Proshop får in 5090 till veckan

Permalänk
Medlem

Proshop får in 5090 till veckan

Någon som ska hänga på låset, eller har folket lugnat sig nu?
Vore trevligt med ett Astral kort men jag kan inte motivera mig själv att lägga de pengarna tyvärr.
Men väldigt avundsjuk på de som har eller skaffar ett😄

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 32" Alienware QD-OLED AW3225QF

Permalänk
Medlem

Nää, håller nog i mitt RTX 4080 nån generation eller två till. Inget behov av mer prestanda ärligt talat, lägger hellre pengarna på en bättre datorskärm eller ljudlösning/hörlurar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 7800X3D@(-15)CO + Corsair iCUE H100i
GPU: MSI RTX 4080 Ventus 3X OC
RAM: Kingston Fury Beast 32GB@6000MHz DDR5
SSD: Kingston Fury Renegade 2TB NVMe
Moderkort: ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Någon som ska hänga på låset, eller har folket lugnat sig nu?
Vore trevligt med ett Astral kort men jag kan inte motivera mig själv att lägga de pengarna tyvärr.
Men väldigt avundsjuk på de som har eller skaffar ett😄

Man undrar om det betyder att "alla andra" återförsäljare också får leverans av 5090 i veckan. Skulle ju kunna vara så. Men det är väldigt dåligt med information.

Permalänk
Medlem

Får in som kort som ändå är bokade flera veckor framåt då eller 5090 som är obokade? Det sista låter osannolikt även om jag hoppas det är så men som sagts, extremt liten information om något. Sen är det intressant hur asus kan gössla marknaden och ha events/tävlingar men MSI inte ens kan släppa alla modeller på respektive marknad och fick skuta på sina egna kort flera dagar. Låter som fördelningen från nvidia är otroligt skev eller fokus på olika marknader.

Permalänk
Medlem

Tja, proshop har haft skrivet att de ska få in TUF och Astral OC den 13:e feb iaf en vecka nu.
Komplett hade sina satta till Januari nästa år fram tills igår kväll då det ändrades till 17:e april.

Permalänk

1ms fanns dom på lager idag kl 21:30 på ProShop...... Jag hann klicka på KÖP men fick felmeddelande och sedan var det kört igen.
Hahaha

Visa signatur

Primary: 9950X3D, 96 GB, MSI 5090 Gaming Trio OC, 4x Samsung 4TB 9100 Pro, 1x Samsung 1TB 9100 Pro

Secondary: Aorus Xtreme TRx40, Threadripper 3960x, 128GB 3600Mhz ram, Asus Astral 5090 OC, 2x Mp600 Pro 2TB, 1x Mp600 Pro 1TB, 2x Samsung 970 Pro 2TB, 4x WD Red 10TB

Permalänk
Medlem

Fick också felmeddelande och jag var jävligt snabb. Måste ha varit vääldigt få kort?

Permalänk
Medlem

Samma här - la i kundvagnen och klickade köp och sedan felmeddelande.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Asus Prime X870, 9800X3D, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel1993:

Fick också felmeddelande och jag var jävligt snabb. Måste ha varit vääldigt få kort?

Både det men också att ni underskattar bots/scripts. Proshop hade ju t.o.m "problemet" att kort beställs innan de publiceras, tror det fortfarande är så. Minns sedan 30-serien, går aldrig att köpa därifrån, inte ens lönt att testa, ser inte ens "i lager" för en enda sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Både det men också att ni underskattar bots/scripts. Proshop hade ju t.o.m "problemet" att kort beställs innan de publiceras, tror det fortfarande är så. Minns sedan 30-serien, går aldrig att köpa därifrån, inte ens lönt att testa, ser inte ens "i lager" för en enda sekund.

Omöjligt är det int där dock. Fått ett 3080, 4090 och ett 5090 stt där alla på release helt utan scripts. Men nog haft en del tur då knappen blivit grön igrn pga folk ej betalat vid rätt tidpunkt.

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 FE || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem

ProShop har 10st 5090 i lager från Inno3D, men man kan inte köpa dem.

Det enda man kan göra är klicka på meddela mig. Korten ska enligt deras egen text på butiken, vara tillgängliga att köpas efter 14.00 varje dag.

Men det går inte köpa skiten....Vill dem inte ha våra pengar eller vill dem bara sälja till sina scalperkompisar för re-selling?

adderar en bild.
Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 7 9800x3D : 64gb DDR5 : 3080ti TUF : 2x2tb NVME SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cim-Inc:

ProShop har 10st 5090 i lager från Inno3D, men man kan inte köpa dem.

Det enda man kan göra är klicka på meddela mig. Korten ska enligt deras egen text på butiken, vara tillgängliga att köpas efter 14.00 varje dag.

Men det går inte köpa skiten....Vill dem inte ha våra pengar eller vill dem bara sälja till sina scalperkompisar för re-selling?<Uppladdad bildlänk>

Du lägger in bevakning via "meddela mig" funktionen. Sen får du ett mejl "nu finns korten att köpa".
Jag hade bevakning på just detta, hade varit bra att få ett kort på riktpris, kanske sälja senare om det finns bätre kort att köpa. Fick mejl 13.40 när jag var ute och handlade. Då stodd det fortfarande "meddela mig". Kunde inte sitta och uppdatera... När jag kom hem 13.59 fanns korten inte kvar. Oklart om knappen blev grön någon gång... Men vill du ha en chans så får du lägga till bevakning. Ser ut som om de ska få in samma kort fast för 32K den 11e. Ibland har det varit att korten läggs ut till försäljning dagen därpå. Tror att med bevakning+script så har man kanske en chans....

Permalänk
Medlem

Knappen blev grön, jag hann klicka på den, men sen hände inget. Eller jo, det stod "Din korg väntar på att fyllas." när man klickade på varukorgen, men eftersom scriptarna redan hann före blev varukorgen aldrig fylld.

Det kortet de får in den 11:e är OC versionen av samma kort som såldes till msrp idag, absolut inte värt 4500 kr mer eftersom det i princip är samma kort, men de kommer gå åt ändå.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?