Permalänk

Vilken Adblock?

Hellu

Vilken Adblock rekm ni, framför allt till youtube/twitch?
Hittar ingen som direkt fungerar och gör jobbet. Vad jag har förstått för framför allt YT ett krig med Adblock, så vet inte om det ens finns någon i nuläget som gör jobbe?

Tacksam för förslag
(Och sorry om tråden är skapad i fel forum)

Permalänk
Medlem

Youtube vet jag inte då jag har Premium, men till Twitch är denna absolut bästa: https://github.com/pixeltris/TwitchAdSolutions

Permalänk
Medlem

ublock origins dev release

Permalänk

För Firefox fungerar uBlock Origin bra mot YouTube och väldigt många andra sidor/tjänster och är ett måste i dagens surfande enligt mig. Twitch är betydligt knöligare. Jag använder vaft-scriptet till uBlock som @qwertylol1 länkade ovan vilket gör det reklamfritt men det händer ofta att strömmar hänger sig och strular på andra sätt.

Permalänk
Skrivet av jagardaniel:

För Firefox fungerar uBlock Origin bra mot YouTube och väldigt många andra sidor/tjänster och är ett måste i dagens surfande enligt mig. Twitch är betydligt knöligare. Jag använder vaft-scriptet till uBlock som @qwertylol1 länkade ovan vilket gör det reklamfritt men det händer ofta att strömmar hänger sig och strular på andra sätt.

Jag kör på Chrome..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockettopp:

Jag kör på Chrome..

Det är ju tack och lov ett lättlöst problem.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Ubuntu 24.04)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Skrivet av Sockettopp:

Jag kör på Chrome..

uBlock Origin finns till Chrome: https://chromewebstore.google.com/detail/ublock-origin/cjpalh...
Jag har inte rört Chrome på många år men jag har läst att Google ska införa (har infört?) någon förändring som påverkar hur adblocks fungerar och dess effektivitet. Någon kan säkert fylla på med mer information rörande det ämnet.

Eller så kan du alltid hoppa över till Firefox. Är det ingen speciell funktionalitet som får dig att låsa dig fast vid Chrome så kommer det fungera precis lika bra.

Permalänk
Skrivet av izzie:

ublock origins dev release

Dev release?

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

uBlock origin funkar mot allt. Vet inte hur framtiden ser ut för chrome med de fösämringar de gör för alla med adblockers, men i Firefox är det klockrent. Men även Brave webläsare, som också bygger på chromium men som svurit på att inte tillåta googles förändringar hindra adblockande, gör ett gott jobb, inte minst på Youtube.

Annars kan du titta på appen Freetube så slipper du all reklam också. Men om du gillar rekommendationerna som youtube gör så funkar det inte på freetube. Den visar bara det du vill.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

uBlock Origin finns till Chrome: https://chromewebstore.google.com/detail/ublock-origin/cjpalh...
Jag har inte rört Chrome på många år men jag har läst att Google ska införa (har infört?) någon förändring som påverkar hur adblocks fungerar och dess effektivitet. Någon kan säkert fylla på med mer information rörande det ämnet.

Eller så kan du alltid hoppa över till Firefox. Är det ingen speciell funktionalitet som får dig att låsa dig fast vid Chrome så kommer det fungera precis lika bra.

"Tillägget är inte längre tillgängligt eftersom det inte följer rekommendationerna för Chrome-tillägg."

varit borta ett tag nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Dev release?

Skrivet av pippisfarfar:

"Tillägget är inte längre tillgängligt eftersom det inte följer rekommendationerna för Chrome-tillägg."

varit borta ett tag nu

https://github.com/gorhill/uBlock/releases

Funkar utmärkt i Chrome

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Brave browsern så slipper du hålla på med att hitta nästa fix/app med jämna mellanrum. Den tar också bort alla cookie-popups vilket bara det är guld värt.

Visa signatur

5600X | Asus A520M-A II | Samsung nvme 1TB | 32GB 3200MHz | GTX 750Ti 2GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem

Kör en Pi-hole server, blockar adds för alla enheter på nätverket. Dock fungerar det inte med youtube, så man får komplettera med andra lösningar där.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Skrivet av jagardaniel:

Det verkar som om det blir fallet. Nej, det finns inget direkt som håller mig kvar på Ch.. bara en vanesak kanske. Kör du på ublock-origin på Firefox?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockettopp:

Det verkar som om det blir fallet. Nej, det finns inget direkt som håller mig kvar på Ch.. bara en vanesak kanske. Kör du på ublock-origin på Firefox?

uBlock Origin fungerar alldeles utmärkt i Firefox. Jag använder Firefox

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

ublock origin(är den bästa adblockern just nu) och noscript