Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Ett tips, se manualen och säkerställ att ni har ventilation runt om. LG mfl vill ha minst 5cm fritt runt om, även på sidorna. Samt att deras djup är ca 70cm vilket en del missar

En annan viktig sak att tänka på är att om man transporterar en liggande frys stående eller en stående frys liggande, måste man låta den stå i rätt orientering innan den startas. Annars är oljan till kompressorn inte i motorn och hur bra mår en motor utan olja? Det tar uppåt ett dygn innan den runnit rätt.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Går inte posta i fynd-tråden verkar som det raderas automatiskt.
Men Black Month-erbjudande för 2 personer t/r: Minikryssning till Oslo från Köpenhamn
98 kr för 2 personer. 94% rabatt. Ännu mer rabatt med koden BLACK

https://letsdeal.se/deal/k16tbda8j657/kryssning-oslo-kopenham...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Oh ja, bra att du nämde det.
Som jag har förstått det så gör för dålig ventilation och/eller för hög/låg temperatur runt om, att skåpet drar mer ström, men ändå fungerar.
LG angav bara klimatklass T (18-43ºC) på säljsidan och den som morsan köpte ska stå i ett garage, som förvisso har radiatorer, men tempen kanske kryper ner under 10ºC ibland.
I product information sheet står det dock att den klarar SN-T (SN (subnormal): 10-32 ℃ N (normal): 16-32 ℃ ST (subtropisk): 18-38 ℃ T (tropisk): 18-43 ℃)
Och det fick jag även bekräftat via epost till LG's support så, korta versionen angående omgivande temperatur, skåpet är speccat för att stå i 10-38ºC.

Glad fredag, och skål!

Den drar mer ström, riskerar att låta mer, sliter på kompressorn mer och förkortar livslängden (detta om den inte får rätt luftcirkulation/ventilation).

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Den drar mer ström, riskerar att låta mer, sliter på kompressorn mer och förkortar livslängden (detta om den inte får rätt luftcirkulation/ventilation).

Helt riktigt, jag var slarvig och törstig igår när jag skrev mitt inlägg. Tillagt nu.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Skrivet av padinni:

Går inte posta i fynd-tråden verkar som det raderas automatiskt.
Men Black Month-erbjudande för 2 personer t/r: Minikryssning till Oslo från Köpenhamn
98 kr för 2 personer. 94% rabatt. Ännu mer rabatt med koden BLACK

https://letsdeal.se/deal/k16tbda8j657/kryssning-oslo-kopenham...

Tack för tipset! 98kr är för standardhytt med våningssäng, 398 kostar det med dubbelsäng. fortfarande billigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Produkt: Värmekudde, Tillverkad i Sverige, av Svenskt vete. Stödjer Svenska arbetstillfällen.

Länk: https://www.apoteket.se/produkt/mirakelpasen-gammelrosa-1-st-...

Pris: 167,20kr. Finns i flera färger.

Tack för tips! Har tänkt länge att jag ska köpa en sådan och nu med förkylning och självömkan till max så passade det bra.

Är det någon annan som köpt denna och allt gick bra? Jag köpte en (vad jag trodde) men fick aldrig någon orderbekräftelse. Kollade skräppost, loggade in på banken och kikade och där hade det dragits pengar.

Kontaktade apoteket som näst intill idiotförklarade mig och sa att inget fanns beställt i mitt personnummer och att jag förmodligen köpt via apotea då folk blandar ihop dem.

Skickade screenshot på beloppet från banken och berättade fraktmetod ofh redovisade summan som dragits och all info om mig. Jag var dock ett spöke. Hon skulle kontakta någon person på supporten och återkomma imorgon. Aldrig varit med om detta tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Tack för tips! Har tänkt länge att jag ska köpa en sådan och nu med förkylning och självömkan till max så passade det bra.

Är det någon annan som köpt denna och allt gick bra? Jag köpte en (vad jag trodde) men fick aldrig någon orderbekräftelse. Kollade skräppost, loggade in på banken och kikade och där hade det dragits pengar.

Kontaktade apoteket som näst intill idiotförklarade mig och sa att inget fanns beställt i mitt personnummer och att jag förmodligen köpt via apotea då folk blandar ihop dem.

Skickade screenshot på beloppet från banken och berättade fraktmetod ofh redovisade summan som dragits och all info om mig. Jag var dock ett spöke. Hon skulle kontakta någon person på supporten och återkomma imorgon. Aldrig varit med om detta tidigare.

Har likadan värmekudde, en praktisk present till en själv! Dock inte köpt därifrån så kan inte uttala mig om just ett sånt köp men har beställt annat därifrån tidigare och det har aldrig varit några problem. Låter kanske lite som om personen du pratade med inte kunde se i alla system hur din order ligger till? Iaf bra jobbat att eskalera problemet vidare, får hoppas på en smidig lösning!