Datorkomponenter / Ljudutrustning - med mera

Permalänk
Medlem

Datorkomponenter / Ljudutrustning - med mera

Hallå där swec

Har lite diverse datorkomponenter, ljudpryl med mera övers,

Datorkomponenter:

LGA 2066 ATX (OEM/HP) Moderkort (x299/c422) - Köpte två av dessa i samma veva, varav en bara användes så har en övers, kan nämna att jag aldrig testat denna med CPU i, bara kollat att den får ström och det får den, pins ser bra ut och den andra som är i bruk fungerar fint och kommer ifrån samma ställe men om det mot förmodan skulle vara några konstigheter så löser jag det på bästa sätt

Rx 580 8GB - (2 styckna) - Köpte på mig ett gäng för att leka med crossfire/mgpu men har 2 liggandes, korten behövs bytas kylpasta och kyl kuddar(pads)/putty på för att vara brukbara då allt har torkat ut och går just nu för varma men inget fel annars, bootar, ger bild, drivrutin installerar som det ska etc men sätter sig på tvären under belastning mer ofta under än inte tills man bytt på dem, jag har haft 3 andra ifrån samma bunt av kort som är bytta på och alla går tyst och stabilt. God budget prestanda på dessa och vill man gå längre än så kan jag rekommendera att låsa upp strömbudgeten på bioset och aktivera support för rebar (lätt gjort även om dem inte har support för det officiellt)

GTX 750TI - Suttit i en mediadator, körs utan extern strömförsörjning (Behöver bara ström ifrån PCIE) ifall man har det behovet

Asrock LGA 2011-3 EP2C612 WS - Tillskillnad ifrån ovan grejer så säljs denna som defekt(!), fungerade bra länge men fick inte den att boota en dag, gjorde ingen längre felsökning utan vet att nån lampa lyste och att jag satte om ram minnena men ingen reaktion när man starta så jag bytte ut den till en likadan och sen hamna denna på hyllan. Den bräda som tog över för denna saknade bios chip så jag snodde den ifrån denna så moderkortet saknar just detta (sitter i socket så det är enkelt att ploppa in en ny, finns flera som säljer både chip och rätt bios på chippet om man inte vill/kan programmera själv)

Cooler Master 24pin angled 90 degree adapter, oanvänd

Två 2.5 SSD's - 1 Micron M600 256GB - 1 Intel 510 series 120GB

En bunt fläktar - 3 RGB Enermax - 1 RGB vit EK - 1 Scythe Typhoon (Schyte fläkten saknar sitt klistermärke på ena sidan), skickar med en Noctua kortare Y kabel (Antar det är någon form av 4 Pin extension)
--

Ljudutrustning:

Presonus Firestudio Mobile (2 styckna) med PCIE Firewire (2 port) instickskort - Äldre men fortfarande väldigt kapabla ljudkort med mycket IO för sin storlek och med väldigt bra ADDA konverterare (Burr Brown 118DB DR), en kommer med originalkartong + alla tillbehör som var med från början, en är bara lös med strömadapter samt ger ojämn volym på hörlursporten tills man höjer tillräckligt högt (nätet ger svaret att det är något vajjsigt med potentiometern) men annars fungerande, kommer med firewire kortet jag använt till dessa (Dessa går att daisychaina om man köper till en extra firewire kabel, hittar tyvärr bara en just nu). Har använts på W10 och fungerat fint på både asio som wdm, inte testat på W11, polarn har ett annat firewire presonus kort (kommer inte ihåg exakt modell) och han hade problem på W11 så kanske bäst för nån som fortfarande kör W10 eller någon som orkar forska i det

Två dynamiska mikrofoner - on/off switch, funktiontestade och fungerar fint men de är budget grejer ifrån början så tänkt mest något symboliskt om nån vill ha dem, skickar med en xlr kabel och en förvaringsväska

2 ECC83 rör - 1 östtysk (RFT) ECC83, klassiskt rör, populär i bland annat gitarrförstärkare, ej mätt men köptes som NOS och inte körts i många timmar - 1 Marshall ECC83, denna övers ifrån polarns Marshall gitarrförstärkare då han var sugen på att testa ett RFT ECC83 (Jag hade 2), han var väldigt nöjd så denna gick i pension, inte mätt och ingen koll på hur länge den varit i drift, se den som en bonus
--

Övrigt:

Iphone 6s - fint skick, tog över denna ifrån familje medlem så man hade nått när min lur gick i backen, har nu en ny så någon annan kanske har nytta av den, man får med en tredjeparts laddare (20W) och lång lightning kabel, kommer återställd och utloggad

3 nya ethernet kablar av längre sort, 2 är 10 meter och CAT 6 , den tredje är 20 meter (osäker på standard, står ej på, CAT5 eller högre iallafall)

Gamesir T4 Cyclone Pro - Hall Effect Joysticks (utvecklar inte drift), Hall Effect Triggers, hybrid mekaniska knappar, två macro knappar bak, bra skick, bara använd ett par timmar, går att köra på PC, Switch och luren, kommer med 2.4ghz trådlösa adapter (går trådlös via den, via Bluetooth eller via usb c kabel). Är lite av en controller-holic, många som lätt blir liggandes så denna får hitta nytt hem

Yooka-Laylee Kickstarter backing kit - backade första Yooka-Laylee på Kickstarter för herrans års sen (Man lirade ju en del banjo kazooie som liten), oöppnat/inplastat kickstarter backer edition spel och oanvänd Insert Coin Yooka-Laylee (XL storlek) T-Shirt (Bara öppnad för att kolla på den, lades sedans tllbaka i plasten

SanDisk 128GB Extreme Pro SD minneskort - Väldigt snabbt, för de med lite högre krav, använt det som en USB sticka efter sålt kameran, kommer med en läsare/adapter med både USB A och USB C så kan man köra den både på luren och datorn

2.5 vagga för laptops - Ger en extra 2.5 sata disk plats istället för ens skivläsare

--

Har inget pris satt på något utan fritt fram att buda vad man vill på antingen enstaka eller fler saker tillsammans, det är saker jag inte använder så ser hellre att det säljs lågt än inte alls, skulle det bli någon större budgivning på något så kommer jag sätta sluttid för allas enkelhet annars tänker jag att jag tar bud som känns rätt

Allt går att skickas, frakt betalas isåfall av köparen och allt betalas i förskott, annars är man varmt välkommen till mig i Partille (strax utanför Göteborg)

Finns goda referenser i marknadstråden

Flera bilder eller frågor, bara att hojta!

//AnyR3

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Finns det klistermärken på schyte på baksidan? Skulle vara toppen att veta vilken är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YOKYO:

Finns det klistermärken på schyte på baksidan? Skulle vara toppen att veta vilken är det.

Hej, nej tyvärr, det har lossnat, vet att det var en snabbare variant, hade det på rad i custom loop för sisådär 10 års sen, inte använd på iallafall 8 år, 1800rpm något har jag för mig, kommer ihåg att det stod "servo" på klistermärket om det hjälper

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Hej, nej tyvärr, det har lossnat, vet att det var en snabbare variant, hade det på rad i custom loop för sisådär 10 års sen, inte använd på iallafall 8 år, 1800rpm något har jag för mig, kommer ihåg att det stod "servo" på klistermärket om det hjälper

Servo heter alla bara modellnummer skilljer sig som berättar vilka är max rpm på den. Har du lust att skicka den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YOKYO:

Servo heter alla bara modellnummer skilljer sig som berättar vilka är max rpm på den. Har du lust att skicka den?

Ja allt i tråden går bra att skicka om man betalar för frakten

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Ja allt i tråden går bra att skicka om man betalar för frakten

Vad vill du ha för fläkten? Så kan vi ordna något

Permalänk
Medlem
Skrivet av YOKYO:

Har som sagt inte tänkt på några priser, men 150:- om du bara ska ha den? Det är bättre om man lägger ett bud man tycker saker är värda/velat betala så går det nog fin fint, samma sak gäller alla prylar

Permalänk
Medlem

Hej! Skulle kunna ta de båda ECC83-rören om vi kan enas om ett vettigt pris. Har du någon idé själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubcat:

Hej! Skulle kunna ta de båda ECC83-rören om vi kan enas om ett vettigt pris. Har du någon idé själv?

300:-?

Permalänk
Medlem

600:- + upphämtning för alla tre GPUerna

Permalänk

Bjuder 450 plus frakt för en 580 och ssd 128an och 256an.

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem

Ethernetkablarna, 100 kr+frakt?

Visa signatur

| R9 7950x | Seasonic Prime TX 1000 | 64GB | RTX 4090 STRIX | MSI 32" MPG 321URX 4k QD-OLED 240 Hz |

| 2x Xeon E5-2697v3 | Corsair HXi 1000 | 64GB | RTX 3080ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecke11:

600:- + upphämtning för alla tre GPUerna

Noterat!

Skrivet av calvinclown:

Noterat!

Skrivet av minsk78:

Ethernetkablarna, 100 kr+frakt?

Skickar dig ett PM imorgonbitti, vi kanske kan lösa något med det andra du köpt så slipper du kanske pröjjsa extra för frakt

Permalänk

1 st RX 580 - 300 kr (upphämtning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse10000:

1 st RX 580 - 300 kr (upphämtning)

Noterat!

Permalänk
Avstängd

1 RX580 för 400kr, kan hämta!

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Skrivet av calvinclown:

Avrundar detta så här istället*, 500 plus frakt för 580 och ssderna.

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av YOKYO:

Skrivet av dubcat:

Om ni inte tyckte prisförslagen passade så är ni välkomna och ge ett eget bud

Skrivet av adamaszucs:

1 RX580 för 400kr, kan hämta!

Går bra om du ska hämta, skickar dig ett PM

Skrivet av calvinclown:

Avrundar detta så här istället*, 500 plus frakt för 580 och ssderna.

Noterat, lägger inte någon bud som är mer fresterande tills ikväll så kan vi köra på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Om ni inte tyckte prisförslagen passade så är ni välkomna och ge ett eget bud

Går bra om du ska hämta, skickar dig ett PM

Noterat, lägger inte någon bud som är mer fresterande tills ikväll så kan vi köra på det

150kr för fläkt som var okänd rpm är nog mycket. De brukar gå 50kr styck

Permalänk
Medlem
Skrivet av YOKYO:

150kr för fläkt som var okänd rpm är nog mycket. De brukar gå 50kr styck

Passar 100:- bättre då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Passar 100:- bättre då?

Fick en offert på 2 st 800rpm för 50kr styck. Tror om jag inte vet varvtalet vill jag inte överbetala för de. Tack ändå.

Permalänk
Medlem

Gamesir T4 Cyclone Pro 150kr + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av YOKYO:

Fick en offert på 2 st 800rpm för 50kr styck. Tror om jag inte vet varvtalet vill jag inte överbetala för de. Tack ändå.

Kör du på det, men 800rpm är inte denna, det är antingen 1450rpm eller 1850rpm, dem är lite svårare att avgöra genom bara att ha i gång den

Skrivet av rotkiv42:

Gamesir T4 Cyclone Pro 150kr + frakt

Noterat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Kör du på det, men 800rpm är inte denna, det är antingen 1450rpm eller 1850rpm, dem är lite svårare att avgöra genom bara att ha i gång den

Noterat!

Ju men alla mina 1800 rpm har jag köpt för 50kr styck. Du verkar ha mer för denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YOKYO:

Ju men alla mina 1800 rpm har jag köpt för 50kr styck. Du verkar ha mer för denna.

Fast det står ju faktiskt i annons att det är saker jag inte använder och att de hellre säljs lågt än inte, ovanpå det så tydliggjorde jag att bud är bättre än att jag ska hålla på och hitta priser för saker och ting, men ändå skulle du ha pris, vilket du fick. Om det nu ville ha en den för 50:- och inte mer så kunde du gott sagt det, men lycka till att hitta det du söker

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Hej igen.

Sorry det blir lite mer än jag tänkte. Speciellt när man tar med frakt i ekvationen. Jag har inget behov av dem egentligen förstår du, men jag tar dem hellre än att de hamnar i ett permanent arkiv.

Permalänk

SanDisk 128GB Extreme Pro 50kr med upphämtning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SouthernC:

SanDisk 128GB Extreme Pro 50kr med upphämtning.

Noterat!

Permalänk
Medlem

Uppdatering på vad som sålts, är följande: 1 RX 580, båda SSD diskarna, båda ECC rören och alla ethernet kablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Uppdatering på vad som sålts, är följande: 1 RX 580, båda SSD diskarna, båda ECC rören och alla ethernet kablar.

Bjuder 400 kr + frakt för ett RX 580.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Nobara KDE

Steam Deck har tagit över datorn :)