Så jag har en Eaton 3S 550 UPS som jag har router, Synology NAS och ett grenuttag kopplat till. I grenuttaget har jag sedan krimskrams inkopplat såsom elektriskt stå/sitt bord, mobilladare, laptop (körs utan batteri) och bordslampa. Skulle precis ansluta en skrivare och så fort jag slog på skrivaren svartnade allt och det pep och lös rött. Förstod först inte vad som pep men upptäckte snabbt att det var min UPS som också lös rött. Vet inte vad jag skulle göra men ville få tyst på den så höll in strömknappen tills den slocknade, slog sen på den igen och den är tyst och lyser grönt. Hade då kopplat ut skrivaren redan.
Nån som kan komma med en vettig förklaring på detta? Överbelastade jag kanske ett av uttagen i UPS:en då jag har kopplat ett grenuttag till den? Skulle det lösa sig genom att istället koppla skrivaren direkt till UPS:en eller ett ytterligare grenuttag till ett av de andra uttagen? Finns det nån maxkapacitet på uttagen?
Min UPS är inte gammal alls, ca 1 år. Så vill förstå vad som kan ha uppstått.
Jag behöver givetvis inte ha allt inkopplat till min UPS såsom skrivbordet, lampa, skrivare eller mobilladdare (dock min laptop då den saknar fungerande batteri). Då jag har få eller icke närliggande eluttag har det bara blivit så att jag kopplade allt till min UPS men jag kanske inte bör göra det och istället dra förlängningssladdar kors och tvärs för att avbelasta min UPS? Den köptes till min NAS från början då jag var med om ett strömavbrott. Den har 6 st uttag varav jag använder 3 st (router, NAS, grenuttag).