Anmäl dig till Roborock Challenge!

Billig burk till NordVPN och Tivimate

Permalänk

Billig burk till NordVPN och Tivimate

Hej,
Jag tänkte köra Tivimate på en liten dator och jag vill ha NordVPN installerat.
Tänkte ha det på Ubuntu eller liknande, något tips på vettig burk?
Jag behöver ingen superhög upplösning men det ska flyta på en äldre 55".
Kikat på Intel NUC som jag har till min HomeAssistant men dom är lite dyra, tips mottages gärna

Permalänk
Medlem

Tivimate är väl ett Android-program? Hur hade du tänkt att köra det i Ubuntu?

Anyway. Nvidia Shield är väl the go-to-burk.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Tivimate är utvecklat till Android TV.
NordVPN appen går att köra på Android TV.
Finns en uppsjö med Android TV boxar allt från stickor för några hundringar till boxar för flera tusen.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Innan du springer och köper en billig Android TV Box. Bara ett varningens finger först!

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Prelatur:

Tivimate är utvecklat till Android TV.
NordVPN appen går att köra på Android TV.
Finns en uppsjö med Android TV boxar allt från stickor för några hundringar till boxar för flera tusen.

Okey, då har jag lärt mig något, men problemet med Android är att NordVPN kill-switch inte är supportat på Android och det vill jag ha, så då får det väl bli en annan TV-app.
Tips på en sådan?

Permalänk
Skrivet av mrTLU:

Tivimate är väl ett Android-program? Hur hade du tänkt att köra det i Ubuntu?

Anyway. Nvidia Shield är väl the go-to-burk.

Nvidia Shield är i siktet nu.
Tack