Rösta fram t-shirt till communityt!

Snabbkoll: Har din hårdvara RGB-belysning?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Har din hårdvara RGB-belysning?

Lyser dina fläktar, kringutrustning eller hela datorn i olika färger?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har RGB på flera saker men har bara ljus igång på tangentbordet

Permalänk
Medlem

Går det ens att köpa en GPU, Moderkort, minnen utan RGB

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sensei

Permalänk
Medlem

Känns som över hälften av alla komponenter har RGB idag. Kan va väldigt krångligt att få allt att fungera dock. Själv fick jag köra 3 olika program för att få allt i den färg jag ville ha.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet har RGB... men jag kopplade ur kontakten på PCB:n för att slippa behöva ladda ner programvara för att stänga av belysningen

Permalänk
Medlem

Jag svarade nej som i "jag använder det inte/bryr mig inte om det", men som @robbankentor säger, alla delar har väl typ RGB idag vare sig du vill det eller inte. Mitt grafikkort och mitt moderkort har RGB. Men burken står på golvet, och jag har ingen glasruta.
Mitt tangentbort har RGB, men det var inte därför jag köpte det.
Jag går inte ur min väg för att skaffa saker med RGB, men jag går heller inte ur min väg för att undvika det.

Permalänk
Medlem

Det har säkert mitt grafikkort men chassit har inget fönster och hela datorn står i ett skåp med stängd dörr, så det känns rätt ointressant...

Permalänk
Medlem

Jag har RGB på det mesta i datorn, men det är inte självvalt då datorn är en vinst från Webhallen för några år sedan och dom valde hårdvaran. Däremot har jag valt själv att ha igång RGBn, men det är mest för att dottern på 2 år tycker den är fin så

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Någon komponent har kanske RGB, men om jag väljer mellan två i övrigt likvärdiga produkter väljer jag alltid den RGB-befriade.

Kör som många andra i tråden ett chassi utan fönster, så om något lyser där inne slipper jag se det.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Tyvärr, ja. Grafikkortet har några blå lampor som lyser upp onödigt mycket, och sen har jag en lös enhet med dessa infernaliska blå lysdioder som besudlar nästan all elektronik sen ett par årtionden.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Lyser dina fläktar, kringutrustning eller hela datorn i olika färger?

Läs hela artikeln här

Vart är valet: ja men stänger av det

Permalänk
Medlem

ja, men inget jag använder aktivt direkt det är default

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Mitt nästa projekt blir en vinterdator. Vitt, med glassida på chassit så man ser komponenterna, givetvis med så mycket RGB det bara går trycka in. Det blir mitt julpynt för julgran blir det då inte

Permalänk
Medlem

Har RGB på moderkortet och GPU. Har stängt av det dock. Tangentbordets rgb är också avstängt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 AORUS ELITE ICE | Gigabyte RTX 4070S | Kingston 32GB DDR5 6000MHz CL30

Permalänk
Medlem

Nästan svårt att köpa hårdvara utan men mitt chassi har inga fönster så belysning där inne bryr jag mig inte om. Skärm och mus har jag stängt av, och för tbord lyser endast numlock.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Oj då, glömde att tangentbordet har RGB. Annars har jag ingen, men röstade ändå fel alltså.

Kanske blir nästa låda lite mer RGB:ig dock, det är inte helt fel.

Permalänk
Medlem

Det jag spenderar på RGB slipper jag lägga på julgranen.

Permalänk

Ja tyvärr, heeeeelt onödigt och man tröttnar på det snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag svarade nej som i "jag använder det inte/bryr mig inte om det", men som @robbankentor säger, alla delar har väl typ RGB idag vare sig du vill det eller inte. Mitt grafikkort och mitt moderkort har RGB. Men burken står på golvet, och jag har ingen glasruta.
Mitt tangentbort har RGB, men det var inte därför jag köpte det.
Jag går inte ur min väg för att skaffa saker med RGB, men jag går heller inte ur min väg för att undvika det.

Jag svarade JA, min GPU, Moderkort och minnen kan RGB men jag valde ett chassi som inte har RGB.

TGB och Mus har det och det är bara på TGB som jag ser det som en fördel.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sensei

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Minnen, absolut går det att få dessa utan RGB.

Min dator har RGB på moderkortet samt på GPU. Övriga nej

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

RGB på tangentbord och mus, resten stängs av om möjligt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

RAM och GPU; Ja. Moderkort; kanske?

Permalänk
Medlem

Väldigt missvisande rubrik på denna tråden jämfört med pollen.
Swec redaktionen har mycket att jobba på....

Permalänk
Medlem

Alleles för mycket kommer med RGB skit så Ja, en hel del av min hårdvara har det, dock med det sagt så är det avstängt på allt där det går.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Min AIO kylare för processorn ser ut som en julgran. Moderkortet har RGB lite här och var. Mitt nya 5090 från MSI har RGB också, fast lite mer diskret än vad mitt gamla ASUS Strix 3080 hade. Jag har typ inte beställt något av grejerna med RGB i åtanke. Jag gör dock ingen större ansträngning att koppla ur / stänga av de heller iofs. Det har faktiskt funnits stunder då jag tappat något på golvet i mörkret och där belysningen ifrån datorn har lyst tillräckligt för att jag ska se tillräckligt. Det är vidden av RGB nyttan för min del. 😊

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Jag har RGB på Minnen, chassifläktar och tangentbord, alla lyser i en enhetlig färg.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Är frågan om min hårdvara har RGB-belysning, eller om det lyser/är påslaget? Det är en fråga i rubriken, och en annan i själva enkäten.

I mitt fall saknas korrekt svarsalternativ: hårdvaran har RGB-belysning, men skiten är självklart avstängd.

.
Permalänk
Medlem

Ja, tyvärr. Grafikkort. Men det gick att dämpa det lite tror jag. Tyvärr stektes 4 RAM-stickor av bara farten av Gigabytes mjukvara.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Finns RGB på moderkortet och GPU.
Och båda två körs i standard regnbåge färger

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jag svarade ej RGB
Mitt PowerColor Radeon RX 6900 XT Ultimate Red Devil lyser rött i burken.
Är det RGB eller?

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850