det svaret.

Flyr abonnemangstjänster som pesten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee:

Jag ringde bara kundtjänst och vill säga upp mitt avtal då gav dem mig BF priset utan diskussion.

Funkade det i år?

Jag provade samma sak och det var helt omöjligt. Fick till slut backa och ångra uppsägningen och gå med på 479:-/mån för 300/300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmekusNamnus:

Funkade det i år?

Jag provade samma sak och det var helt omöjligt. Fick till slut backa och ångra uppsägningen och gå med på 479:-/mån för 300/300.

Yes jag gjorde det igår morse. Han frågade bara vilket pris jag hade sett och fick bara tillbaka "det löser vi".
Fick en bekräftelse 10min senare med rabatt på 370kr/mån i 12 mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee:

Det var som. Men visst, alla handläggare "kan ju lösa det", sen vad dem egentligen får enl interna regler är en annan femma Men skönt för dig!

Permalänk
Avstängd

Sällan någon lägger ut ett riktigt fynd hit, mer skit som man själv köpt och vill tipsa om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KirunaBenKt:

Sällan någon lägger ut ett riktigt fynd hit, mer skit som man själv köpt och vill tipsa om...

Det är väll bra att de tipsar om lite blandade saker. Tänk om alla enbart tipsade om när matjord blev nedsatt 100kr?
Det hade varit skittråkigt..

Tycker det är riktigt bra tips stundtals, sen blir jag inte ledsen om just mina saker inte kommer som tips..

Därför man kan bara sortera bort sånt som dyker upp som man inte är intresserad av. Superlätt!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KirunaBenKt:

Lite motsträvigt mot vad du skrev i ditt 2a inlägg på Sweclockers Men okej, welcome I guess

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SunQ:

Det är väll bra att de tipsar om lite blandade saker. Tänk om alla enbart tipsade om när matjord blev nedsatt 100kr?
Det hade varit skittråkigt..

Tycker det är riktigt bra tips stundtals, sen blir jag inte ledsen om just mina saker inte kommer som tips..

Därför man kan bara sortera bort sånt som dyker upp som man inte är intresserad av. Superlätt!

Nej, fynd är fynd.

Skrivet av Nivity:

Lite motsträvigt mot vad du skrev i ditt 2a inlägg på Sweclockers Men okej, welcome I guess

Vad är det motsträviga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KirunaBenKt:

Nej, fynd är fynd.

Vad är det motsträviga?

Det som kan uppfattas som motstridigt är att du först säger att värde är individuellt och historiska priser inte spelar roll, men sedan klagar på att få delar '”riktiga fynd”

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

Den här kan vara ok. Tänk att du sparar in på bränsle också med sladd/batteri. En 5l dunk aspen kostar ju ca 250 så då är du uppe i 1000kr
https://www.amazon.se/dp/B07HF85M6D

Länk städad. // MOD
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nucky:

Det som kan uppfattas som motstridigt är att du först säger att värde är individuellt och historiska priser inte spelar roll, men sedan klagar på att få delar '”riktiga fynd”

Jag förstår faktiskt inte vad du menar, kan du utveckla mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penlax:

Den här kan vara ok. Tänk att du sparar in på bränsle också med sladd/batteri. En 5l dunk aspen kostar ju ca 250 så då är du uppe i 1000kr
https://www.amazon.se/dp/B07HF85M6D

Stort tack för tipset. Den såg mycket intressant ut (Oregon CS1400 om länken dör)!
Amazon har även rea på Oregon CS1500, 1148 kr så marginellt dyrare men 5cm längre svärd och automatisk kedjeslip om det nu funkar i praktiken har jag inte koll på.
https://www.amazon.se/-/en/Oregon-CS1500-Electric-Chainsaw-Bl...

Ska googla lite mer men är mycket lockande för jag är personligen inget fan av bensinmotorer, låter och luktar illa...
Dock tillkommer för min del kostnaden av en lång 2,5mm2 skarvsladd för att driva denna men den är ju användbar till annat också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

hehe, jag såg bara en notis att jag fått någon kommentar och trodde det var mig du menade.
Bra jobbat isåfall att gå tillbaka till mitt andra inlägg Gå tillbaka 4500 inlägg och 23 år i tiden för att hitta inlägg.
Men insåg när jag väl kollade tråden att det inte var mig du skrev till

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KirunaBenKt:

Jag förstår faktiskt inte vad du menar, kan du utveckla mer?

Tyvärr jag kan inte det. Tack och hej leverpastej!

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Vill bara skriva att även jag fått ta del av Telias supererbjudande på fiber!

319 kr / månd för 250/250, 12 månader, de har en startavgift på 399kr, men ringde in och beställde, han gick iväg och pratade med sin chef och de tog bort startavgiften

Betalar idag 419 för Bahnhof, men de har höjt till 519 efter jul, så att komma ned till 319 känns sjukt bra.

Alltså 250 250 för 319 kr år 2025! Wow, helt galet bra. Inte sett såna här priser på över 10 år.

Telia försöker verkligen allt i sin makt att sälja på mobilabonnemang, streamingtjänster och andra tilläggstjänster. Det är klart, har man inte Vimla och ful IPTV så kan nog Telia fixa ett väldigt bra paketpris som black fridat erbjudande.

De erbjuder iaf en router helt kostnadsfritt! Det är väldigt bra för de som ingen han

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Vill bara skriva att jag även jag fått ta del av Telias supererbjudande på fiber!

Alltså 250 250 för 319 kr år 2025! Wow, helt galet bra. Inte sett såna här priser på över 10 år.

Seriöst...?
Kan inte avgöra om du är ironisk eller om du faktiskt menar allvar?
Senast ifjol så erbjöd Felia 250/250 för 299:- som i min värld är mindre än 319:- (och det var utan uppstartsavgift som man slapp försöka tjata bort)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Vill bara skriva att jag även jag fått ta del av Telias supererbjudande på fiber!

319 kr / månd för 250/250, 12 månader, de har en startavgift på 399kr, men ringde in och beställde, han gick iväg och pratade med sin chef och de tog bort startavgiften

Betalar idag 419 för Bahnhof, men de har höjt till 519 efter jul, så att komma ned till 319 känns sjukt bra.

Telia försöker verkligen allt i sin makt att sälja på mobilabonnemang, streamingtjänster och andra tilläggstjänster. Det är klart, har man inte Vimla och ful IPTV så kan nog Telia fixa ett väldigt bra paketpris som black fridat erbjudande.

De erbjuder iaf en router helt kostnadsfritt! Det är väldigt bra för de som ingen han

Har tyvärr hört att Bahnhof har en "egen lösning" på hur de tar hand om fibern i din station.
Har du Bahnhofs fiberomvandlare?
Då finns det en risk att Telia tar betalt för att byta tillbaks i stationen samt ge dig en ny fiberomvadlare (eller om du har sparat din gamla fiberomvandlare", fast detta kanske bara gäller villafiber??

Finns alltså en ekonomisk risk att byta "tillbaks" från Bahnhof
Detta gjorde att jag avstod från att teckna Bahnhof i höstas (1000Mb i 24 mån för 399.-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Vill bara skriva att även jag fått ta del av Telias supererbjudande på fiber!

Fick i veckan ett BlackWeek-erbjudande på 349 från Telenor för 1000/1000. Inga startavgifter eller andra extra avgifter. Känns som klart bättre deal. Telia och Tele2 skulle ha 449 för 1000/1000 nu på BW-kampanj.

Har också Bahnhof i dag (499 för 1000/1000), så kommer nog att bli ett byte till Telenor för min del.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]