Hjälp med installation

Permalänk

Hjälp med installation

Hjälp🤯 försöker installera Windows på en burk msi bios click 5
Mus/tangentbord fungerar i bios men så fort jag kommer ut till Windows installer så slutar båda fungera och jag kommer då inte vidare…någon som vet om det är någon inställning i bios jag missar?

Stavat lite fel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny_ren:

Mus/tangentbord fungerar i bios men så fort jag kommer ut till Windows installer så för båda och jag kommer då inte vidare…

Kan du skriva om den här meningen med det som saknas

Permalänk
Medlem

Jag är inte säker på att jag förstår den här biten så du får gärna skriva om den:

Skrivet av Johnny_ren:

Mus/tangentbord fungerar i bios men så fort jag kommer ut till Windows installer så för båda och jag kommer då inte vidare…

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny_ren:

Hjälp🤯 försöker installera Windows på en burk msi bios click 5
Mus/tangentbord fungerar i bios men så fort jag kommer ut till Windows installer så för båda och jag kommer då inte vidare…någon som vet om det är någon inställning i bios jag missar?

Läst i manualen?

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag är inte säker på att jag förstår den här biten så du får gärna skriva om den:

Han menar nog ” Mus/tangentbord fungerar i bios men så fort jag kommer ut till Windows installer så dör båda och jag kommer då inte vidare”

Litet stavfel…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Han menar nog ” Mus/tangentbord fungerar i bios men så fort jag kommer ut till Windows installer så dör båda och jag kommer då inte vidare”

Litet stavfel…

Blir meningen oförståelig så ser jag inte det som ett "litet stavfel".

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Blir meningen oförståelig så ser jag inte det som ett "litet stavfel".

Alltså hans mus o tangentbord slutar fungera när han kommer in i Windows installationsprogram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Alltså hans mus o tangentbord slutar fungera när han kommer in i Windows installationsprogram.

Ja, jag förstod din förklaring. Syftade mest på huvudinlägget.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Stämmer ber om ursäkt för hur jag formulerat mig ser själv att det är svårt att förstå
Men som sagt mus/tangentbord fungerar i bios
Men så fort jag kommer till installationen av Windows så dör de båda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny_ren:

Stämmer ber om ursäkt för hur jag formulerat mig ser själv att det är svårt att förstå
Men som sagt mus/tangentbord fungerar i bios
Men så fort jag kommer till installationen av Windows så dör de båda

Vilka portar har koppla in dom i USB 2 eller 3?
För om det är 3 kan det bråka lite om jag inte minns fel.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Vilka portar har koppla in dom i USB 2 eller 3?
För om det är 3 kan det bråka lite om jag inte minns fel.

Har provat alla USB portar samma resultat både mus/tangentbord för så fort Windows installer startar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad är det för dator?

Min laptop, en MSI Modern 14, behöver drivrutiner för pekplattan men tangentbordet funkar. Gissar på att det är samma som för dig så använd externa om det är en laptop alt integrera drivrutiner i Boot/Install.wim

Permalänk
Medlem

Kör du trådlöst? testa en mus med tråd.

Permalänk

Kör med trådat både mus/tangentbord o det är en stationär dator

Permalänk
Medlem

Man kan prova med en USB-hub mellan dator och tangentbord/mus. Kan funka. Konstigare saker har hänt. Eller leka med USB XHCI hand off eller legacy mode i "BIOS" inställningar. Hur ny är datorn?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk

Löst! Pinsamt värre….det visade sig vara så enkelt som att USB var Windows 7 som såklart inte stöds
Formaterade det o ordna nytt så nu fungerar det
Tack för hjälpen ändå alla o trevlig helg på er