Så funkar obegränsad surf hos operatörerna

Permalänk
Medlem

Uppskattad artikel, har själv haft problem med detta. Tele2 förbaskade limit där man sen måste skicka sms när man nått den för dagen, 5gb åt gången (!). Nä nu kör jag Telia, dyrare, men jag slipper huvudvärk. Dem har ju å andra sidan 1tb limit i månad, men aldrig nått den som tur är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av terun:

Uppskattad artikel, har själv haft problem med detta. Tele2 förbaskade limit där man sen måste skicka sms när man nått limit för dagen, 5gb åt gången (!). Nä nu kör jag Telia, dyrare, men jag slipper huvudvärk. Dem har ju å andra sidan 1tb limit i månad, men aldrig nått den som tur är.

När jag hade tele2 "unlimited" så satte jag upp en app i min android-telefon att autosvara på det sms:et

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

När jag hade tele2 "unlimited" så satte jag upp en app i min android-telefon att autosvara på det sms:et

Ah det var ju smart men skall ju inte behöva vara så...

Permalänk
Medlem

Hej.

De sa på kundtjänsten att:

° Man kan uppdatera 🔄 kontokortet/bankkortet på deras hemsida
° Man kan Ringa in och be dem uppdatera 🔄 bankkortet.

Schysst att 📎 att de är resonabla och inser att: relationer, pass, bankkort, maten i kylskåpet, övervakarens tålamod, att alla dessa ting har ett utgångsdatum... 😎

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem

Med erfarenhet av att använda Telias "obegränsade" Telia med "fast bredband via mobilnätet" (oavsett om det är FWA eller "bara" 4/5G etc) och ha talat många gånger med kundsupport, Telia begränsar STENHÅRT med FUP.

Telia har en gräns på 1-1,5 TB beroende på abbongmangstyp, efter det stryps hastigheten. Således bör Telia undvikas om man är familjehushåll med streamingtjänster, har 4K TV, använder en dator för foto/media, streamar spel via moderna stramingtjänster, spelar moderna (stora) spel med uppdateringar etc.

Det fungerar helt enkelt inte.

Skrivet av petter_mattsson:

Hej. Detta är intressant och du är inte den enda i tråden som varit inne på det här. Särskilt intressant är det med tanke på hur tydligt Telia kommunicerar att obegränsat betyder obegränsat i sin marknadsföring, plus att jag faktiskt fick detta bekräftat i kontakt med kundsupport under arbetet med guiden. Jag ska vid tillfälle se om det går att gräva fram ett tydligt svar på vad som egentligen är "extremt stora mängder data".

Helt ärligt så borde du kanske uppdatera din artikel. Telia är öppna med att gränsen finns om man ställer direkta frågor till supporten. Värt att notera att alla på supporten inte är medvetna om gränsen. Senaste svaret gällande "Fast mobilt bredband" oavsett form, vilket har högre gräns än normala abonnemang men fortfarande omodernt låg och inte särskilt kompatibel med Telias egna streamingprofil:

Skrivet av Donkey:

Jo företagare har det bra men det kostar lite också.

Jag har också jobbat inom Telia-sfären och jag skall vara helt ärlig med att våra jobb telefoner vart min huvudtelefon under 7 års tid.

Helt totalt obegränsad surfmängd och inga problem whatsoever. När jag lämnade så köpte jag ett Tele2 abbonemang med en pixel 8 pro och jag ångrar det valet idag.

Jag kan personligen säga att Telias nät är det absolut bästa överlag medans Telenor och Tre har nog ett av de sämsta. Tele2 fungerar men stundvist rätt kaputt.

Detta är felaktigt. Telia har hårt satta gränser och inte "obegränsad mängd". Det är bara lögner för marknadsföring. Huruvida nätet är bra är en fråga om antennplacering och din fysiska placering relativt till masten.

Skrivet av Paladia:

Telia har 1.5TB på sitt "obegränsade", sedan stryps det till oanvändbart. Det motsvarar 4 timmars TV-tittande i 4k per dag. Så det tog slut fort för en barnfamilj som inte gjorde något konstigt alls egentligen utan bara tittat en del på TV och Youtube.

Bättre blir det när Telia själva säljer streaming och dessutom kört stenhårt med kampanjer med Microsoft gällande "fria spel" via Xbox Ultimate. Rent jävla lurendrejeri.

Skrivet av Xeonist:

Vad tycker du Telia ska göra?

Ska en familj på 10 personer betala lika mycket som ett ensam-hushåll?

Sen kan man ju alltid diskutera om det ska heta "obegränsat" då, men man har väl ett visst personligt ansvar också att läsa villkoren.

Telia har ingen direkt begränsning rent tekniskt, det är bara gammal tradition. Det är fiber till stationen i de flesta fall, knappast så att Telia betalar dyra pengar för den trådlösa överföringen i praktiken. Att Telia marknadsför något begränsat som obegränsat, när man som familj når det väldigt lätt, är att luras.

Skrivet av Raudszus:

dock så stämmer det inte att man har "obegränsat". tror det är upp till 1Terabyte sen sänker dom hastigheten.

men 1TB i månaden, då får man ju hålla på med massa illegalt som pirating, och det gör man ju oftast med fast bredband och inte med sitt mobila.

Låtsas nu att du inte längre är ensam och att minst en vuxen arbetar hemifrån, sen kan du lägga på en student om du vill. Löst och enkelt räknat:

Streaming
• TV: Streamar 4K-innehåll (Netflix, Disney+, YouTube) i cirka 4 timmar om dagen.
• 4K-streaming använder cirka 7 GB/timme.
• 4 timmar/dag x 30 dagar = ~840 GB.

Gaming
• Xbox och spel-PC: Regelbundna speluppdateringar och nya spelinstallationer.
• En större speluppdatering eller nedladdning kan vara 50–100 GB.
• Två spel eller stora uppdateringar per månad: ~200 GB.

Datoranvändning
• Vanlig datoranvändning (arbete, studier, surf):
• Videomöten (Zoom, Teams) använder ~2 GB/timme.
• Lättare surf använder mindre men kan summera till ~50–100 GB/månad för varje dator.
• Totalt för fyra datorer: ~100–150 GB/månad.

Online Gaming och Streaming
• Online gaming använder relativt lite data (~50 MB–1 GB/timme), men regelbundet spelande av alla familjemedlemmar kan bidra med 50–100 GB/månad.

Molntjänster och backup
• Synkronisering av filer till molntjänster (t.ex. iCloud, Google Drive, OneDrive).
• Om hela familjen använder molntjänster för foton och dokument kan detta addera ~50 GB/månad.

Detta är då förutom storgaming, foto/filmeditering, fler spelkonsoler/speldatorer etc. Jobbar någon sedan hemma i IT sektorn så kan det, beroende på arbetsuppgifter och användande av virtuella miljöer, vara HELT rökt.

Telia är helt enkelt inte anpassat för år 2024, än mindre 2025.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjädernylle:

Med erfarenhet av att använda Telias "obegränsade" Telia med "fast bredband via mobilnätet" (oavsett om det är FWA eller "bara" 4/5G etc) och ha talat många gånger med kundsupport, Telia begränsar STENHÅRT med FUP.

Telia har en gräns på 1-1,5 TB beroende på abbongmangstyp, efter det stryps hastigheten. Således bör Telia undvikas om man är familjehushåll med streamingtjänster, har 4K TV, använder en dator för foto/media, streamar spel via moderna stramingtjänster, spelar moderna (stora) spel med uppdateringar etc.

Det fungerar helt enkelt inte.

Helt ärligt så borde du kanske uppdatera din artikel. Telia är öppna med att gränsen finns om man ställer direkta frågor till supporten. Värt att notera att alla på supporten inte är medvetna om gränsen. Senaste svaret gällande "Fast mobilt bredband" oavsett form, vilket har högre gräns än normala abonnemang men fortfarande omodernt låg och inte särskilt kompatibel med Telias egna streamingprofil:

<Uppladdad bildlänk>

Detta är felaktigt. Telia har hårt satta gränser och inte "obegränsad mängd". Det är bara lögner för marknadsföring. Huruvida nätet är bra är en fråga om antennplacering och din fysiska placering relativt till masten.

Bättre blir det när Telia själva säljer streaming och dessutom kört stenhårt med kampanjer med Microsoft gällande "fria spel" via Xbox Ultimate. Rent jävla lurendrejeri.

Telia har ingen direkt begränsning rent tekniskt, det är bara gammal tradition. Det är fiber till stationen i de flesta fall, knappast så att Telia betalar dyra pengar för den trådlösa överföringen i praktiken. Att Telia marknadsför något begränsat som obegränsat, när man som familj når det väldigt lätt, är att luras.

Låtsas nu att du inte längre är ensam och att minst en vuxen arbetar hemifrån, sen kan du lägga på en student om du vill. Löst och enkelt räknat:

Streaming
• TV: Streamar 4K-innehåll (Netflix, Disney+, YouTube) i cirka 4 timmar om dagen.
• 4K-streaming använder cirka 7 GB/timme.
• 4 timmar/dag x 30 dagar = ~840 GB.

Gaming
• Xbox och spel-PC: Regelbundna speluppdateringar och nya spelinstallationer.
• En större speluppdatering eller nedladdning kan vara 50–100 GB.
• Två spel eller stora uppdateringar per månad: ~200 GB.

Datoranvändning
• Vanlig datoranvändning (arbete, studier, surf):
• Videomöten (Zoom, Teams) använder ~2 GB/timme.
• Lättare surf använder mindre men kan summera till ~50–100 GB/månad för varje dator.
• Totalt för fyra datorer: ~100–150 GB/månad.

Online Gaming och Streaming
• Online gaming använder relativt lite data (~50 MB–1 GB/timme), men regelbundet spelande av alla familjemedlemmar kan bidra med 50–100 GB/månad.

Molntjänster och backup
• Synkronisering av filer till molntjänster (t.ex. iCloud, Google Drive, OneDrive).
• Om hela familjen använder molntjänster för foton och dokument kan detta addera ~50 GB/månad.

Detta är då förutom storgaming, foto/filmeditering, fler spelkonsoler/speldatorer etc. Jobbar någon sedan hemma i IT sektorn så kan det, beroende på arbetsuppgifter och användande av virtuella miljöer, vara HELT rökt.

Telia är helt enkelt inte anpassat för år 2024, än mindre 2025.

Lägg till att flera tillverkare av övervakningskameror tillåter lagring i molnet, där har vi flera 100GB till per månad, om man har 24/7 övervakning till exempel.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Telia har väl 1 TB på sina abonnemang?
Telenor har/har haft 1 TB på sina.

Källa: Jag har jobbat på Telenor

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Snälla, läs gärna tråden innan du skriver antaganden.
Telenor säger sig ha obegränsat mobilt bredband och jag själv gör av med över 1 TB i månaden utan några som helst problem.

Källa: jag har haft obegränsat mobilt bredband från Telenor i flera år.

Permalänk
Medlem

Telias obegränsade har faktiskt en begränsning per dygn, jag frågade och dom kollade upp åt mig.
1TB / dygn, var det svar jag fick för 1-2 år sedan. Och hur många använder ens det på ett dygn som privatperson på en mobil?
Och jag tror det var om man använde det till fullpo dagligen, fick dock inget svar på under hur lång tidsperiod det rörde sig om, dom kanske har något övervaknings system som håller koll, vad vet jag, och då ströps bandbredden kraftigt neråt.
Men jag anser att det är i pricip obegänsat för en vanlig youtube/ netflix / disney / viaplay användare.
Men dom kan ju ha ändrat detta fram till dagsdatum, men det tror jag inte.

Att telenor inte håller på med begränsningar är jag inte förvånad över, medans alla höll på med det fötut så höll inte BBB / Bostream på med sådant tjafs på fiberlinor, vet att det finns vissa som använder sig av det än idag på fasta linor vilket är trams.

Visa signatur

Asus X570-E Gaming, Ryzen 5800x, Corsair Vengeance RGB PRO SL 64GB@3600, Asrock 7900 XTX PGOC, Noctua D15S.c.b, EVGA 750W G2, Sandisk 256 GB SSD, Samsung 980 PRO 512GB / 2TB, Cheifetc ca01b, Innocn 27M2V

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Telenor säger sig ha obegränsat mobilt bredband och jag själv gör av med över 1 TB i månaden utan några som helst problem.

Vadå antaganden? Svårt att hitta en bättre källa än någon som jobbat där.

Sen är det ju mobilabonnemang artikeln handlar om och inte ett mobilt bredband, så din uppfattning betyder inte så mycket i det här fallet. Villkoren kan skilja sig från tjänst till tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Ibanez_:

Telias obegränsade har faktiskt en begränsning per dygn, jag frågade och dom kollade upp åt mig.
1TB / dygn, var det svar jag fick för 1-2 år sedan. Och hur många använder ens det på ett dygn som privatperson på en mobil?
Och jag tror det var om man använde det till fullpo dagligen, fick dock inget svar på under hur lång tidsperiod det rörde sig om, dom kanske har något övervaknings system som håller koll, vad vet jag, och då ströps bandbredden kraftigt neråt.
Men jag anser att det är i pricip obegänsat för en vanlig youtube/ netflix / disney / viaplay användare.
Men dom kan ju ha ändrat detta fram till dagsdatum, men det tror jag inte.

Att telenor inte håller på med begränsningar är jag inte förvånad över, medans alla höll på med det fötut så höll inte BBB / Bostream på med sådant tjafs på fiberlinor, vet att det finns vissa som använder sig av det än idag på fasta linor vilket är trams.

Telia har en månadsbaserad gräns som nås enkelt av en normal familj. För normala abonnemang är det 1tb, för fiber/koppar alternativen så är det strax över 1,5. Detta är väldigt låga gränser i ett modernt hem.

Folk här i tråden har dragit 3tb utan problem med telenor.

Permalänk
Medlem

Hade ett mobilabonnemang hos Telenor förr. Va först djuice eller vad det hette, som sedan köptes upp av Telenor. Hade samma nummer från 2000-något till 2019, tror jag. Sedan skulle Telenor slopa alla fri surf abonnemang, och ringde mig för att informera mig om det.

Sade upp abonnemanget där och då.

Nu har de det igen?

Hmm. Det kanske var fler än mig som tyckte de inte hade något över andra leverantörer efter att de slopade fri surf.

De kan skrika om fair use och annat skit men det handlar bara om girighet egentligen. Kunder känner av sådant, och se nu. Obegränsad surf här och var. Om ingen har det är det helt plötsligt något att locka över kunder med igen.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Det beror på vilket abonnemang du har. Till skillnad från andra operatörer så ändrar inte Telenor om gamla abonnemang när det släpps nya abonnemangsformer. Du kan behålla ett gammalt abonnemang hur länge du vill egentligen.

Under 5.3 i https://mediearkivet.telenor.se/Data/mw/Pdf/TI32028.pdf så kan du läsa följande:

a) att använda Tjänst på sätt som överstiger begränsning i Avtalet eller, om sådan begränsning inte anges, att
använda Tjänsten på sätt som mycket kraftigt avviker från
samtliga Telenors kunders genomsnittsanvändning av
motsvarande Tjänst;

Så ja, det finns abonnemang med obegränsad surf på riktigt. Men alla abonnemangen från typ 7 år tillbaka är vad jag vet begränsade av ovan nämnda punkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Vadå antaganden? Svårt att hitta en bättre källa än någon som jobbat där.

Sen är det ju mobilabonnemang artikeln handlar om och inte ett mobilt bredband, så din uppfattning betyder inte så mycket i det här fallet. Villkoren kan skilja sig från tjänst till tjänst.

Då kan man undra varför du inte även kritiserade den person vars inlägg jag svarade på …? En person som har jobbat på Telenor som diskuterar ett ämne där villkoren ändras ofta och ganska rejält, vilket osäkerheten i den här tråden tydligt visar.
Villkoren skiljer sig inte bara mellan olika tjänster utan även över tid …
Om vi ska sänka oss till petimäternivå har jag förresten inte mobilt bredband från Telenor utan ett mobilabonnemang med fria data och extra SIM-kort som jag använder för att få bredband hemma. Det betyder att min uppfattning är högst relevant i fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det beror på vilket abonnemang du har. Till skillnad från andra operatörer så ändrar inte Telenor om gamla abonnemang när det släpps nya abonnemangsformer. Du kan behålla ett gammalt abonnemang hur länge du vill egentligen.

Under 5.3 i https://mediearkivet.telenor.se/Data/mw/Pdf/TI32028.pdf så kan du läsa följande:

a) att använda Tjänst på sätt som överstiger begränsning i Avtalet eller, om sådan begränsning inte anges, att
motsvarande Tjänst;

Så ja, det finns abonnemang med obegränsad surf på riktigt. Men alla abonnemangen från typ 7 år tillbaka är vad jag vet begränsade av ovan nämnda punkt.

Jag har inte varit kund hos Telenor ens i fem år och har aldrig haft några problem med databegränsningar. Telenors kundtjänst har själva sagt att det inte finns några begränsningar.
Jag har inte heller haft några problem med den hastighetsgräns på 1 Gbit/s som Telenor säger sig ha eftersom jag vid flera tillfällen har kommit upp i över 1,2 Gbit/s (jag har kommenterat det i andra inlägg).

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Jag har inte varit kund hos Telenor ens i fem år och har aldrig haft några problem med databegränsningar. Telenors kundtjänst har själva sagt att det inte finns några begränsningar.
Jag har inte heller haft några problem med den hastighetsgräns på 1 Gbit/s som Telenor säger sig ha eftersom jag vid flera tillfällen har kommit upp i över 1,2 Gbit/s (jag har kommenterat det i andra inlägg).

Kan instämma med dig. Vi har familje abonnemang hos dom och extra datakort som används flitigt med surf och där har det inte varit några problem alls.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Lodisen:

Det var ett tag sedan Telenor hade sin ökända ”FUP” (fair usage policy som då runt 2013 låg på 100Gb) på sina abonnemang men det är borta nu. Togs bort runt 2015-2016 om jag inte minns fel

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Kan instämma med dig. Vi har familje abonnemang hos dom och extra datakort som används flitigt med surf och där har det inte varit några problem alls.

Om man redan har ett mobilabonnemang med obegränsade data hos Telenor blir det dessutom betydligt billigare på sikt att skaffa ett extra datakort och köpa en begagnad 5G-router för 1 500–2 000 kr än att skaffa ett separat 5G-abonnemang där routern ingår i priset. Det tar bara ett drygt år innan det har gått jämnt upp och man sedan sparar rejält med pengar varje år. Den enda nackdelen med den här lösningen är att Telenor inte hanterar service och felsökning av ditt begagnade 5G-modem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

motsvarande Tjänst;

Skrivet av NordhNet:

Det var ett tag sedan Telenor hade sin ökända ”FUP” (fair usage policy som då runt 2013 låg på 100Gb) på sina abonnemang men det är borta nu. Togs bort runt 2015-2016 om jag inte minns fel

Se ovan.
2015-2016 så fanns det 100% en limit på abonnemangen, vilket det fortfarande gör. Vissa abonnemang innan detta var helt obegränsade.
Den kan ha höjts från 1 TB i och med att användandet har ökat, men de har bara ändrat texten gällande fair usage policy.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Svenska abonnemang är rena ockerpriser. Jag har finskt abonnemang från finska Telia där jag betalar 31,99€ för Obegränsade surf(300Mb/s), samtal och sms i hela Norden + Baltikum och 50gb inom EU/EES-länderna

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Svenska abonnemang är rena ockerpriser. Jag har finskt abonnemang från finska Telia där jag betalar 31,99€ för Obegränsade surf(300Mb/s), samtal och sms i hela Norden + Baltikum och 50gb inom EU/EES-länderna

Jag betalar strax över 200:-/mån för mitt obegränsade hos Telenor. Så ockerpriser skulle jag inte kalla det. 100GB inom EU/EES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Jag betalar strax över 200:-/mån för mitt obegränsade hos Telenor. Så ockerpriser skulle jag inte kalla det. 100GB inom EU/EES.

Jag betalar 169 kr för mitt extrakort (enbart surf) hos Telenor. Det chockhöjdes från 89kr/månad för något år sedan, men jag kan ändå inte klaga på priset om jag jämför med vad ett hyfsat snabbt fiberbredband kostar där jag bor (ungefär det dubbla).
Har precis som du obegränsad surf i Sverige och 100 GB/månad inom EU/EES och vissa populära turistländer. Hemma har jag (via en inomhusrouter för 5G) en nedladdningshastighet på minst 600 Mbit/s och jag har haft upp till drygt 1,2 Gbit/s via telefonen på andra platser.
Men prissättningen på bredband har nog diskuterats i andra trådar här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Det där är väll något gammalt abonnemang/erbjudande du har kvar från den bra eran för en snabb koll på Telenor hemsida så är priset som artikeln nämner 400+kr/mån. Flera år sen så hade alla stora operatörerna bra obegränsade abonnemang i Sverige som de ändrade/tog bort ganska hastigt men några abonnenter finns kvar som får behålla de billiga abonnemangen.. Sedan kommer det ju blackfriday erbjudande etc. som gör att har man tur så kan man få det billigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Det där är väll något gammalt abonnemang/erbjudande du har kvar från den bra eran för en snabb koll på Telenor hemsida så är priset som artikeln nämner 400+kr/mån. Flera år sen så hade alla stora operatörerna bra obegränsade abonnemang i Sverige som de ändrade/tog bort ganska hastigt men några abonnenter finns kvar som får behålla de billiga abonnemangen.. Sedan kommer det ju blackfriday erbjudande etc. som gör att har man tur så kan man få det billigare.

Nej, vi har familjeabonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Nej, vi har familjeabonnemang.

Billigaste familjeabbonemanget jag hittar på tele2 kostar 588 kr/månad just nu... Kan du länka till ditt abb på 200kr tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheesen:

Billigaste familjeabbonemanget jag hittar på tele2 kostar 588 kr/månad just nu... Kan du länka till ditt abb på 200kr tack.

Telenor
Nu är jag inte huvudägare utav abonnemanget så kan inte redogöra exakt. Vi har förhandlat i olika omgångar i snart 2-3 års tid, det gäller att vara på dom. Jag betalar totalt 285:-/mån, då har jag även ett e-sim till min Apple Watch (49:-/mån). Då är det uträknat med att huvudabonnemanget är dyrare en extra användarna och utslaget på oss alla 4. Så vi betalar 236:-/mån/person för Telenor Obegränsat.

Det kan jag tycka är en riktigt bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Streaming? Lever du i 2014? Streaming är dött. Åtminstone som subscription model. Alla går med förlust och strävar efter målet "break even" inte ens disney verkar kunna göra det.

Inkorrekt. Streaming är allt annat än dött. Sedan ökade Netflix's vinst med 40% år över år under förra hösten. Slutligen är inte Disney rätt företag att ta upp i diskussionen. De verkar mest vara inställda på att döda sitt företag med woke nuförtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Telenor
Nu är jag inte huvudägare utav abonnemanget så kan inte redogöra exakt. Vi har förhandlat i olika omgångar i snart 2-3 års tid, det gäller att vara på dom. Jag betalar totalt 285:-/mån, då har jag även ett e-sim till min Apple Watch (49:-/mån). Då är det uträknat med att huvudabonnemanget är dyrare en extra användarna och utslaget på oss alla 4. Så vi betalar 236:-/mån/person för Telenor Obegränsat.

Det kan jag tycka är en riktigt bra deal.

Kan du länka till Telenor? Hittar bara familjeabb för 4 för 1226kr... Det blir då drygt 300:-... Diskussionen är ju rätt meningslös om du har ett gammalt abbonemang som ingen kan teckna... Då är det ju bara ockerpriser även hos Telenor.

La till förtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av cheesen:

Kan du länka till Telenor? Hittar bara familjeabb för 4 för 1226kr... Det blir då drygt 300:-... Diskussionen är ju rätt meningslös om du har ett gammalt abbonemang som ingen kan teckna... Då är det ju bara ockerpriser även hos Telenor.

Familjeabonnemang 4 personer, 24 mån bindningstid blir 1 096 kr/mån enligt deras hemsida. 274:-/mån/person

Permalänk
Medlem

Sedan kan man ju även lägga till ett extra datakort om man vill ha separat bredband via 5G. Jag vill minnas att även de övriga stora operatörerna har haft extra datakort, men jag vet inte om de har några begränsningar för dessa extrakort. Om det inte finns några sådana begränsningar blir det billigare att ha ett sådant extrakort än att teckna ett separat 5G-abonnemang (se mitt resonemang några inlägg tidigare i tråden) när man redan har ett mobilabonnemang med obegränsade data. Det funkar i alla fall utmärkt hos Telenor.