Motverka Damm (Tips & Råd)

Permalänk

Motverka Damm (Tips & Råd)

Önskar tips och råd vad som kan göras för att motverka damm uppbyggnad. Mitt kontor på 9kvm har 2 servrar samt min stationära dator. Trotts att jag dammar var och varannan dag samt har en luftrenare som suger upp mycket av dammet så dammar det något otroligt, önskar tips och råd hur ni gör för att motverka det, skull en luftfuktare hjälpa?

Har dammfilter på samtliga maskiner och dammsuger regelbundet.

Mvh

Visa signatur

MSI 4070 Ti Ventus 3 OC | i7 13700F | 64GB DDR5 5600Mhz XMP profile 1 | 1440p Samsung G5 Odyssey |
OBS! -Stavar ofta fel men med glimten i ögat-

Permalänk
Medlem

Att damma är ju kontraproduktivt, våttorka istället.
Skåp istället för hyllor är ett bra sätt att göra städning enklare.
Och bort med ryamattan från golvet.
Och såklart kommer en stor del av dammet från dig själv, så på med din gimp-suit inför varje gaming session

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Att damma är ju kontraproduktivt, våttorka istället.
Skåp istället för hyllor är ett bra sätt att göra städning enklare.
Och bort med ryamattan från golvet.
Och såklart kommer en stor del av dammet från dig själv, så på med din gimp-suit inför varje gaming session

Fan jul tema på gimp suiten, vilket geni du är. Alla vet var julkulorna hamnar

Visa signatur

MSI 4070 Ti Ventus 3 OC | i7 13700F | 64GB DDR5 5600Mhz XMP profile 1 | 1440p Samsung G5 Odyssey |
OBS! -Stavar ofta fel men med glimten i ögat-

Permalänk
Medlem

Jag har chassit stående knappa metern från golvet. Har nu i och för sig bara haft det sen i våras, men har ännu inte upplevt att något damm har samlats inne i chassit, eller nämnvärt i filtren som finns i botten och toppen och med ganska grovt mesh utan filter vid frontfläktarna.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Ha en bra dammsugare med rätt filter, finns tråd om det.

Vissa kläder kan damma otroligt mycket, håll upp plagget i rätt ljus och skaka lite.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd