Nytt vapen slår ut drönare med radiovågor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av underd0g76:

Tycker inte att vetenskapen bör dra några gränser för vad som är möjligt, då hade vi kanske fortfarande levt i en geocentrisk världsuppfattning. Fast OK, 5G-konspirationer, där kan man allt dra gränsen. Det är givetvis 6G som kommer aktivera micro-koden i vaccinet.

Håller jag med om.

Tekniken med nanoelektronik har funnits i några år nu.
Här ett exempel https://patents.google.com/patent/US11107588B2/en

Tror du behöver läsa på lite vad dessa lipider i mRNA-vacciner kan göra. Sökterm: B.Gates erkänner.

Kanske står det här eller i nåt annat patent som blev godkänt långt före "Wuhan-incidenten" https://assets.modernatx.com/m/55e0f0ef1337a0e7/original/US98...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JockeSw:

Lät inte som ett snällt antagande, men jag kontrar med att de flesta med diabetes typ 2 är inbillningssjuka eftersom goda matvanor och motion botar det. . . . . . .

OT: Vore något för de som ogillar statens 1984-övervakning som dyker upp här och var i landet, i förorter oftast.

Och om en sjuk person har diabetes 2, vad kallas de då för?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyklonen:

Laservapnen finns inte, så självklart finns inte försvar mot laservapen!

För femtielfte gången. Jag pratar inte om små sketna FPV-drönare som väger som en hamburgare, utan rejäla pjäser på tiotalet kilo eller mer, som knappt skulle märka några hekto extra last. Och om man konstruerar dem med speglar från början kan de säkert göras delvis strukturella, så vikten knappt ökar alls.

Visst tusan finns det laservapen. Ryssarna har haft sitt system sen 2018. USA försöker snabba på utvecklingen och därmed sänka planerat slutdatum från 2028 med ett par år. Engelsmännen har laservapen på G. Kina har garanterat laservapen. Va väl en satellit som sköts ned med laser för några år sen om jag inte missminner mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Statistiska belägg för "elskador" finns däremot visst. Bara att kolla på statistiken för cancerfall under kraftledningar och intill järnvägsspår. Därför hyfsat ovetenskapligt att avfärda lindrigare biotoxicitet baserat på att ingen omedelbart kan identifiera klåda när någon Fortumforskare gömmer ett 9v batteri bakom stolen på någon med eventuella psykosomatiska åkommor.

Den statistiken är allt annat än tvärsäker, i vissa studier hittar man inget samband och i andra hittar man ett litet litet samband om man specifikt tittar på leukemi hos barn yngre än 5 år. Nu är ju problemet att det finns miljarder med kovariabler mellan de som bor nära kraftledningar som gör att man inte vet om det lilla samband man ser har med själva kraftledningarna att göra eller med någon annan variabel. Det hjälper ju inte heller att antalet fall av leukemi bland så unga barn är extremt ovanligt vilket gör statistiken än mer osäker.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 3200MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Permalänk
Skrivet av Savage_Gray:

vore intressant att veta hur stor ökningen av hjärntumörer och blodcancer kommer vara hos maskinens operatörer.

En foliehatt, vad kul.

Berätta mer om chemtrails och hur den globala eliten lurar oss 🍿

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blixtconny:

En foliehatt, vad kul.

Berätta mer om chemtrails och hur den globala eliten lurar oss 🍿

Varför skriva nedsättande? Bättre än så kan du nog bara du anstränger dig lite.

Chemtrails, eller geoengineering har funnits bra länge. Användes tex vid vinter-OS i Kina.
"Storbönder" har använt detta länge för att skapa regn vid torra områden som ett andra exempel.

Den som kan använda en sökmotor kan enkelt söka på geoengineering och patent. Här är ett av alla patent https://patents.google.com/patent/US8944363B2/en

Lånad bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

vore intressant att veta hur stor ökningen av hjärntumörer och blodcancer kommer vara hos maskinens operatörer.

Radar operatörer har funnits länge, som har samma problematik. Det enda jag har hört är att de har en tendens att endast få döttrar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalles kaviar:

Chemtrails, eller geoengineering har funnits bra länge. Användes tex vid vinter-OS i Kina.
"Storbönder" har använt detta länge för att skapa regn vid torra områden som ett andra exempel.

Den som kan använda en sökmotor kan enkelt söka på geoengineering och patent. Här är ett av alla patent https://patents.google.com/patent/US8944363B2/en

Lånad bild.

<Uppladdad bildlänk>

... fast bilden visar ju som väntat inte "chemtrails" utan contrails. Lufttrycket sänks vid vingspetsen, vilket sänker luftens kapacitet att hålla (osynlig) vattenånga, och vattenångan kondenserar till pyttesmå vattendroppar, som är fullt synliga.

Och ja, det kan vara tillräckligt olika fuktnivåer/temperaturer/tryckskillnader på de olika vingarna att det bara syns på en.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thomas:

... fast bilden visar ju som väntat inte "chemtrails" utan contrails. Lufttrycket sänks vid vingspetsen, vilket sänker luftens kapacitet att hålla (osynlig) vattenånga, och vattenångan kondenserar till pyttesmå vattendroppar, som är fullt synliga.

Och ja, det kan vara tillräckligt olika fuktnivåer/temperaturer/tryckskillnader på de olika vingarna att det bara syns på en.

Skippa bilden om du stör dig på den.

Prova använd en sökmotor istället.

Gissar att SVT och Aftonbladet står dig högt så därför "Så kallad geoengineering är en kontroversiell metod för att manipulera klimatet" https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/nya-moln-ska-sanka-jorde...

Permalänk
Hedersmedlem

Skippa bilden om du stör dig på den.

Prova använd en sökmotor istället.

Gissar att SVT och Aftonbladet står dig högt så därför "Så kallad geoengineering är en kontroversiell metod för att manipulera klimatet" https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/nya-moln-ska-sanka-jorde...

Ja, det finns forskning på geoengineering. Det är inte samma sak som att det något som används brett.
Vet inte varför något jag skrivit skulle säga att SVT eller Aftonbladet står mig högt heller.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thomas:

Ja, det finns forskning på geoengineering. Det är inte samma sak som att det något som används brett.
Vet inte varför något jag skrivit skulle säga att SVT eller Aftonbladet står mig högt heller.

Du har redan förlorat debatten.

Ha nu en fin dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

De kan ju alltid jobba med foliehatt eller varför inte foliekostym för helkroppsskydd. Då blir ju exponeringen noll.

Permalänk
Medlem

Lånad bild.

<Uppladdad bildlänk>

Hmmm .... "Chemtrails, eller geoengineering" ??? Det är inte samma sak. Håll isär begreppen istället för att försöka sätta likhetstecken mellan dem. Chemtrails refererar till konspirationsteorin om att "eliten" förgiftar oss för att göra oss dumma och medgörliga medan geoengineering handlar om storskalig manipulation av klimatet. Det ena (chemtrails) handlar om att manipulera människors psyke och hamnar i kategorin konspirationsteorier medan det andra (geoengineering) handlar om att manipulera väder och klimat och används mycket sparsamt pga hård kritik eftersom det är ett outforskat område, man vet inte tillräckligt om varken direkt eller indirekt påverkan, dvs man vet varken om det är effektivt eller om det påverkar sånt som det inte avses påverka.

Påståendet att Kina använt det vid vinter-OS måste du underbygga bättre, vad jag vet är det bara rykten och att "storbönder" använder det för att skapa regn är också bara rykten. Referenser, tack! Och inte referenser till konspirationssidor utan bara till vetenskapliga källor.

Permalänk
Medlem

Du har redan förlorat debatten.

Ha nu en fin dag.

Inte fått till det på sistone eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sysop:

Inte fått till det på sistone eller?

Höj nivån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Det tråkiga med utslagna drönare är att de ramlar ner. I krig är det sannolikt ett mindre problem än att låta dem operera ostört, men i fall som de i New Jersey bör man fråga sig om lämpligheten i att slå ut drönare över tätbefolkade områden.

Får för mig att det främst är precis samma kategori människor som flyger runt med dem som tyckte det var helfestligt att lysa med laserpekare på folk under 90-talet när Lasermannen härjade. Det finns gott om pappskallar kort sagt. I de fallen är det ju klart lämpligare att plocka operatörerna istället för att slå ut drönarna.

Möjligheten att enkelt ta ned drönare, innebär förmodligen att den som betalt för drönaren inte vill hålla på och bråka i samma utsträckning.

Permalänk
Medlem

Höj nivån.

Jag gjorde ju det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

En våffla som sändare?

Ser mera ut som en äppelpaj. Intressant om det är så stark puls att man kan grädda pajer eller våfflor i antennskålen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

De kan ju alltid jobba med foliehatt eller varför inte foliekostym för helkroppsskydd. Då blir ju exponeringen noll.

Tror jag läst om någon som faktiskt mätt på en foliehatt, resultatet var att strålningen på vissa ställen kunde bli högre med än utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Hmmm .... "Chemtrails, eller geoengineering" ??? Det är inte samma sak. Håll isär begreppen istället för att försöka sätta likhetstecken mellan dem. Chemtrails refererar till konspirationsteorin om att "eliten" förgiftar oss för att göra oss dumma och medgörliga medan geoengineering handlar om storskalig manipulation av klimatet. Det ena (chemtrails) handlar om att manipulera människors psyke och hamnar i kategorin konspirationsteorier medan det andra (geoengineering) handlar om att manipulera väder och klimat och används mycket sparsamt pga hård kritik eftersom det är ett outforskat område, man vet inte tillräckligt om varken direkt eller indirekt påverkan, dvs man vet varken om det är effektivt eller om det påverkar sånt som det inte avses påverka.

Påståendet att Kina använt det vid vinter-OS måste du underbygga bättre, vad jag vet är det bara rykten och att "storbönder" använder det för att skapa regn är också bara rykten. Referenser, tack! Och inte referenser till konspirationssidor utan bara till vetenskapliga källor.

Det sades att Sovjet framkallade regn efter Tjernobyl-katastrofen för att nedfallet inte skulle nå Moskva.

https://weathermodificationhistory.com/russian-cloud-seeding-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SAFA:

Det sades att Sovjet framkallade regn efter Tjernobyl-katastrofen för att nedfallet inte skulle nå Moskva.

https://weathermodificationhistory.com/russian-cloud-seeding-...

Han verkar inte tro på vetenskap tyvärr.
Hur han kan ha missat hur "storbönder" med egna flygplan flyger upp i det blå för att skapa regn på sina skördar har de säkerligen gjort i 50-60 år i USA.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serafim:

Hade missat ditt inlägg men det är lätt hänt när det inte innehåller nåt vettigt.

Gissar du avgudar Wikipedia så visst kan jag bjuda på en länk eftersom du inte kan söka information själv https://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_seeding

Här får du en till länk så att du kan lära dig lite mer om ämnet https://www.geoengineeringmonitor.org/quarterly-review-i-part...

Tror t.o.m att SVT nämnde att kineserna framkallade snö över "OS-byn".

Permalänk
Hedersmedlem

Gissar du avgudar Wikipedia så visst kan jag bjuda på en länk eftersom du inte kan söka information själv https://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_seeding

En intressant del av artikeln är dock sektionen "Effectiveness"; det verkar inte finnas mycket bevis på att cloud seeding faktiskt gör någon nytta.
Det verkar inte heller finnas bevis på att det gör någon skada dock, så jag ser inte riktigt problemet om det nu är så att det används här och var.

Här får du en till länk så att du kan lära dig lite mer om ämnet https://www.geoengineeringmonitor.org/quarterly-review-i-part...

Även denna länken tar upp att det kanske inte har någon effekt i sektionen "Weather modification – lessons learned after 70 years of deployment".

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thomas:

En intressant del av artikeln är dock sektionen "Effectiveness"; det verkar inte finnas mycket bevis på att cloud seeding faktiskt gör någon nytta.
Det verkar inte heller finnas bevis på att det gör någon skada dock, så jag ser inte riktigt problemet om det nu är så att det används här och var.

Även denna länken tar upp att det kanske inte har någon effekt i sektionen "Weather modification – lessons learned after 70 years of deployment".

Hur ska man kunna bevisa hur pass effektivt detta är då menar du?
Ska man sortera regndropparna?

Tycker du detta verkar vara ett intressant ämne så kan du ju alltid börja med att studera alla patent som finns. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Radiovågor är ju inget nytt att slå ut drönare.

Detta är mycket häftigare https://www.dn.se/varlden/ukrainas-nya-laservapen-kan-skjuta-...
Och
https://marcusoscarsson.se/ukraina-presenterar-helt-nytt-vape...

Laservapen är något som vanligtvis förknippas med science fiction-filmer som klassiska Star Wars-trilogin

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9800X3D - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Asus 4090 Tuf - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Han verkar inte tro på vetenskap tyvärr.
Hur han kan ha missat hur "storbönder" med egna flygplan flyger upp i det blå för att skapa regn på sina skördar har de säkerligen gjort i 50-60 år i USA.

Tvärtom så har "han" sysslat med teknik, vetenskap och forskning under i stort sett hela sitt liv och även om det funnes sådana experiment så finns det ingenting som tyder på att det är vanligt eller ständigt pågående. Som jag tidigare påpekade vill jag att du underbygger dina påståenden med bevis i form av referenser till dokument som visar, inte bara att det förekommit (vilket jag också vet att det har gjort), utan att det är vanligt förekommande.
Det finns nämligen en baksida, framförallt med regnmakeri, eftersom man ser till att luftens fuktighet samlas och faller ner som regn på ett ställe och därmed skapar ett fuktunderskott som drabbar andra ställen, vilket skedde i Kina under OS där man ju ville förhindra regn på de platser där man höll tävlingarna och för det ändamålet skapade ett överskott på regn i andra delar av Kina under samma period samt i Ryssland för att förhindra radioaktivt nedfall över Moskva i samband med Tjernobyl-katastrofen med katastrof i Vitryssland som följd på grund av ökat nedfall av regn med hög halt av radioaktiva ämnen där istället. Men inget av det är storskaligt eller vanligt förekommande. En del länder har haft statliga experiment och i några fall relativt storskaliga program för att framkalla regn men mig veterligt är alla sådana program nedlagda just för att man inte kunnat påvisa att nyttan motsvarar kostnaderna för ingreppen samt kostnaderna för att eliminera skadeverkningarna på omgivande områden. Finns fortfarande kommersiella företag som sysslar med att framkalla regn men deras verksamhet är numera kringskuren av svårigheten att få tillstånd då man alltid måste ta hänsyn till negativa följder på andra platser än de där regnet framkallats.
Det stora bevattningsexperimentet som "storbönderna", framförallt i USA, sysslar med numera är inte att de "skapar regn" utan att de pumpar upp vatten från underjordiska vattentäkter och därmed skapar ett stort underskott i grundvattnet med följd att vattnet måste pumpas från allt större djup eller avstånd till allt större kostnader och allt större problem med torka för andra eftersom vattentäkterna inte fylls på i samma takt som de töms på vatten. Vattnet är nämligen inte en outsinlig resurs, vilket man förstått globalt sett men framförallt i delar av USA struntar i eftersom man inte bryr sig om att kommande generationer kommer få det svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det finns vetenskapliga belägg för ljuskänslighet, men det finns inte något erkänt motsvarande för elallergi, trots att man forskat i det och gjort blindtester. Okej, visst, jag utesluter inte möjligheten helt, men man måste kanske dra gränsen någonstans, annars riskerar man vandra in i området där 5G-konspirationer florerar.

Edit: Problemet med "elallergi" förstärks av alla grifters som tjänar pengar på att folk inbillar sig att de är allergiska mot el, och det är därför jag tycker det är så viktigt att faktiskt sätta ner foten och inte öppna dörren för att fler sårbara och lättpåverkade dras in i den där skiten. Vetenskapen säger nej, och det tycker jag vi ska förhålla oss till, till vetenskapen säger ja.

Hur kommunicerar kroppen med nervsystemet? Elektriska pulser. Hyperkänsliget finns i alla möjliga former. Klart folk kan uppfatta strålning som något negativt (fysiskt).

Vissa säger ju att huvudvärk ej existerar och folk bara inbillar sig att det gör ont. Och att dyslexi inte existerar, folk är bara lata. Grifters finns överallt och ljuger däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Hur kommunicerar kroppen med nervsystemet? Elektriska pulser. Hyperkänsliget finns i alla möjliga former. Klart folk kan uppfatta strålning som något negativt (fysiskt).

Vissa säger ju att huvudvärk ej existerar och folk bara inbillar sig att det gör ont. Och att dyslexi inte existerar, folk är bara lata. Grifters finns överallt och ljuger däremot.

då måste du först visa att strålning (av denna karaktär) har någon som helst påverkan på kroppens elektriska pulser. Innan du gör det så handlar det om ren spekulation som inte leder till någon form av kunskap öht.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 3200MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Ultra:

då måste du först visa att strålning (av denna karaktär) har någon som helst påverkan på kroppens elektriska pulser. Innan du gör det så handlar det om ren spekulation som inte leder till någon form av kunskap öht.

Samtidigt är det olagligt att utföra studier som kan bevisa det pga att mänskliga experiment som skulle kunna bevisa det klassas som oetiska. Samtidigt som vi kan styra labbråttor etc med svaga elektriska pulser. Och tortera dem med riktad strålning.

Ett exempel där folk nu lever med permanenta skador för resten av livet pga nekad hålsovård då deras symptom bemöttes med skeptisism är Havana Syndrome. Rotorsaken är ännu ej utredd, och folk har kroniska smärtor, huvudvärk, yrsel etc som de förmodligen kommer få leva med livet ut. CIA vägrade ge sina agenter och amerikanska diplomater stöd då de 'bara hittade på'. Pågår utredningar kring det än idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Låna ut vapnet till Ukarina och låt dem få testa den under verkliga förhållande.

Ukrainarna har redan en analog lösning på problemet:

Ryssarna har en analogare lösning:

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11