Permalänk
Medlem

Blir alla miljonärer nu med skatteåterbäringen? För det är det jag uppfattar alla tjatar om när skatteåterbäringen tas upp igen varje år alla blir lyriska.

För att köpa sig ett RTX 5090?

Att folk älskar att skryta hur mycket de får tillbaka visar bara att finns mycket folk på forumet som överallt annars givetvis hur sjukt folk det finns där ute.

Permalänk
Medlem

Här jämkas det.

Får inte ett öre tillbaka.

Permalänk
Medlem

Får tillbaka 37 891 riksdaler. Hamnar väl på hög men känner jag mig rätt så pajar väl tvättmaskin eller torktumlare 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Blir alla miljonärer nu med skatteåterbäringen? För det är det jag uppfattar alla tjatar om när skatteåterbäringen tas upp igen varje år alla blir lyriska.

Att folk älskar att skryta hur mycket de får tillbaka visar bara att finns mycket folk på forumet som överallt annars givetvis hur sjukt folk det finns där ute.

Är väl inte värre än att det finns en tråd här över hur mycket man tjänar, är frivilligt att dela med sig och frivilligt att klicka in o läsa

För egen del blir det hela 156kr tillbaka, blir väl en pizza ute

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vaknat på fel sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

...va? Har läst igenom detta 3 gånger och förstår ändå inte vad du faktiskt skriver, bara att du verkar arg.

Om tråden gör dig så upprörd f.ö. så är mitt tips att du slutar läsa i den.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Pengar, antagligen.

Permalänk
Musikälskare

17K här, riktigt najs och rätt in på buffert-kontot

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunnysoda:

Exakt, då tar det helt enkelt mer tid än vad det är värt. Jag har inga problem att låna ut pengar utan ränta, när det handlar om så extremt små summor. Summor man inte ens hade märkt av i det vardagliga livet. Förstår mer att man gör det av "principskäl" även om det också i sig blir lite larvigt. Men givetvis gör man exakt som man känner för själv.

För mig gör det ungefär 800 kr/mån som jag har direkt i stället för i klump året efter. Efter räkningar och mat är det en ökning med ungefär 50 % på det kvarvarande.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

När världen är upp och ned och ingenting är som man är van vid så är det riktigt skönt att det går att lita på att du är här med ett obegripligt inlägg 😄

Permalänk
Medlem

Fick Kivra idag. 35 bananer. Nästan ett 5090.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Får väl kvarskatt som vanligt, blir väl som när man är skuldfri och har ett sparande.

Visa signatur

Fractal Design Torrent | Seasonic Focus GX 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 | ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | ROG PG279Q | DELL UP2716D |

Permalänk
Medlem

Tillbaka 11k, blir perfekt för ett 9070xt som släpps snart!

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

8 nånting, lite reseavdrag på det, så hamnar nog rund samma 12/13 totalt.
Åker ju in till sparkonton eller det försvinner in nån gammal bil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinkefing:

Nej, men det blir att lägga in på sparkontot då jag håller på att spara ihop till en bättre begagnad bil.

5221:- tillbaka.

Permalänk
Medlem

800 tillbaka riktigt glad!!

Permalänk
Medlem

Blev förvånad över att det stod + i slutet innan avdrag har börjat räknas på.
Så Juni kan bli en riktigt trevlig månad

Men i vanlig historisk ordning så dyker det säkert upp några hål som skall slätas ut innan familjen kan unna sig något...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

alla år legat på returslant, helt plötsligt skall jag pröjsa, inga ändringar i ekonomin... fattar inget...

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Alltså personer som har svår självdiciplin och gärna tar skit på lån. Jag tror inte de behöver fler ursäkter direkt att bränna de som finns. Som jag tror att denna typen av tråder tyvärr leder till.

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Får 12'000 tillbaka men hade varit trevligare att ha kunnat investera dem sedan förra året. Då kanske de hade varit värda 15. Vad kan jag lära mig till nästa år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Får 12'000 tillbaka men hade varit trevligare att ha kunnat investera dem sedan förra året. Då kanske de hade varit värda 15. Vad kan jag lära mig till nästa år?

Du kan ju investera i Telia, det har gått upp från 15kr till 35:- och har toppad 55:- det är uppgång. eller i Swedbank aktier det har en avkastning på 19:- per aktier och utdelningen bruka ske mellan april/maj, om man är med i aktieboken innan dess så är man med i avkastningen.

Visa signatur

▰ Asus RTX 4080 Super ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ SSD 1: Samsung 980 1TB ▰ SSD 2: Kingston KC3000 4TB ▰ SSD 3: Kingston Fury Renegade 4TB ▰ SSD 4: Kingston Fury Renegade 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

1500 kr att betala, rätt perfekt mao!

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

160 kr tillbaka, perfekt 👌

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på 15-20k, men blev 8500. Helt ok ändå.

Permalänk
Medlem

Brukar alltid få tillbaka några kronor. Men restskatt på 790 pix. Försvinner i reseavdrag och jag kanske får en tusenlapp tillbaka. Bättre än inget

Permalänk

Får tillbaka 4600:- Har delad ekonomi med sambon som får tillbaka 14500:- så bli väl tekniskt sett 19 in på sparkontot.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur ni kan få tillbaka så mycket?
Jag betalar exakt enligt skattetabellen och kommer få kvarskatt på typ 14000kr, vet inte ännu.
Har fastighetsskatt m.m. Lite villalån så inte mycket avdrag.
Surt!

Permalänk

Får betala ca 20k. Lite surt för jag hade räknat på att få tillbaka pengar. Ska titta närmare på det antar att det beror på höjd ISK-ränta och en större retroaktiv löneförhöjning i början av året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Fattar inte hur ni kan få tillbaka så mycket?
Jag betalar exakt enligt skattetabellen och kommer få kvarskatt på typ 14000kr, vet inte ännu.
Har fastighetsskatt m.m. Lite villalån så inte mycket avdrag.
Surt!

Har du sålt nån fastighet, eller aktier/fondandelar, eller har mycket pengar på ett sparkonto som räntat av sig?
Löneförhöjning under året som arbetsgivaren inte justerat skattedragningen för?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Inte så mycket som Robin Hood hade gett mig.