Här är ditt år på SweClockers!
Permalänk

skum loop i Temu

Hej!

Jag är lite osäker på om detta är rätt ställe att fråga, så om det behövs, flytta gärna tråden till rätt plats.

Det jag undrar över är om någon annan har använt sig av Temus "wincredit"-spel. Första gången spenderade jag runt 700 kr och fick 900 kr tillbaka som krediter. Jag tänkte att det var en bra deal, så jag var nöjd.

Sen dök samma erbjudande upp igen, och den här gången valde jag att använda mina krediter för att betala de 700 kronorna. Till min förvåning gick det igenom, och jag fick återigen 900 kr i krediter tillbaka. Utan att använt mina egna pengar

Nu undrar jag: Vad tjänar de på detta? Finns det någon risk att jag kan råka illa ut? Jag har gjort detta några gånger nu, och varje gång har beställningen gått igenom och skickats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrsluggans:

Hej!

Jag är lite osäker på om detta är rätt ställe att fråga, så om det behövs, flytta gärna tråden till rätt plats.

Det jag undrar över är om någon annan har använt sig av Temus "wincredit"-spel. Första gången spenderade jag runt 700 kr och fick 900 kr tillbaka som krediter. Jag tänkte att det var en bra deal, så jag var nöjd.

Sen dök samma erbjudande upp igen, och den här gången valde jag att använda mina krediter för att betala de 700 kronorna. Till min förvåning gick det igenom, och jag fick återigen 900 kr i krediter tillbaka. Utan att använt mina egna pengar

Nu undrar jag: Vad tjänar de på detta? Finns det någon risk att jag kan råka illa ut? Jag har gjort detta några gånger nu, och varje gång har beställningen gått igenom och skickats.

Jag vet inte, kanske detta?
https://arstechnica.com/tech-policy/2024/06/shopping-app-temu....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrsluggans:

De fick dina första 700kr du betalade dem för att spela spel.

Permalänk
Medlem

Kan man förlora "credits" i spelet?

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Temu är en filantropisk inrättning som utan tanke på sig själv delar ut glädje till planeten. Eazy pezy...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Skrivet av FX9:

Kan man förlora "credits" i spelet?

Nej, asså det kanske var dåligt förklarat av mig

är inget spel, är mer "spendera 700 kr och få 900kr tillbaka" Så det går inte att förlora

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

De fick dina första 700kr du betalade dem för att spela spel.

Det är ju sant, men jag har besällt massa microkort och sensorer för en bra summa mer än vad jag först betalade.
Jag förstår ju att det är billigare än att producera där borta, men de måste ju finnas en gräns på när jag tjänar.
För dom ger ju mig bara gratis pengar i det här laget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrsluggans:

är inget spel, är mer "spendera 700 kr och få 900kr tillbaka" Så det går inte att förlora

Prova ta ut dessa 900kr i pengar. Tvivlar du får ut ett öre av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Fast om han kan ta 700 kr, spela så han får köpa för 900.

Sen köper han saker för 200, och därefter spelar spelet igen för de 700 kr som finns kvar...då får han 200 kr att köpa saker för.

Så i praktiken så har han bundit fast 700 kr hos Temu, men kan köpa saker för hur mycket som helst (så länge han fortsätter spela)

Visa signatur

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av VinterSolen:

Du missar poängen. Om det går att repetera utan att sätta in mer pengar kan man beställa elektronik och andra saker som till slut gör att man går plus gentemot de första 700kr som spenderades.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrsluggans:

ja, nu blev jag ännu mer förvirrad...

hur mycket pengar har du betalat dem?
hur mycket har du köpt saker för?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av FX9:

ja, nu blev jag ännu mer förvirrad...

hur mycket pengar har du betalat dem?
hur mycket har du köpt saker för?

Haha, förlåt om jag inte var tydlig i min förklaring. Här är en sammanfattning:

• Jag fick en notis om att om jag spenderade 700 kr skulle jag få 900 kr tillbaka i kredit.

• Jag köpte 10 ESP32-kort för 760 kr.

• Tre dagar senare fick jag 900 kr i kredit.

• Jag använde krediten för att köpa reläer, sensorer och annat för 792 kr.

• Två dagar senare fick jag ytterligare 900 kr i kredit.

• Jag köpte sedan några saker till frugan och fler ESP32-kort för 800 kr.

• Tre dagar senare fick jag återigen 900 kr i kredit.

Sen har jag upprepat samma process kanske 4 gånger till.

Permalänk
Skrivet av Mrsluggans:

Haha, förlåt om jag inte var tydlig i min förklaring. Här är en sammanfattning:

• Jag fick en notis om att om jag spenderade 700 kr skulle jag få 900 kr tillbaka i kredit.

• Jag köpte 10 ESP32-kort för 760 kr.

• Tre dagar senare fick jag 900 kr i kredit.

• Jag använde krediten för att köpa reläer, sensorer och annat för 792 kr.

• Två dagar senare fick jag ytterligare 900 kr i kredit.

• Jag köpte sedan några saker till frugan och fler ESP32-kort för 800 kr.

• Tre dagar senare fick jag återigen 900 kr i kredit.

Sen har jag upprepat samma process kanske 4 gånger till.

Så dålig matte, men kanske köpt grejor för 4500kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Du missar poängen. Om det går att repetera utan att sätta in mer pengar kan man beställa elektronik och andra saker som till slut gör att man går plus gentemot de första 700kr som spenderades.

Om det hade varit så enkelt att få saker och/eller pengar, så hade alla gjort det, och det säger sig själv att det inte riktigt funkar så.

Permalänk

Haha detta ska bli oerhört intressant att se resultatet av.
Tänker att det kommer slå tillbaks förr eller senare, sen har jag svårt att tro att Temu inleder någon rättsprocess mot dig som enskild kund.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Blir bra sen när räkningen kommer på posten😁

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Haha detta ska bli oerhört intressant att se resultatet av.
Tänker att det kommer slå tillbaks förr eller senare, sen har jag svårt att tro att Temu inleder någon rättsprocess mot dig som enskild kund.

Asså det är ju det jag är mest rädd för, kommer nån ful representant från temu om ett är "du är skyldig oss allt du köpt + 20% ränta"
Liksom det tar ju emot att inte köpa? liksom vem skulle inte handla varje dag på ica om dom gav dig gratis skit. Har äntligen råd med mina IoT delar!!

Så frågan om man ba ska sluta innan kinesiska staten kommer efter mig

Permalänk

Aja, här är lite av skitet jag beställt.
Vette fan om man kan använda discord såhär
https://cdn.discordapp.com/attachments/388068633194135569/127...

Jag uppdaterar väl vad som händer, och kanske chillar lite med att beställa mer

Permalänk

Samma för mig

Hur har det gott för dig nu, jag har hittat samma loop

Permalänk
Skrivet av Bengant247:

Hur har det gott för dig nu, jag har hittat samma loop

Jag fick alla sakerna jag beställde, men efter ett tag så fick jag slut på saker jag behövde?

Så jag gjorde väl samma grej tre gånger till, men det var typ liksom inte värt det? blir snabbt att hela hemnet blev fullt med skit saker. Aja det var legit och passar väldigt bra på att köpa IoT saker, allt annat är ju ba skit på temu

Permalänk
Medlem

?? Så går det när man outsoursar till Indien, önskar ICA och Willy´s med kunde ge såna kunderbjudande. Sätt in 700Kr och handla för 900 gratis för evigt