Grafikkort till Ryzen 7 7800X3D

Permalänk
Medlem

Grafikkort till Ryzen 7 7800X3D

Jag har gjort det här inlägget innan men det börjar närma sig att köpa grafikkort och jag undrar då igen vilket grafikkort som skulle vara bra och passa bra nätagg är inget problem har ett 1000w. Budget e typ 8000kr

Permalänk
Medlem

Jag hade avvaktat för att se hur AMD 9070 blir och vad det kostar, och sen valt mellan det och 5070, lite beroende på vilket som överhuvudtaget går att få tag i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Jag hade avvaktat för att se hur AMD 9070 blir och vad det kostar, och sen valt mellan det och 5070, lite beroende på vilket som överhuvudtaget går att få tag i.

vet man ish när det kommer ut? och tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edde0661:

vet man ish när det kommer ut? och tack för hjälpen.

"Ganska snart". Det mesta är rykten, men Nvidia 5070 Ti, som kommer kosta någon tusenlapp mer, kommer mest troligen släppas till försäljning runt 20e februari. Jag har inte sett något konkret om 5070, men många spekulerar om en vecka senare. Den stora frågan är hur tillgängligheten kommer se ut, om man kommer kunna få tag i ett exemplar utan att betala ett rejält överpris. AMD håller för tillfället på med världens genom tiderna märkligaste lansering, där de verkar försöka vänta in Nvidia på något sätt, men de har själva sagt "början på mars".

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

"Ganska snart". Det mesta är rykten, men Nvidia 5070 Ti, som kommer kosta någon tusenlapp mer, kommer mest troligen släppas till försäljning runt 20e februari. Jag har inte sett något konkret om 5070, men många spekulerar om en vecka senare. Den stora frågan är hur tillgängligheten kommer se ut, om man kommer kunna få tag i ett exemplar utan att betala ett rejält överpris. AMD håller för tillfället på med världens genom tiderna märkligaste lansering, där de verkar försöka vänta in Nvidia på något sätt, men de har själva sagt "början på mars".

okej intressant hur dom håller på endå. tack för hjälpen det uppskattas då farsan vägrar o säger att jag ska fråga här istället o alla här vet nog mer än honom nu för tiden.