Problem med mina filer när jag laddar ner dom.

Permalänk

Problem med mina filer när jag laddar ner dom.

Tjena för ett tag sedan när jag skulle ladda ner mod filer till ett spel sp laddades filen ner som en RPF fil och när ja klickar på filen så öppnas bara automatiskt ett nytt fönster inne på edge så jag testade igen men igen skillad. Har dessutom provat ladda ner andra filer också men igen skillnad. Så jag undrar om de är möjligt på något sätt att ändra sitt standard filformat på något sätt eller så. Är inte så jätte kunning när de kommer till datorer överhuvudtaget så ni vet de Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tajkons37:

Tjena för ett tag sedan när jag skulle ladda ner mod filer till ett spel sp laddades filen ner som en RPF fil och när ja klickar på filen så öppnas bara automatiskt ett nytt fönster inne på edge så jag testade igen men igen skillad. Har dessutom provat ladda ner andra filer också men igen skillnad. Så jag undrar om de är möjligt på något sätt att ändra sitt standard filformat på något sätt eller så. Är inte så jätte kunning när de kommer till datorer överhuvudtaget så ni vet de Tack på förhand!

Jag antar filerna ska läggas i en lämplig mapp där spelet ligger för att läsas in i spelet?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Lite tunt med info - vilket spel och mods handlar det om?
Just .rpf används av GTAV bla och du behöver då isf använda program för modda de redan existerande eller skriva över.

Om allt du laddar ner är rpf så vettefan, se över program assoscierade program, kör vanliga sfc /scannow och DISM kommandon för reparera installationen är kanske ett alternativ

Permalänk
Skrivet av Maxizor:

Jag antar filerna ska läggas i en lämplig mapp där spelet ligger för att läsas in i spelet?

jo jag gör det men då säger bara spelet ifrån och att det är något fel på filerna fast jag vet att jag gjort helt rätt när jag lagt in filerna

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Lite tunt med info - vilket spel och mods handlar det om?
Just .rpf används av GTAV bla och du behöver då isf använda program för modda de redan existerande eller skriva över.

Om allt du laddar ner är rpf så vettefan, se över program assoscierade program, kör vanliga sfc /scannow och DISM kommandon för reparera installationen är kanske ett alternativ

det stämmer det är till GTAV håller på o fixar lite bättre ljud o svenska sirener och sådant då jag spelar på en fiveM server

Vad är det för mer info du skulle vela ha det är bara o fråga på så svarar jag på det jag kan och förstår mig på!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Tajkons37:

det stämmer det är till GTAV håller på o fixar lite bättre ljud o svenska sirener och sådant då jag spelar på en fiveM server

Vad är det för mer info du skulle vela ha det är bara o fråga på så svarar jag på det jag kan och förstår mig på!

Normalt behöver man mjukvara för att modifiera spelet.
Vilka moddar gäller det och hur gör du?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Normalt behöver man mjukvara för att modifiera spelet.
Vilka moddar gäller det och hur gör du?

Jag har haft dessa moddar förut o då har det bara varit o köra drag and drop men nu när jag gör det så kommer det bara upp en ruta när jag försöker starta spelet där de står att de är något problem med filerna eller typ att spelet inte kunna verifiera alla filer

Permalänk
Medlem

Det är inte så att spelet har uppdaterats och modarna inte funkar längre?
Det händer ibland.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.