Hjälp/Råd med Phanteks Universal Fan Controller

Permalänk
Medlem

Hjälp/Råd med Phanteks Universal Fan Controller

Vet inte om detta hamnar under rätt kategori riktigt men...

Jag tänker köpa mig en Phanteks Universal Fan Controller (INET länk) tillsammans med en nätadapter Phobya extern nätdel 230V 4Pin Molex 34W.

Vad jag inte riktigt begriper är vad är det för strömkontakt som ska in i Phanatek kontrollern? Från strömadaptern är det ju en Molex 4 pin, så jag behöver ju en adapter för att förse kontrollern med ström.

Läser man beskrivningen så står det ju Anslutningar (från)
1 st 4-pin PWM, 1 st SATA-ström, men jag tycker inte det ser ut som en sata kontakt i kontrollern.

Jag vill mer få det till att det ska vara typ PWM kabeln från moderkortet som ska strömförsörja den?
Isåfall vad är det för strömkabel/adapter jag behöver?
Har svårt att hitta andra bilder på kontrollern där man kan se porten bättre.

Som ni säkert listat ut redan så ska fläktarna inte användas i en dator, där av strömadaptern. Jag har ett gäng fläktar liggandes som inte kommit till användning som jag tänkte testa att bygga ett utblås till min lackbox.

Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)