Laptop som klarar league of legends och pubg

Permalänk

Laptop som klarar league of legends och pubg

Tjena, är inne på att köpa en laptop som klarar av att spela simpla spel såsom league of legends och pubg men hade också varit kul om den klara lite mer än så... vill inte lägga allt för mycket gärna runt 5k men förstår att det är väldigt lågt.

Finns det några hyfsade alternativ för runt 5-7tusen? Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Jag skulle hållt ögonen på marknaden (speciellt nu efter BF):

https://www.sweclockers.com/marknad/kategori/barbara-datorer

En till relevant fråga är ju hur snabbt du behöver den

--- Edit ---
Låter ju som Dell datorn som ligger ute just nu har följande grafikkrets (korrigera mig gärna):

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk

@Deerhall Tack för tipset Ingen brådska så har bara fått sjukt sug att börja spela igen efter paus ett bra tag. Men tänkte antingen nu eller runt mellandagsrean. Är det bättre att köpa begagnat med budgeten jag har tycker du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oliver1234123:

@Deerhall Tack för tipset Ingen brådska så har bara fått sjukt sug att börja spela igen efter paus ett bra tag. Men tänkte antingen nu eller runt mellandagsrean. Är det bättre att köpa begagnat med budgeten jag har tycker du?

Begagnat brukar över lag ge bättre prylar för pengen, men kan självklart variera. Kan ju även finnas bra deals på äldre modeller som reas ut. Personligen ser jag det lite miljövänligare än att köpa nytt.

Visa signatur

Permalänk

@Deerhall
Kollat runt lite på olika begagnade och snubblade på denna här: https://www.blocket.se/annons/goteborg/gaming_laptop_ryzen_7_...

Du som verkar kunnig skulle du säga att detta är ett bra pris för vad man får? Enligt säljaren har han haft den i 3 år och använt den till CAD och 3d alltså inte spelat mycket på den men säger själv att han aldrig haft problem med den

Permalänk
Medlem

Jag är inte riktigt rätt person att fråga, ser okej ut i mina ögon, men personligen hade jag inte köpt begagnat utanför sweclockers marknad (dock har blockets syste blivit bättre med tiden).

Visa signatur