Datorn startar ej längre korrekt, kommer ej in i BIOS

Permalänk

Datorn startar ej längre korrekt, kommer ej in i BIOS

Hej! Igår installerade jag Windows 11 på min dator, formaterade hela ssd där Windows 10 fanns, då jag har en M2 disk i datorn där ja installerade Windows 11, allting fungerade bra, sedan kopplade ja ur datorn installerade 3 nya fläktar, nu fungerar datorn inte, har testat o koppla bort fläktarna o allt men ingenting fungerar, hela datorn bootar upp, men fläktarna går i högvarv från o med det att man startar igång den, den går inte ner i varv, och det syns inget på skärmen, allt är kopplat rätt, försökt komma in k BIOS genom F12, men ingenting det är bara svart o går i högvarv.

Har ni några tips!

Tack på förhand

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. - MOD
Permalänk
Medlem

Låter som att datorn inte postar när fläktarna inte varvar ner, kolla så att alla strömkablar sitter. Till moderkort, CPU samt GPU.

Sitter allt det, testa starta med bara ett av RAM-minnena om du har två.

Hade samma problem när jag installerade en m2-disk som mitt moderkort inte klarade.. men som det låter har ju din dator fungerat innan

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Ja det är ju det som är problemet 😫 allting har fungerat klockrent tills detta nu då

Permalänk
Medlem
Skrivet av CalleHallengren:

Ja det är ju det som är problemet 😫 allting har fungerat klockrent tills detta nu då

Testa att resetta cmos. Om det hjälper och datorn fungerar som tidigare hade jag uppdaterat bios.

Glhf!