PS5-fläkt konstigt "rattling noise"

Permalänk
Medlem

PS5-fläkt konstigt "rattling noise"

Hej, jag köpte också ett PS5 Slim för 5tkr. Kartongen den kom i var skadad men inte själva playstation kartongen. Finns ingen gul etikett på boxen som påpekar att det är en retur produkt.

Men nu har jag märkt efter 3 dagars användande att fläkten ger ifrån sig konstiga rattling noises i början när den är kall, sedan övergår ljudet till ett mer buzzande ljud men man hör "rattling" ljudet fortfarande inte lika högt dock. Var i kontakt med Amazon och dom ville att jag antingen returnerar varan eller får prissänkning med 750kr. Till min fråga är det ett allvarligt fel eller kan jag fortsätta att använda det? Tack på förhand

Rubrik justerad. // MOD
Permalänk
Medlem

Sett inlägg under veckan att varit vissa som fått begagnade/stulna PS5or, så ta bild på serienr på din konsol samt kartong, återlämna och ordna till med ny så sitter du mer säkert, för inte minst en ny konsol ska nog absolut inte börja bete sig på det sättet ( förutsatt att är inte heller inträngt där inte får ventilation mm). Inte minst bättre att om ovan hänt, så blir det mer till din fördel att det görs och upptäckts tidigt att nåt händer efter ett par månader och du reklamerar, där blir bevisläget svårare även om det ligger på Amazon i 2 år, så skulle inte chansa och be ordna till ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunior:

Sett inlägg under veckan att varit vissa som fått begagnade/stulna PS5or, så ta bild på serienr på din konsol samt kartong, återlämna och ordna till med ny så sitter du mer säkert, för inte minst en ny konsol ska nog absolut inte börja bete sig på det sättet ( förutsatt att är inte heller inträngt där inte får ventilation mm). Inte minst bättre att om ovan hänt, så blir det mer till din fördel att det görs och upptäckts tidigt att nåt händer efter ett par månader och du reklamerar, där blir bevisläget svårare även om det ligger på Amazon i 2 år, så skulle inte chansa och be ordna till ny.

Tack för svar, har den i en liten lucka under tvn. Den blir ganska varm. Men vet inte om det ska vara orsaken till det konstiga ljudet eftersom ljudet hörs redan när jag startar ps5an.