PCIe 4.0 Riser Cable Rekommendationer

Permalänk

PCIe 4.0 Riser Cable Rekommendationer

Ska införskaffa en Riser cable PCIe 4.0 men verkar som det inte finns ett standardmått för längden mellan skruvhålen där kabeln monteras för en vertikal montering av GPU:n.

Någon som har t.ex Corsairs, Phanteks eller Cooler Masters versionen som vet mellanrummet mellan skruvhållens mitt?

Jag ska montera det i Lian Li V3000 Plus chassi.

Permalänk
Medlem

Du kan köpa en Lian Li riser om du vill vara säker på att den passar.
https://www.inet.se/produkt/6905112/lian-li-riserkabel-pcie-gen-4

Permalänk
Skrivet av anden55:

Du kan köpa en Lian Li riser om du vill vara säker på att den passar.
https://www.inet.se/produkt/6905112/lian-li-riserkabel-pcie-gen-4

Ja det lär bli den, var lite osäker om den var ”tillräckligt” snabb och väl isolerad så hade velat köpa en annan version men skruvhålen har ingen standardisering tydligen så det blir svårt att hitta en annan som passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillerns:

Ja det lär bli den, var lite osäker om den var ”tillräckligt” snabb och väl isolerad så hade velat köpa en annan version men skruvhålen har ingen standardisering tydligen så det blir svårt att hitta en annan som passar.

Jag har en 600mm Lian Li riser i mitt O11. Funkar fint med PCIe 4, hoppas det funkar bra för dig också!

Permalänk
Skrivet av anden55:

Jag har en 600mm Lian Li riser i mitt O11. Funkar fint med PCIe 4, hoppas det funkar bra för dig också!

Det får vi hoppas! Vilken GPU kör du?

Står om vad kabeln stödjer för hastighet och vill inte riskera bli begränsad av en kabel Har köpt en 4080 OC, men det borde funka tänker jag. Inte påläst hur hastigheterna är relaterade till varandra för själva PCI kontakte, kabeln samt GPU:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillerns:

Det får vi hoppas! Vilken GPU kör du?

Står om vad kabeln stödjer för hastighet och vill inte riskera bli begränsad av en kabel Har köpt en 4080 OC, men det borde funka tänker jag. Inte påläst hur hastigheterna är relaterade till varandra för själva PCI kontakte, kabeln samt GPU:n.

Jag kör ett 7900XTX. Har inte gjort några seriösa tester med och utan riser men jag märkte ingen uppenbar skillnad. Borde inte vara några problem med 4080!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillerns:

Någon som har t.ex Corsairs, Phanteks eller Cooler Masters versionen som vet mellanrummet mellan skruvhållens mitt?

Dock lite osäker på vad du menar med detta

Permalänk
Skrivet av Blub:

Dock lite osäker på vad du menar med detta

Har varit ute endast efter kabeln, inte själva ställningen då V3000 plus har en egen väldigt stabil ställning. Dock så finns det inget standard mått för hålens distans när du ska skruva fast kabeln i ställningen. Jag ville helst ha corsairs eller typ coolermaster då de verkade ha bra hastighet och bra avskärmning, dessa riskerar dock att inte passa med skruvhålen. CM gjorde det inte så det får bli Lian Lis egna kabel 👍

Permalänk
Skrivet av anden55:

Jag kör ett 7900XTX. Har inte gjort några seriösa tester med och utan riser men jag märkte ingen uppenbar skillnad. Borde inte vara några problem med 4080!

Gött, tackar!

Nu väntar jag bara på processorn från AMD! Tydligen väldigt eftertraktad så den är testad i typ hela världen 🙈