Torsdag 21:00 – Specialstream med extra-extra drops från Webhallen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vernox:

Milt spännande stream, tyvärr hängde tekniken inte med.
Hade önskat att man interagerade med publiken och även mötte kritiken mer gällande returerna. Var en snabb genomgång och sedan var det "utagerat".

Förstår din tanke, men när de planerat en "Black Week"-stream så var nog inte tanken att fokusera mycket på det.
Givetvis väldigt trist att tech-issues blev den stora fokus-tjuven.

Förhoppningsvis tittar de igenom feedbacken på deras uttalande här, om någon fråga inte känns ställd så fyll gärna på.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1727381-webhallen-besv...

Skrivet av Sarato:

Håller med om det. Lotta ut mellan alla som var aktiva under streamen.

Tror tyvärr inte att YouTube har funktionen för att se tillbaka på sådant. :/
De nämnde en uppföljningsstream som ett eventuellt alternativ, men de skulle väl som sagt fundera på hur de ska gå till och återkomma.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

"Me: Can we have some drops?"
"Webhallen: We have drops at home".

<Uppladdad bildlänk>

12 minuter! Rookie numbers! Vissa lyckligt lottade var uppe och touchade runt 30. Drops at home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det finns två riktigt fina drops kvar. Vi ska klura på hur vi bäst får ut dem, men har ni förslag skriv gärna i tråden.

Lägg ut det här i tråden på annonserad tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Lutar åt att jag köper min ssd disk till fullpris. Jag märkte att jag helt enkelt är för gammal och har för långsamma reaktioner för dom där "dropsen". Närmast jag kom var att "nästan" få tag i en 4tb igår hos inet. Hade jag bara vetat att man måste betala lika snabbt som jag la den i kundvagnen hade det nog gått hem.

På webhallen - no comment! Jag var inte ens med i matchen utan satt och leta efter artikeln och försökte memorera lösenordet. Samtidigt som den var slutsåld innan jag ens uppfatta vad som droppades. Gick sådär! Sedan hamna jag i kö för att ens komma in på hemsidan.:)

Just att inet är villiga att översälja är något de ska ha cred för, kombinerat med ett större antal artiklar så finns det ändå en okej chans att beställa något om man verkligen ligger på. Men det gäller ju att man är någorlunda snabb med beställningen. Just upplägget där man får alla produkterna på en sida gör ju att man enkelt kan hitta produkten (om än att det blev något många produkter idag när man var inne på drop 6 och hade närmare 100 produkter på samma sida).

Att de sålde extra presentkort idag och går back runt 400k på bara den produkten indikerar väl ändå hur mycket de är villiga att investera i sina streams. Inet har ju en helt annan erfarenhet av streams vid det här laget och har skalat upp infrastrukturen för att hantera problemen, de hade problem för något år sedan när sidan kraschade av belastningen. Idag gick allt bra, trots betydligt många fler tittare.

Om än att det ska sägas att deras stream i Tisdags var bättre, kort och koncis där alla drops kom inom 30 minuter.

Kan ju tilläggas att om webhallen är seriösa med streams och drops på det här sättet så behöver de också investera i infrastrukturen för att hantera extrema toppar, inet har ju varit tvugna att göra samma sak och vid den här punkten så har de helt enkelt betydligt bättre infrastruktur. Inet snackade väl om att de hade 13 (?) (kanske misstolkade vad de menade) personer bakom kulisserna, så de har ju väldigt mycket folk investerade i sin stream. Det är ju en väldigt stor operation vid det här laget.

Att de vill göra något ska de ändå ha cred för, och erbjudandena verkar varit bättre den här gången. Är väl mer att förutsättningarna på hemsidan inte riktigt håller (och att antalet drops i förhållande till antalet tittare fort gör att det tar slut, men det är svårt att göra alla glada, är det fler drops så klagar folk på att drops inte är tillräckligt bra).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Just att inet är villiga att översälja är något de ska ha cred för, kombinerat med ett större antal artiklar så finns det ändå en okej chans att beställa något om man verkligen ligger på. Men det gäller ju att man är någorlunda snabb med beställningen. Just upplägget där man får alla produkterna på en sida gör ju att man enkelt kan hitta produkten (om än att det blev något många produkter idag när man var inne på drop 6 och hade närmare 100 produkter på samma sida).

Att de sålde extra presentkort idag och går back runt 400k på bara den produkten indikerar väl ändå hur mycket de är villiga att investera i sina streams. Inet har ju en helt annan erfarenhet av streams vid det här laget och har skalat upp infrastrukturen för att hantera problemen, de hade problem för något år sedan när sidan kraschade av belastningen. Idag gick allt bra, trots betydligt många fler tittare.

Om än att det ska sägas att deras stream i Tisdags var bättre, kort och koncis där alla drops kom inom 30 minuter.

Kan ju tilläggas att om webhallen är seriösa med streams och drops på det här sättet så behöver de också investera i infrastrukturen för att hantera extrema toppar, inet har ju varit tvugna att göra samma sak och vid den här punkten så har de helt enkelt betydligt bättre infrastruktur. Inet snackade väl om att de hade 13 (?) (kanske misstolkade vad de menade) personer bakom kulisserna, så de har ju väldigt mycket folk investerade i sin stream. Det är ju en väldigt stor operation vid det här laget.

Att de vill göra något ska de ändå ha cred för, och erbjudandena verkar varit bättre den här gången. Är väl mer att förutsättningarna på hemsidan inte riktigt håller (och att antalet drops i förhållande till antalet tittare fort gör att det tar slut, men det är svårt att göra alla glada, är det fler drops så klagar folk på att drops inte är tillräckligt bra).

Typiskt att jag missa presentkorten och kom lite sent till något inet drop. Det var ju faktiskt som så att webhallen pajade drops möjligheter för mig på inet :/ Schysst!

Man fick ju tips i webhallen chatten att det var dropdax på inet. Haha!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av julgranen:

Typiskt att jag missa presentkorten och kom lite sent till något inet drop. Det var ju faktiskt som så att webhallen pajade drops möjligheter för mig på inet :/ Schysst!

Man fick ju tips i webhallen chatten att det var dropdax på inet. Haha!

Trist att du missade! (Men trots tipsen? ) Här satt man lagom kors-ögd med båda igång samtidigt enligt tradition..

Skrivet av Daemon:

Det här var givetvis ingen succé, men när det kommer till just slöseri med tid vet jag inte om 7 timmars dravel för ett släpp med ett fåtal komponenter riktigt är ledstjärnan där heller..

Får för övrigt backa på mitt tidigare uttalande.

Blev bara 6,5h och inte 7h. :E

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sett Youtube-reklam under Inet-sändningarna, men sådant dök upp under Webhallens dito när man hoppar i sändningen. Webhallen väljer tydligen YT-reklamersättning före en smidig användarupplevelse.

Sen får man vara medveten om det finurliga med dessa sändningar, de låser upp potentiella kunder till andra konkurrenter: >5000 tittare som under 6 timmar inte har tid att shoppa på andra sidor.. Fiffigt!

Permalänk
Medlem

Jag kom lite sent in i streamsen ikväll. Så här var min upplevelse.

Först öppnar jag Inet länkar och trillar in på Streamen. Ser hostarna har en skön dialog mellan varandra och svarar på frågor från folk som tittar. Dynamik och intressant stuff sker. Jag tittar sedan på chatten och ser direkt en länk till dropsen och kan öga igenom alla erbjudanden där och då. Känns som en trevlig kväll för de som varit med sedan början.

Öppnar sedan webbhallens/Swec stream. Ser ett gäng personer som ser ut som de hatar prata med varandra. De skiter fullständigt i vad som skrivs i chatten. Jag lyckas efter ett tag se en länk i chatten till webbhallens sida. Servern visar en kösida hos Cloudflare. Tänker WTF?!

Stänger ner webbhallen sidan och deras trötta tråkiga stream och lutar mig bakåt i soffan och öppnar Inet streamen igen och tittar en stund med intresse på vad som händer där.

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Inget fan av webhallens kundtjänst eller återkoppling på forumet på senaste åren men idag så tyckte man rätt synd om dom.

Fint att det försöker med en bf stream men synd att det strulade. Tycker representanterna ska ha en eloge som gör sitt bästa för att hålla modet uppe. Kan inte varit en rolig situation för dom.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mc68000:

Jag har aldrig sett Youtube-reklam under Inet-sändningarna, men sådant dök upp under Webhallens dito när man hoppar i sändningen. Webhallen väljer tydligen YT-reklamersättning före en smidig användarupplevelse. [..]

Det var Sweclockers som stod för hostingen om du menade den här streamen och inte Webhallen, syns kanske inte om man kikar på framsidan t.ex.
Personligen såg jag inte till någon reklam, men jag kollade bara live å andra sidan, så kanske hängde på det.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Trist att du missade! (Men trots tipsen? ) Här satt man lagom kors-ögd med båda igång samtidigt enligt tradition..

Får för övrigt backa på mitt tidigare uttalande.

Blev bara 6,5h och inte 7h. :E

Fast dropsen var ju alla presenterade till strax efter ca 21:30, så var väl 4,5 timmar för alla dropsen (tekniskt sett ca 3,5h eftersom första dropsen var först ca 18). Tävlingarna var väl avslutade en timme sedan? Sista timmen var väl typ avslutning på rgb femman för de personerna som var med där?

Är ju lång tid, men de vill väl ändå få någon utväxling på allt de investerar i sina streams? Lär inte vara helt gratis ändå. Att de kör rgb femman är ju ändå ett försök att vara någorlunda interaktiva med tittarna utöver bara andra tävlingar, är ju ändå trevligt att de försöker någonting, även om det tar mycket tid. Utöver det var ju folk på discord engagerade i den hemliga tävlingen, var ju ändå en del som hände.

Permalänk
Medlem

Var ju sådär med detta, men det har väl hänt förr.
Fjasko är inte för starkt ord för att beskriva det här.
Men vi ser ju hur det blir med uppföljningen.

Krångligt sätt med drops, den första med en kod som sen försvann i flödet och man behövde leta efter. Även om man var beredd och inloggad så gick det inte ändå.

Borde inte heller haft samma dag som Inet, blir svårt att följa två samtidigt och man orkar inte bry sig vad som sägs där.

För övrigt kunde han till höger lätt misstas för att vara prins Daniels tvillingbror eller Boxer-Robert.

Permalänk
Medlem

Satt bara å slötittade en stund och tyckte det var lite avslagen stämning. Synd att Sweclockers och Webhallen inte förbereder sig bättre. Det är ju ändå årets största säljperiod och då hade man ju förväntat sig lite mer fantasi och självförtroende.

Nää, tänk drömmen: Emil besöker som representant från Komplett och Jonas är host. Nästa år kanske 😁

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Simcon:

Fast dropsen var ju alla presenterade till strax efter ca 21:30, så var väl 4,5 timmar för alla dropsen (tekniskt sett ca 3,5h eftersom första dropsen var först ca 18). Tävlingarna var väl avslutade en timme sedan? Sista timmen var väl typ avslutning på rgb femman för de personerna som var med där?

Är ju lång tid, men de vill väl ändå få någon utväxling på allt de investerar i sina streams? Lär inte vara helt gratis ändå. Att de kör rgb femman är ju ändå ett försök att vara någorlunda interaktiva med tittarna utöver bara andra tävlingar, är ju ändå trevligt att de försöker någonting, även om det tar mycket tid.

Ja de ändrade väl dropschemat från planen, men ett drop hade de 21.45 och sen kom väl presentkorten efter det? Eller om det var just det som kom vid 21.45. Vet inte om jag tror så isolerat på drop vs tävlingarna, jag väntade iaf in i det sista på dragningen på hemliga tävlingen som kom precis i slutet och all "oplanerad" potential att de "plötsligt får feeling" med drops/dragningar ger väl ändå lite samma fortsatta dragkraft på något vis?

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Så fort första rapporterna om serverproblemen nådde "programledarna" så märktes det att de tappade tråden direkt. Trots konstant snack för att fylla tomrummet från drops så märktes det att sammanhanget försvann. Synd! Kunde ha blivit en riktigt mysig stream Har inget konkret att erbjuda hur ni kan lösa resterande drops, men till nästa gång så är det väl bra om allting testkörs för att se huruvida systemen pallar all belastning. Hoppas de hedrar alla ordrar som gick till köp men bara syns i Klarna/bankkontot och inte på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Satt bara å slötittade en stund och tyckte det var lite avslagen stämning. Synd att Sweclockers och Webhallen inte förbereder sig bättre. Det är ju ändå årets största säljperiod och då hade man ju förväntat sig lite mer fantasi och självförtroende.

Nää, tänk drömmen: Emil besöker som representant från Komplett och Jonas är host. Nästa år kanske 😁

Att prata och hålla igång framför kameran kräver ju ändå en viss vana, så visst överseende får man ha att konversationerna inte flyter på helt lätt framför kameran. Inet är väl uppe i 200+ dubbelklick så de har ju kört många streams vid det här laget och byggt upp en erfarenhet av hur de hanterar chatten, hur de får konversationer att flyta på osv. Men just att de väljer att ha stream samtidigt som inet tror jag är ett misstag, leder till direkta jämförelser när man har streams sida vid sida. Iaf. när saker inte går som de ska, hade hemsidan fungerat och de sista erbjudandena varit riktigt bra, då kanske diskussionen hade varit annorlunda. Men så blev det ju inte.

Skrivet av Vimm:

Så fort första rapporterna om serverproblemen nådde "programledarna" så märktes det att de tappade tråden direkt. Trots konstant snack för att fylla tomrummet från drops så märktes det att sammanhanget försvann. Synd! Kunde ha blivit en riktigt mysig stream Har inget konkret att erbjuda hur ni kan lösa resterande drops, men till nästa gång så är det väl bra om allting testkörs för att se huruvida systemen pallar all belastning. Hoppas de hedrar alla ordrar som gick till köp men bara syns i Klarna/bankkontot och inte på hemsidan.

Är nog svårt att testköra med sådan extrem belastning som kan uppstå samtidigt när alla försöker köpa, speciellt svårt att stresstesta alla delar av systemet. Inet har haft snarlika problem för många år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Är nog svårt att testköra med sådan extrem belastning som kan uppstå samtidigt när alla försöker köpa, speciellt svårt att stresstesta alla delar av systemet. Inet har haft snarlika problem för många år sedan.

Han som höll i streamen sa ju mer eller mindre rakt ut att sidan bara klarade av 3500 besökare samtidigt. Känns som att de kunde haft bra mycket bättre koll än de hade.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt med kvällens teknikproblem. Det blev ju rejält strul och tråkigt för alla som satt fast i kö medans vissa kunde lägga order.
Själv lyckades jag lägga en order där det drogs pengar men ingen beställning eller bekräftelse finns.
Checkout complete sidan (som troligen är stendöd) snurrar fortfarande i min webbläsare efter 2+ timmar & going strong...
Får lägga tid på att snacka med kundtjänst i morgon och hoppas att det löser sig.

Permalänk
Medlem

Finns det någon lista på vilka drops som kördes? Jag lyckades förstå (tror jag) är att Samsung 990 Pro var ett drop med 20 st.

Bästa webhallen bör göra är att ta sig en ordentlig tankeställare om dom ens ska fortsätta med denna typ av aktivitet. Det känns halvhjärtat och påtvingat att dom måste köra något bara för att Inet kör. Som i slutändan verkar göra mer skada än nytta för webhallen som bolag. Eftersom det är något halvhjärtat som sker sällan så ökar det ju sannolikheten att personkemin mellan webhallen och tittare tar en smäll. Det känns väldigt stelt och krystat och det är ju förståeligt om man är färsk, kräver ju erfarenhet för hitta sin stil och vad som funkar i streamen.

Själva upplägget med att memorera/kopiera rabattkoder är ju aningen förvirrande och inte bra användarupplevelse. Komplett har ju även denna variant där det kan vara olika rabattkoder för olika produkter.

Inet har ju en annan infrastruktur för dom dedikerat resurser till att köra streams. Vilket skapar bättre förutsättningar för att lyckas och deras produktion har ju tagit lärdom av tidigare streams.

Webhallen upplever jag inte alls analyserar och utvärderar sina streams vilket medför att det inte vidtas några förbättringsåtgärder. Vilket gör att jag upplever det fortfarande som något halvhjärtat och står kvar och trampar på samma ställe.

Benämningen drops är ju inget som endast Inet får nyttja. Men att anamma den benämningen så blir ju förväntningarna där efter. Är man van Inets drops (i produkter, antal och priser) så kommer man ju förvänta sig den nivån då andra aktörer ska köra sin variant av drops.

Största minuset webhallen tampas med efter X år är att det fortsatt är för få drops i både antal olika produkter och antalet per produkt. Det är den gemensamma nämnaren då jag pratar med andra och läser chatten. Att man behöver hålla på kopiera koder och dylikt går ju an, om än det inte är en optimal kundupplevelse. Men att fortsätta köra stream efter stream där man har typ 20 SSD:er skapar bara ilska då man har X tusen köpstarka tittare.

Sen händer det ju att tekniken strular, men känns ju ändå att även här så tar man ej lärdom av sig själv och andra aktörer.

Det är ju kul att aktörer testar olika sätt att nå ut till sin målgrupp. Sen kan ju ingen aktör göra alla nöjda. Men webhallen bör reflektera om stream är något som verkligen passar dom. Anser man att det är en viktig kanal så bör man ju tillskjuta resurser för skapa infrastrukturen och ha en långsiktig satsning. Är man inte villig att tillskjuta tillräckliga resurser så bör man vrida ned tittarnas förväntningar och acceptera man spelar i allsvenskan och kan aldrig konkurrera med premier league.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Han som höll i streamen sa ju mer eller mindre rakt ut att sidan bara klarade av 3500 besökare samtidigt. Känns som att de kunde haft bra mycket bättre koll än de hade.

Måste ha missat den detaljen, i så fall är de onekligen dåligt förberedda och känns dumt att ha en stream som kan få några tusen tittare.

Permalänk
Medlem

Verkligen att gripa efter halmstrån att klaga på Inets längd på sin stream.
Det är ju uppenbart att det är en slags fest för dem med roterande gäster, färgfemma, tävlingar. De har laddat länge för denna kväll.

Det är i samma stil som Bingolottos uppesittarkväll dan före julafton, tydlig inspirationskälla när det konceptet mejslats ut.
Tycker det är supercharmigt

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Kanske börjar bli gammal och gaggig men känns det inte lite som att både Webhallen och Swec kontinuerligt tar steg bakåt gällande relevans? Det skaver på många ställen nu...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Friamannen:

Verkligen att gripa efter halmstrån att klaga på Inets längd på sin stream.
Det är ju uppenbart att det är en slags fest för dem med roterande gäster, färgfemma, tävlingar. De har laddat länge för denna kväll.

Det är i samma stil som Bingolottos uppesittarkväll dan före julafton, tydlig inspirationskälla när det konceptet mejslats ut.
Tycker det är supercharmigt

Man kan ha olika åsikter och uppenbart även värdera sin tid olika, handlar "verkligen" inte om några halmstrån att man inte delar samma uppfattning.
Chockerande nog är det nog inte alla som vill titta på Bingolotto heller.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kollade på streamen och blev dels frustrerad men även irriterad över att man valde att släppa ett drop trots att man visste att folk väntat 35+ min och var i kö för att komma in i sidan. Det kändes nonchalant.

Å andra sidan förstår jag och tycker lite synd om programvärdarna. Blir ju mycket förväntningar och så som inte blir infriat utan istället blir det massa jobbigheter och ångest.

Permalänk
Medlem

Det där var verkligen under all kritik. Till råga på det så missade man Inets två sista drop också för att man fokuserade på Webhallens ”fantastiska” drops.

Det där var nog spiken i kistan.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man kan ha 20st drops till 3500pers och ändå tycka att det är en bra ide att folk kan köpa 2st av varje?
Skippa de långa koderna och använd nån enkel som tex "cool" istället för "coolfreezercoolerandmorecool".
Jag tycker rent generellt att Webhallen är ok men då främst i min närmaste butik, men efter förra black friday och nu det här spektaklet, så har ni verkligen rasat i mina ögon tyvärr.
Håller även med övriga om att ni måste öka på antalet i varje drop, blir ju bara larvigt som det är nu.
Gillar intiativet att ni gör såna här saker men gör det inte halvhjärtat, det lyser igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Finns det någon lista på vilka drops som kördes? Jag lyckades förstå (tror jag) är att Samsung 990 Pro var ett drop med 20 st.

Bästa webhallen bör göra är att ta sig en ordentlig tankeställare om dom ens ska fortsätta med denna typ av aktivitet. Det känns halvhjärtat och påtvingat att dom måste köra något bara för att Inet kör. Som i slutändan verkar göra mer skada än nytta för webhallen som bolag. Eftersom det är något halvhjärtat som sker sällan så ökar det ju sannolikheten att personkemin mellan webhallen och tittare tar en smäll. Det känns väldigt stelt och krystat och det är ju förståeligt om man är färsk, kräver ju erfarenhet för hitta sin stil och vad som funkar i streamen.

Själva upplägget med att memorera/kopiera rabattkoder är ju aningen förvirrande och inte bra användarupplevelse. Komplett har ju även denna variant där det kan vara olika rabattkoder för olika produkter.

Inet har ju en annan infrastruktur för dom dedikerat resurser till att köra streams. Vilket skapar bättre förutsättningar för att lyckas och deras produktion har ju tagit lärdom av tidigare streams.

Webhallen upplever jag inte alls analyserar och utvärderar sina streams vilket medför att det inte vidtas några förbättringsåtgärder. Vilket gör att jag upplever det fortfarande som något halvhjärtat och står kvar och trampar på samma ställe.

Benämningen drops är ju inget som endast Inet får nyttja. Men att anamma den benämningen så blir ju förväntningarna där efter. Är man van Inets drops (i produkter, antal och priser) så kommer man ju förvänta sig den nivån då andra aktörer ska köra sin variant av drops.

Största minuset webhallen tampas med efter X år är att det fortsatt är för få drops i både antal olika produkter och antalet per produkt. Det är den gemensamma nämnaren då jag pratar med andra och läser chatten. Att man behöver hålla på kopiera koder och dylikt går ju an, om än det inte är en optimal kundupplevelse. Men att fortsätta köra stream efter stream där man har typ 20 SSD:er skapar bara ilska då man har X tusen köpstarka tittare.

Sen händer det ju att tekniken strular, men känns ju ändå att även här så tar man ej lärdom av sig själv och andra aktörer.

Det är ju kul att aktörer testar olika sätt att nå ut till sin målgrupp. Sen kan ju ingen aktör göra alla nöjda. Men webhallen bör reflektera om stream är något som verkligen passar dom. Anser man att det är en viktig kanal så bör man ju tillskjuta resurser för skapa infrastrukturen och ha en långsiktig satsning. Är man inte villig att tillskjuta tillräckliga resurser så bör man vrida ned tittarnas förväntningar och acceptera man spelar i allsvenskan och kan aldrig konkurrera med premier league.

990 pro
360 Asus AIO
Star Wars Lego

10/20 koder på varje tror jag. På en stream med ett par tusen deltagare. Så... Ah... Även om det skulle funkat är det inte direkt något värt att sitta och vänta/glo på.

Var dock kul att kolla på, "cringe"-faktorn var lika hög som i som i ett klassiskt The Office-avsnitt när allt fallerade. Stackarna.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

De var något IT lade till efter första droppet för att förhindra överlast av servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

990 pro
360 Asus AIO
Star Wars Lego

10/20 koder på varje tror jag. På en stream med ett par tusen deltagare. Så... Ah... Även om det skulle funkat är det inte direkt något värt att sitta och vänta/glo på.

Samsung 990 Pro 2TB 990 kr
ASUS ROG RYUJIN III 360 1999 kr
MSI GeForce RTX 4070 SUPER VENTUS 2X 5990 kr (Inet hade vanliga 4070 i sitt drop för 500 kr mindre)
LEGO Star Wars Millennium Falcon Midi-scale

Sedan så var det 30 på vissa och 20 på vissa.

Permalänk

Jag kollade lite fram och tillbaka mellan de två strömningarna. Då tyckte jag att Webhallens var bättre, eller mindre dålig, för själva tittarupplevelsen (menar inte de tekniska detaljerna, inklusive ljudet). Inets förstod jag typ ingenting av, massa konstiga abstrakta bilder och det kändes som att man försökte vara lite för chillcool-streamig. Webhallens hade en härlig stelhet/stolpighet och var mer "rakt upp och ner". Men det bästa hade ju varit om dropsen hade expedierats i rasande takt, visst finns det bättre kvällsunderhållning än streamsnack om ditt och datt och ingenting.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s